Neusamandel baby 1 jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sara190, 24 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Mijn dochtertje is onlangs 1 jaar geworden en ik worstel al maanden met verschillende klachten bij haar.
    Ze wordt in de loop van de avond 2x standaard overstuur en huilerig wakker, kan haar dan moeilijk troosten, probeert zich weg te trekken, ze is al maanden verkouden, geen oorontsteking gehad. Ze slaapt heel vaak met haar mondje open en ik voel ook altijd vocht op haar lakentje in bed. En ze slaapt veel op haar buik. Ook huilt ze snachts in haar slaap alsof ze heel angstig is, ze snikt, hapt naar lucht en komt heel benauwd over. Wat ik al zei speelt dit al maanden zo. Heel vaak contact gehad met de consultatie bureau en iedere keer word ik maar afgescheept met het zijn sprongetjes, het zijn ontwikkelingen het zijn dit het zijn dat. Ik heb het iedere keer zo gelaten en aangekeken tot vandaag. Want ook vannacht werd ze zo vaak wakker, nam haar uiteindelijk in mijn bed en ook toen langdurig schrikken in haar slaap, mond open slapen en alsof haar neus helemaal verstopt zit, terwijl ik overdag niks merk bij dr neusje. Ook gisteren na haar middag slaapje werd ze overstuur wakker, huilerig, ook toen sliep ze op haar buik...

    Vandaag weer contact gehad met consultatie bureau en kreeg weer die stomme adviezen en toen zei ze dat als ik me zorgen maak dat ik dan maar naar de huisarts moet gaan..

    Ik heb de huisarts gebeld en ik heb nu een afspraak gekregen voor maandag.

    Hebben jullie hier ervaring mee? Kan de huisarts bijv. een speciale neusspray of antibiotica geven?

    Want denk niet dat ze op deze jonge leeftijd willen opereren...Ik ben echt ten einde raad en heel erg op, kost zoveel energie en vind het ook zooo zielig om haar zo te zien terwijl ze lekker ligt te slapen en dan ineens huilend wakker word. Ik denk dan omdat ze met haar mondje open slaapt lucht te kort komt en daardoor in paniek raakt...

    Ik ben helemaal niet tevreden over die consulatie bureau elke keer schepen ze me af, ze heeft ook koemelk allergie waar ik ook in begin veel moeite moest doen om een verwijzing voor de kinderarts te krijgen.. ze gebruikte Nutramigen Puramino flesvoeding en ben nu sinds paar maandjes overgestapt naar Nutrilon voeding. Ik denk niet dat het aan de voeding kan liggen want dit heeft ze al langer..
     
  2. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.127
    431
    83
    Goed dat je naar de huisarts gaat, daar kan je beter terecht denk ik. Ze kunnen je doorverwijzen naar de kno, om in ieder geval te kijken of er wat speelt. Niet iedere huisarts doet dat snel (wij veel gedoe gehad voordat we eindelijk een doorverwijzing kregen), maar je kan het zeker bespreken.
    En ja, je hebt een speciale neusspray die op recept verkrijgbaar is. Maar die mag je niet langer dan een week gebruiken. Dus als zij non-stop verkouden is zou ik eerder kijken naar de oorzaak.
     
    Sara190 vindt dit leuk.
  3. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Dankjewel voor je reactie.

    Ja idd wil het graag verder onderzocht hebben, klopt ze is heel vaak verkouden, kreeg toen van de arts en consultatiebureau te horen dat dat normaal is dat ze eerste jaar verkouden zijn..tsjaaa ik ken me kind toch wel beter dan hun, er is zeker wel iets aan de hand
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.154
    113
    CB is leuk voor meten, wegen en vaccinaties.

    Spelen er andere dingen, dan via je huisarts en door naar de kinderarts/kno.

    Met G ook de stomste dingen gehoord van meerdere medewerkers. Met R kom ik er alleen nog voor vaccinaties, dan meten en wegen ze m ook gelijk (heb zelf een cm en een geijkte weegschaal maar als ze daar blij van worden)

    Bij twijfel heb ik een uitstekende huisarts. Doorgaans zijn dat ook geen dingen waar ik CB nog mee vertrouw of die daar op kunnen wachten.
     
    Sara190 vindt dit leuk.
  5. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Ja idd klopt, maar soms word ja van kastje naar de muur gestuurd. Vind gewoon zo zielig voor haar ze slaapt gewoon zo slecht. Ik hoop dat de huisarts maandag iets voor me kan betekenen..
     
  6. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.037
    3.120
    113
    Kno idd.. J was nog geen 1.5 toen hij voor zn buisjes/neusamandel ging.
     
    Sara190 vindt dit leuk.
  7. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.445
    4.876
    113
    Vrouw
    Ik zou de volgende keer gewoon gelijk de huisarts bellen en niet het consultatiebureau.
    vervelend dat ze er zo’n last van heeft. Goed dat je naar de huisarts gaat. Ons dochtertje van nu 2 is ook al een keer doorverwezen. Had regelmatig keel en oorontstekingen. Deden ze gelukkig niet moeilijk over.

    Maar misschien heeft ze ook nog wel ergens anders last van, wat jij niet ziet? Dus het is sowieso goed om ze een keer door de huisarts na te laten kijken. Heeft ze geen last van haar oortjes?
    Hier werd ook aangeraden om zoutoplossing te gebruiken en ik kreeg soms voor een week de neusspray die hierboven word genoemd. Tegenwoordig heb ik die zelf in huis. Als ze dan erg verkouden is geef ik het een paar dagen voor het slapen gaan.
     
  8. Sara190

    Sara190 Fanatiek lid

    29 nov 2018
    4.970
    2.529
    113
    Vrouw

    Ja idd

    Ze moet gewoon nagekeken worden.
    Oortjes weet ik niet grijpt ze alleen als ze erg moe is..

    Ze slaapt gwn zo vaak met mond open en dichte neus.. lijkt mij echt niet normaal..
     

Deel Deze Pagina