Newborn fotoshoot

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Simbaaaaah, 19 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Studioshoot of lifestyle/thuis?

  1. Studio

    6 stem(men)
    19,4%
  2. thuis

    25 stem(men)
    80,6%
  1. Simbaaaaah

    Simbaaaaah Nieuw lid

    19 okt 2020
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hey meiden!

    Vraagje aan jullie omdat ik zelf nogal moeilijk kan kiezen, haha! Als net-preggo weet ik niet zo goed wat ik van de kraamperiode moet verwachten en of ik dan zit te wachten op naar een studio moeten, of van alles thuis over de vloer krijgen.

    Waar zouden jullie voor kiezen/hebben jullie voor gekozen: een newbornshoot in een studio of juist een lifestyle newbornshoot bij je thuis? En waarom?
     
  2. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik heb het sowieso niet in m'n kraamweek gedaan maar twee weken later.

    Ze kwam thuis vond ik eigenlijk wel fijn maar weet niet of ik het nu gezien de corona tijd ook nog zou doen.
     
  3. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Wij hebben het een keer thuis gedaan en een keer in studio. De foto's uit de studio zijn beduidend beter; beter voorspelbaar wat betreft belichting, geen storende dingen op de achtergrond ( verwarming, vensterbank).
    Maar het is ook een kwestie van smaak natuurlijk.
     
  4. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Dubbel
     
  5. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Wij hebben het in een studio gedaan. Prachtige foto’s maar ik lag zelf nog zo in de kreukels dat het eigenlijk geen doen was. Maarja, dat weet je niet van te voren hè ;)
     
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.578
    10.471
    113
    Ik heb 6 jaar geleden een Lifestyle shoot gedaan, maar ik vond dat toch niet alles. Uiteindelijk vond ik de foto’s als een soort fotoshoot dat hij lag te slapen het leukste.
    Vorig jaar kwam er kort na de bevalling een fotograaf bij de Hema en zij heeft waanzinnig leuke foto’s gemaakt (en was veeeeel goedkoper dan de lifestyle fotograaf). Ik ben toch voor studio sfeer, maar dan niet in tonnetjes, Mandjes etc.
     
  7. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik vind newborn dhoot zo geposeerd/gemaakt.

    Ik vind Marjolijn de Graaf (regio utrecht) prachtige life style shoots maakt.
    Zij heeft mijn bevalling gefotografeerd. Aanrader om een geboortefotograaf te nemen!
     
  8. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Hier kwam de fotograaf thuis. Dit was heel relaxed en makkelijk. Fijn dat we niet met een pasgeborene hoefde te slepen.

    De fotograaf nam alles mee qua spulletjes, verlichting, achtergronden etc, dus zelf nergens om hoeven denken.
     
  9. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.328
    842
    113
    100 procent thuis. Dat vond ik zo fijn en relax. Wij hebben ook een fotografe gehad die gewoon foto's maakte zoals wij zijn. Weinig geposeerd. Ik vind bv baby's in onnatuurlijke houdingenen posities met allerlei vage pakjes aan zo zielig. Dat wou ik voor onze baby niet.
     
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.545
    13.125
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik heb zelf niets met dat hele zoetsappige van newbornshoots (die gehaakte mutsjes en liggend in zo'n tonnetje enzo) dus wij hebben expres gewacht tot de baby's 3 maanden waren.
    Toen een shoot gedaan in een studio.
    Erg leuk geworden en je kunt qua foto's ook veel meer dan met zo'n nieuwste newborn :)
     
  11. Simbaaaaah

    Simbaaaaah Nieuw lid

    19 okt 2020
    3
    0
    1
    Vrouw
    Thanks ladies, dit helpt!! Denk dat ik dan toch neig naar thuis idd. Wil namelijk wel foto's van die eerste dagen/weken en misschien foto op het geboortekaartje.
     
  12. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Wij hebben het thuis gedaan en ditmaal weer. Zo fijn om lekker in je eigen omgeving te zijn. Plus ik hou ook niet van die hele geposeerde foto’s met mutsjes, mandjes, strikjes enz. Wij hebben van de shoot ook een foto gebruikt voor het geboortekaartje en dat is ditmaal weer t plan.
     
  13. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Precies dit was onze reden om het in de studio te laten doen. Zoon was 13 dagen oud, geboren via keizersnede, en was prima te doen hoor om daarheen te gaan (al zou dat natuurlijk voor iedereen anders kunnen zijn). Voor dochter stond er weer een studioshoot gepland, maar toen kwam Corona, dus geen newborn fotoshoot van haar helaas :$
     
  14. Simbaaaaah

    Simbaaaaah Nieuw lid

    19 okt 2020
    3
    0
    1
    Vrouw
    Mehhh dat lijkt me zo rot... hopelijk zelf veel foto's gemaakt! Ik duim dat alles straks gewoon kan...
     

Deel Deze Pagina