Newborn wolbroekje?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Elinetjeee, 5 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Hallo,
    In mei ben ik uitgerekend van mijn 1e kindje en wil graag direct wasbare luiers gaan gebruiken. Ik heb een mooi newborn pakket pocketluiers gekocht voor overdag, maar voor de nacht zat ik te denken aan little lamb maat 1 met overbroekje. Nu heb ik erg slechte berichten gehoord over de little lamb overbroekjes en begin steeds positiever in te staan op het idee van een wolbroekje. Nu zijn de meeste wolbroekje maat 1 vanaf 6kg. Dit is echt nog veel te groot voor een newborn baby. En nu vind ik newborn wolbroekje nou weer erg duur voor die paar maandjes dat ze gedragen worden. Heb namelijk hele leuke gezien van Anavy, maar deze zijn ruim 20euro per stuk en heb er wel minimaal 3 nodig. Dus vroeg ik me af of iemand tips heeft.
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Deze laten verplaatsen door het beheer. naar de juiste plaats..krijg je vast reacties
     
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ben je al lid van de Facebook groep wasbare luiers. Ik denk dat je daar snel antwoord krijgt en misschien wel een wolbroekje van iemand kunt overnemen.
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Je inderdaad aanmelden op de wasbare luier groep.

    Maar ik vind dat persoonlijk wel zonde. Daarbij hebben baby's hele dunne poep en komt dat vaker in je wolbroekje waardoor je die elke dag waarschijnlijk kan gaan wassen.

    Ik zou mij even aanmelden op fb. Zitten genoeg gelijk gestelden:)
     
  5. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Nee ik heb geen facebook
     
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ah das jammer, je kunt daar zoveel tips krijgen!

    Maar, ik zou geen wolbroekje voor een dergelijk kort termijn kopen. Wel evt via marktplaats, maar dan moet je geluk hebben. Ik zou of kijken of je er met je pockets doorheen komt nachts of enkele normale overbroekjes kopen voor de nacht.
     
  7. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Maar zijn die van little lamb echt zo slecht? Want kan er een paar voor een vriendenprijsje overnemen, maar als ze echt zo slecht zijn dan koop ik liever een ander merk. Een newborn plast ook niet zoveel natuurlijk
     
  8. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Ik heb van anavy fleece overbroekje gevonden. Dit is ook erg ademend en lijkt mij erg prettig zitten. Ik vraag me alleen af hoe waterdicht dit zal zijn. Ik wil voor snachts liever geen pul maar iets wat nog beter ademt aangezien het kindje hier erg lang in zou liggen.
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik ken little lamb zelf niet dus durf er geen uitspraken over te doen..

    Ik heb altijd mother ease voor de nachten zowel het overbroekje als de luier. Wel pul maar niet mega dik. Hier bevalt het subliem!

    Nu sinds twee nachten een anavy optrek broekje met fleece, omdat meneer heel lang slaapt op zn buik en soms een lekje heeft daar door. Bevalt ook prima, maar onze zoon is dus bijna 2.

    Voor ons meisje die elk moment kan komen heb ik newborn overbroekjes van thirsties, mother ease en imagine baby.
    Voor daarna als one size overbroekjes heb ik voor overdag blueberry coveralls en voor snachts mother ease.
     
  10. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Zonde dat je al een heel pakket gekocht hebt! Ik lees (op fb inderdaad) best veel negatieve verhalen over pocketluiers. Heb er zelf ook nooit vriendjes mee kunnen worden. Veel lekkage.
    Om uit te vinden wat bij je past en wat bij je kindje past qua bouw en hoeveelheid plassen etc. zou je in de newborn periode kunnen huren, dan kun je verschillende systemen uitproberen en zo uit vinden wat je een fijn systeem vind en wat bij je kindje past.

    Ik ben zelf idd niet tevreden over de overbroekjes van LL. Ik heb er 4 voor mijn peuter, maar binnen het jaar al losse stiksels en zijn er al 2 lek.

    Ik heb voor mijn peuter en baby gekozen voor tweedelig (bamboozles en Lovable Baby Nature) met nu overbroekjes van Fluffy Nature (= een Belgisch merk, erg fijn!) en Blumchen voor mijn peuter en verschillende merken one size overbroekjes voor mijn baby.
    Ik gebruik geen wolbroekje, maar op de Fb-groep Wasbare Luiers zijn er wel die met een newborn wolbroekjes of wolwraps gebruiken.
    Ik heb zelf in de newbornperiode vooral geluierd met hydrofielen en prefolds in een newborn-overbroekje omdat veel gewoon nog te groot was.

    Ken je de sites wasbaarwonderland.nl en theclothdiaperfiles.nl al? Daar staat ook een schat aan info!
     
  11. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Ik heb gekeken. En luiers huren vind ik niks ivm hygiëne. Ik heb juist elke maand een beetje aangeschaft om zo de kosten te drukken. Over deze luiers hoor ik veel goede verhalen en dit gaat vast lukken. Maar dat was ook mijn vraag niet.
     

Deel Deze Pagina