nexium 3,5 mnd hoe toedienen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nannie, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nannie

    Nannie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Mijn dochter van 3, 5 mnd heeft nexium voorgeschreven gekregen. Hoe dienen jullie dit toe? Wij mochten het door de voeding doen maar volgens mij moet dat eerst inwerken toch? En in hoeveel ml doen Julie dit? Ik moet een half zakje geven heb spuitjes meegekregen.

    Alvast bedankt
     
  2. Meijke

    Meijke Niet meer actief

    Wij deden een heel zakje in 15 ml water. En dan deed ik het in de flesspeen, eentje met een groot gat, maat L. Ze vond het lekker en sabbelde het zo op.

    En het hielp bijna meteen, erg fijn.
     
  3. Mama Roos

    Mama Roos Fanatiek lid

    29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Mijn dochter gaf ik het doormiddel van cupfeeding. Nu gaat het ook prima met een lepeltje. 15 ml water,poeder in laten oplossen, na een minuutje is het dan wat dikker en kun je het makkelijk geven.
     
  4. chocolaatje

    chocolaatje Niet meer actief

    Door de voeding mixen mochten wij absoluut niet van de kinderarts. Hier mengden we een zakje aan met 15 ml water in een spuitje. Dan gaven we het vanuit het spuitje of met een lepeltje.
     
  5. Divatje

    Divatje Bekend lid

    22 aug 2011
    516
    0
    0
    Midden van NL
    Wij gebruiken een Nuby medicijnflesje, moet je maar eens googelen.
    Daarin 7,5 ml water en een half zakje Nexium.

    Ik heb ze hier bij Kruidvat gezien (maar ik had hem ergens online besteld).
     
  6. mamvanjason

    mamvanjason Actief lid

    9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Ik geef het ook met een spuitje. Toen hij nog wat kleiner was met mijn pink in zijn mond zodat hij ging zuigen. Nu is dat niet meer nodig. Hij heeft het trucje inmiddels door :)
     
  7. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Zo deed ik het ook.
     
  8. femke1987

    femke1987 Actief lid

    11 jun 2009
    416
    0
    0
    Hier kreeg mijn zoontje het door de flesvoeding heen we kregen het er met geen mogelijkheid in lepel of spuit verslikte hij zich of stikte er zo wat in hoe klein je de beetjes ook maakte en zo los uit de fles vertikte hij het om te drinken hij begon enorm te huilen de kinder arts was het er mee eens bij ons anders lukte het gewoon niet
     
  9. Withinshin

    Withinshin Bekend lid

    1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier vanaf het begin met een lepeltje, kon hij gelijk leren hoe hij daar van moest 'eten', ging prima!
     
  10. wennepen

    wennepen Bekend lid

    30 dec 2008
    908
    0
    0
    Hier geef ik het met een spuitje en sabbelt hij op mijn pink.
     
  11. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Wij moeten de nexium gewoon volgens gebruiksaanwijzing klaarmaken, (zakje oplossen in 15 ml water, ze krijgt daarmee dus 5 mg=de helft van 1 zakje) en dan de helft daarvan met een spuitje toedienen. Mag op elk gewenst moment van de dag, dus hier bij de voeding die rond het avondeten valt.
     

Deel Deze Pagina