Nevenfunctie

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door mxm, 9 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of ik dit onder het goede onderwerp plaats...

    Ik ben inmiddels bijna 2 jaar werkzaam bij een kinderdagverblijf. Hier heb ik maar 9 uur op contract.

    Nou zag ik nog een andere leuke vacature voor 12 uur per week, wat ik er misschien bij zou willen doen.

    Dus ik even mijn contract doorlezen bij mijn huidige baan. Staat er:
    “Artikel 10 - Bij aanvang van het dienstverband oefent de medewerker geen nevenfuncties uit”. Is dat als je daar komt voor een sollicitatie en je word dan net aangenomen? Dat het dan geld. Ipv ik die er nu bijna 2 jaar werk? Of mag ik gewoon geen tweede baan erbij hebben.
     
  2. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    In mijn contract staat dat ook en hier betekend het dat ik inderdaad niet bij een andere organisatie in dezelfde branche werkzaam mag zijn. Maar volgens mij mag je gewoon solliciteren hoor.
     
  3. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Hier mag je wel bij een andere (soortgelijke) organisatie werken, maar je dient dit wel netjes aan te geven bij de werkgever en je vult dan een 'verklaring nevenfuncties' in. Daarin verklaar je bijvoorbeeld dat je werk bij de ene werkgever het werk bij de andere niet in de weg zit, maar ook dat je je mond houdt over de een bij de ander...

    Maar is het geen optie om bij je huidige werkgever te plussen? Vaak is dat echt wel bespreekbaar. Is het niet op jouw groep of locatie, dan wel op een andere. Liever een andere locatie bij dezelfde werkgever, dan 2 werkgevers (ook qua belasting betalen e.d.).
    Gewoon even navragen! Nee heb je, ja kan je krijgen.
    Weet niet in welke regio je zit, maar in de grote steden zijn er aardige tekorten in kinderopvangland!
     
    mxm vindt dit leuk.
  4. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    En als het niet in dezelfde branche is? Want de vacature die ik voor ogen heb zit niet in dezelfde branche.
     
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Als die nieuwe functie meer uren is dan je oude. Wordt je oude functie striktgenomen een nevenfunctie en je nieuwe functie je hoofdwerkzaamheden.

    Ik zou e.e.a. gewoon bespreken met je werkgever. Lijkt me het meest logisch.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  6. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Dan zou ik het bespreken inderdaad. Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Geen belangenverstrengeling enzo.
     
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Dit inderdaad. Als je daar meer gaat verdienen, is het verstandig om daar ook je loonheffingskorting op toe te passen. Uiteindelijk kan je volgens mij beter 21 uur bij 1 werkgever werken.
     
    Salentein vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina