Nieren en urinewegen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nathalie1973, 8 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Bij Justin(6 maanden)is afgelopen Vrijdag ontdekt dat hij een urineweg infectie heeft :(
    De dokter heeft mij afgelopen Vrijdag zelf gebeld om me te vertellen dat zijn urine niet goed was en hij direct AB moest hebben.

    Ik heb haar toen al verteld dat ik me zorgen maakte,want mijn andere zoon kreeg ook een urineweg infectie toen hij 7 weken oud was en dat liep bijna fataal af :cry:

    Bij Max bleek het om een reflux te gaan in de urinewegen en zodoende was hij zichzelf gewoon aan het vergiftigen.
    (hij kreeg toen een bloedvergiftiging,hersenvliesontsteking en is direct AB toegediend door het infuus.Er is een echo gemaakt en een catheter onderzoek (cystogram).
    Hij is besneden en heeft ruim 1,5 jaar AB(monotrim)gehad.
    Iedere dag een beetje AB om te voorkomen dat hij een nieuwe urine weg infectie zou krijgen.

    Max heeft door de hersenvliesonsteking een opdonder gehad en heeft een achterstand van 2 jaar en ontelbare AB kuurtjes gehad.


    De dokter zei me toen dat Justin niet Max is en dat ik gewoon eerst de AB moest afwachten.

    Het hele weekend heb ik niet kunnen slapen,zijn urine stinkt zo vreselijk en toen ik eergisteren met hem in bad zat moest hij toevallig plassen.

    Hij plasde wel met een boogje,maar plasde niet alles in 1 keer.
    Hij stopte steeds en maakte dan een persgeluid en plasde dan verder.
    Na het plassen maakte hij koude rilling beweging.

    Het doet dus duidelijk zeer en heb net de assistente weer gesproken en uitgelegd dat ik me echt zorgen maak.
    Ze kon het wel begrijpen,omdat een blaasontsteking bij een jongetje echt weinig voorkomt.
    Ik heb gevraagd of er geen echo gemaakt kon worden van zijn blaas en nieren.
    Ze zou het overleggen met de dokter en moet aan het eind van de ochtend terug bellen.

    Zijn er meer moeder waarvan hun zoontje een urineweg infectie heeft gehad en ging het dan om een functie stoornis of was het puur een blaasontsteking?
    Wie kan me gerust stellen? :(

    Op jouw verzoek je titel aangepast.
    Elmo
     
  2. tanna

    tanna Bekend lid

    26 mei 2008
    685
    0
    0
    Ik kan je helaas niet gerust stellen. Maar wil je heel veel sterkte wensen. En als jou gevoel zegt het zit niet goed vechten voor verder onderzoek. Zeker met jullie geschiedenis. Liever 1 onderzoek te veel als 1 te weinig.

    Heel veel sterkte.
     
  3. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Jee meid, natuurlijk maak je je zorgen! Helemaal met het verhaal van je andere kindje in je achterhoofd. Ik zou er op STAAN dat er actie wordt ondernomen. Een blaasontsteking bij jongetjes is vrij ongewoon en reden voor onderzoek! Je belt op en zegt dat je erop staat dat er onderzoek gedaan gaat worden, desnoods maak je flinke stampei! Kom nou toch, ze mogen je niet afschepen nu hoor! Als het hun kindje was geweest en met het verhaal van je andere kindje, hadden ze ook allang onderzoek gedaan...Laat je niet afschepen meid! En al zou er niets uit het onderzoek komen, dan weet je dat in ieder geval. Ben jij weer gerustgesteld. Vechten hoor! Succes en heel veel sterkte. Knuf.
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.042
    4.236
    113
    Ik kan je onrust/bezorgdheid heel goed voorstellen.

    Toen Kylian 4 maanden oud was is hij met spoed opgenomen in het ziekenhuis vanwege hoge koorts ( 41.2)
    Hij is daar meteen aan de ab (rosephin) gelegd via infuus en er werden onderzoeken gedaan, hij had ook een urine weg infectie. En inderdaad komt dat bij jongentjes niet veel voor.
    Na 5 dagen was hij weer thuis en gelukkig bleek het eenmalig te zijn want sindsdien is hij nooit weer ziek geweest.

    Maar gezien Max, zou ik zeggen er lekker op staan dat ze het onderzoeken, al zou er niets uitkomen dan heb jij in ieder geval gemoedsrust (en dat is ook heel belangrijk)

    Groetjes Anita
     
  5. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik zou ook doordrammen en anders vanavond de huisartsenpost bellen.

    Kan me goed voorstellen dat je je zo'n zorgen maakt en vind het niet netjes dat ze je zoontje niet verder laten onderzoeken!
     
  6. 26Lotte26

    26Lotte26 Actief lid

    2 jan 2007
    149
    0
    0
    hallo,
    Wat spannend allemaal. Wil je succes wensen! Ik herkeen alleen die koude rilling bewegen, dat doet ons zoontje heel vaak bij het plassen. Is dat erg dan?
     
  7. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Heb de dokter gesproken en Justin word overgedragen aan de kinderarts.

    Ik heb in principe op Maandag 15 sept een afspraak,maar hij krijgt nu lichte verhoging.

    Mocht hij morgenochtend zodra hij wakker is (rectaal)gemeten nog steeds verhoging hebben dan belt de dokter voor een spoedafspraak.

    De dokter zei"We moeten nu even alert blijven en goed de vinger op de pols houden"
     
  8. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Nou meid da's al beter toch! Goed je zoontje in de gaten houden (maar dat doe je natuurlijk al) en mocht je het niet vertrouwen, gewoon weer bellen! Sterkte en ik duim voor je dat het snel beter met hem gaat.
     
  9. P73

    P73 Actief lid

    7 nov 2007
    286
    0
    0
    Jeetje, wat een stress!
    Ik herken je verhaal gedeeltelijk. Wij hebben met onze dochter ook flink problemen gehad ivm urine-reflux, waarvoor opname ziekenhuis enz.enz.
    Ons is toen verteld dat het erfelijk kan zijn.
    Gelukkig kan je met je zoontje terecht bij de kinderarts.

    Ik zal je niet met mijn hele verhaal opzadelen omdat je duidelijk de ervaring vraag aan moeders/vaders met een zoontje met urineweginfectie, en bij ons is het dus onze dochter.

    Wij mogen wel ten aller tijden, als wij denken dat er iets aan de hand zou kunnen zijn dus, urine brengen in het ziekenhuis. Wij hebben dus altijd plaszakjes in huis.

    Heel veel sterkte! Laat je nog weten hoe het afloopt.
    Ik duim voor jullie!
     
  10. twinny

    twinny Fanatiek lid

    4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    tjee nathalie, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Fijn dat de arts je nu serieus neemt en eventueel een spoedafspraak gaat regelen....

    sterkte meis ook voor je mannetje natuurlijk

    twinny
     
  11. Kirby

    Kirby Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Gelukkig neemt de arts je nu serieus! Maar als je niet op je gemak bent, blijven doordrammen tot ze het onderzoeken!
     
  12. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb inderdaad gelezen dat het ook bij meisjes kan voorkomen.
    Ik heb nu ook een aantal plaszakjes in huis.
    Is je dochtertje er verder aan geholpen?
    Dat het erfelijk kon zijn wist ik niet.
     
  13. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey lieve meid !

    ik wou dat ik je kon helpen maar kan je alleen maar een dikke knuf geven en hou vol meissie
    het is logisch dat je er de kriebels van krijgt !
    hou het goed in de gaten en als je het niet vertrouwd gewoon naar de eerste hulp rijden !
     
  14. P73

    P73 Actief lid

    7 nov 2007
    286
    0
    0
    Ze staat onder frequente controle van de kinderarts en krijgt ook preventief antibiotica.
    Er is toen ze zo ziek was geprobeerd catheter-urine af te nemen, maar dat is niet gelukt....Ook het micti-cystogram waarvoor een catheter ingebracht moet worden is niet gelukt door het feit dat ze er geen catheter inkrijgen, ook niet als ze haar een kalmerend middel toedienen. Heel vervelend allemaal, ze heeft hier ook echt een trauma aan overgehouden. Ze is wel door de MAG3 (?) scan geweest en nu wordt er vaker een echo van de nieren gemaakt. Zolang de nierfunctie goed blijft hoeft er ws. geen micti-cystogram meer gemaakt te worden. Gelukkig!
    Verder mag ik niet klagen hoor! Het gaat verder goed met haar!
    Onlangs zijn we wel even bang geweest voor een recidief, maar gelukkig is de 'bui' overgewaaid....

    Ik wens jullie heel veel sterkte en leef echt met jullie mee.
    Wat jullie voor je kiezen hebben gekregen met jullie zoontje is echt ontzettend heftig en haast niet voor te stellen (ook niet voor mij!).

    Ben benieuwd of en zo ja wanneer je bij de kinderarts terecht kan.
    Is het anders nog een optie om zelf te bellen met het ziekenhuis?

    Hou je ons op de hoogte?!?
     
  15. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    P73 wat een toestand allemaal met jullie meissie :(
    De micti cystogram is destijds ook bij Max mislukt.
    Ze hadden een verkeerd catheter gebruikt en hadden hem de hele dag met dat catheter in laten zitten :(

    Door het drukken met dat catheter hebben ze hem bezeerd en er is behoorlijk liteken weefsel gaan vormen op zijn piemeltje
    Daardoor moest hij besneden worden.


    Vanmorgen had Justin gelukkig geen verhoging,dus ik heb Maandag die afspraak staan met de kinderarts.
    Ik heb gisteren zelf met de assistente van de kinderarts gesproken en ze begreep dat ik erg ongerust was.

    Ik hou hem nu heel erg goed in de gaten en zodra ik het vermoeden heb dat de klachten verergeren,bel ik direct weer.

    Wil jou ook sterkte wensen met je dochtertje
     
  16. Wicjuh

    Wicjuh VIP lid

    14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    *Knuf*
    Goed afgesproken, meis.
    Hoe is het verder met Justin nu?
     
  17. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Vandaag lijkt het een goede dag te zijn :thumup:
    De luiers stinken nog wel enorm,maar verders merk ik niets aan hem vandaag
     
  18. P73

    P73 Actief lid

    7 nov 2007
    286
    0
    0
    Bedankt!

    Hou je ventje maar lekker in de gaten....Jij weet vast wel wanneer je aan de bel moet trekken....

    Sterkte nogmaals!
     
  19. ImaaN

    ImaaN Actief lid

    9 jun 2007
    147
    1
    0
    AmsterdaM
    hey wil je sterkte wensen met je zoontje ;) .
    nou mijn zoon heeft sinds zijn geboorte 4 maanden lang een catheter ingehad :cry:
    daarna was hij geopereerd aan zijn klepjes in zijn urinebuis.
    hij heeft 2 keer een micticystogram gehad het was echt geen pretje :cry:
    hij heeft ook vaak echo`s gehad en ook nog eens 2 keer een röntgenonderzoek gehad( kom effe niet meer op het naam nog steeds last van zwanegrschapsdementie :confused: )
    moesten ze een infuus inbrengen met wat vloeistof
    hij heeft 1 keer een infectiegehad en moest aan de antibiotica.
    ik begrijp heel goed dat je echt zorgen maakt hoor. Ik moet erbij zeggen dat ze hem heel goed behandeld hebben.Achteraf begrijp ik wel waarvoor al die onderzoeken nodig zijn maar op het moment dat het gebeurdt denk je wel van waarom.
    sorry dat ik weer met mijn verhaal kom maar ik weet ook niet hoe ik het moet verwoorden krijg weer bijna tranen in mijn ogen :oops:
    maar ga op je gevoel af. en het is ook beter dat je zoontje naar een ka kan want die weten echt veel beter hoor ;) hetkomt goed hoor.
    ik hoop dat ik je een beetje kon gerusstellen

    knufffels imaan
     
  20. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Jeetje Imaan,

    Wat een ellende allemaal zeg!
    Al vanaf zijn geboorte zolang een catheter zeg? :(

    Kreeg je zoontje al direct na zijn geboorte een urine weg infectie?

    En hoe gaat het nu met hem?
     

Deel Deze Pagina