Nexium verergert reflux na ranitidine?

Discussie in 'Verzorging' gestart door annabel88, 14 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Na een poosje 2x pd 0.6ml/ 0.8ml ranitidine zijn wij overgestapt op nexium. Dit geven we inmiddels 5 dagen en onze zoon is weer bijna terug bij af, terwijl nexium beter zou moeten werken?? Iemand die dit herkent?

    Nu zou je zeggen, direct terug op ranitidine maar we gaan over een week voor 2 weken naar mexico; ranitidine moet in de koelkast bewaart om de werking te waarborgen :oops: dit zal niet altijd kunnen? Iemand hier ervaring mee?

    Ik weet even niet goed wat te doen :(
     
  2. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Welke dosering nexium gebruik je en hoeveel weegt je kindje?
     
  3. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Hij weegt iets over de 5 kilo en krijgt een half zakje per dag, dit is 7.5 ml / 5mg
     
  4. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Wat ook vreemd is is dat hij amper spuugde (verborgen reflux) en nu spuugt hij aldoor, het is ook echt dikke melk/ slijmerig.
     
  5. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Gebruik je ook johannesbroodpitmeel/nutriton?

    Ik zou de medicatie sowieso verdelen over 2x per dag. Officieel maakt het niets uit maar hier verricht het wonderen.

    Verder is idd de nieuwe richtlijn 1mg per kilo lichaamsgewicht (3jaar geleden kreeg ik het dubbele van de kinderarts maar nu idd niet meer), en dat is jammer. Hier ging het pas beter toen we naar 10mg gingen met 6kilo (teveel dus). Maar op eigen "risico" maar de kinderarts gedoogde het.

    Kan je de ranitidine en nexium niet allebei geven? Ik weet ook niet of dat kan
     
  6. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Aha kijk ik las al op veel fora een hogere dosering maar dat verklaart het. Lees ook dat nexium een slechter/ zwaarder medicijn is dan ranitidine maar zowel apotheek als huisarts zeggen van niet?

    Ik lees ook overal positieve berichten over de nexium, ik ga 2x per dag nog proberen en anders toch terug naar de ranitidine, dit werkt ook niet genoeg maar zoveel beter dan nu :( en voor de vakantie gaan we dan wel een koud houdt doos maken en overal zorgen dat het gewoon ergens in de koelkast kan!

    Geef bv dus geen indikken, dankjewel voor je hulp!
     
  7. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Zojuist de apotheek gebeld en ik ga toch direct terug naar ranitidine, mannetje is weer heel hard aan het piepen (varkentje) en blijft spugen :(

    Hoop dat het dan toch met een paar dagen weer wat beter gaat.. bah
     
  8. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Misschien een koeltasje regelen? Die heb je speciaal voor medicatie en ook om borstvoeding koel te houden. En heel even opwarmen is geen ramp voor de werking.
     

Deel Deze Pagina