Neusspray xylometazoline en borstvoeding mag dat?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lomo, 24 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ik ben verkouden en mijn man heeft gister een neusspray met xylometazoline gehaald. Werkt heel goed maar nu zie ik tot mijn schrik dat dit niet ik combinatie met borstvoeding mag. Iemand die hier meer van weet? Kind is al wat ouder richting de 2 jaar en drink niet meer vaak. Maar wel al gedronken na gebruik van de neusspray. Kan het veel kwaad? Zal morgen mijn huisarts even bellen voor meer advies maar misschien heeft iemand hier ervaring.
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    Kan geen kwaad! Je mag het gewoon 7 dagen gebruiken. Zoals normaal. :)
     
  3. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Oh bedank voor je reactie! In mijn bijsluiter stond stoppen met de borstvoeding of met de neusspray raadpleeg een arts. Klonk vrij heftig maar niet nodig dus.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.044
    113
    Vrouw
    Om zich in te dekken zetten ze er neer:)

    Mag gewoon.
     
    Lomo vindt dit leuk.
  5. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Niet dat ik het niet eens ben met het advies dat wordt gegeven. Maar vind het wel een klein beetje bijzonder dat je het zo klakkeloos aanneemt.

    Mijn advies; kijk voortaan op het farmacotherapeutisch kompas. Daar kun je altijd kijken of bepaalde medicatie mag ivm zwangerschap of borstvoeding. Net wat meer onderbouwd dan willekeurig advies op een forum ;).

    https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/x/xylometazoline
     
  6. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ik heb mijn Google resource wel gedaan. En zoals er staat bel ik morgen even met de huisarts. Maar altijd fijn om even ervaringen te horen op een forum. Genoeg vrouwen hier die misschien al wel eens een arts geraadpleegd hebben of via hun vakgebied informatie hebben. Daar is een forum juist voor toch?
     

Deel Deze Pagina