Nierstuwing

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Cobon, 11 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.010
    7.332
    113
    Vrouw
    Ik heb nierstuwing en we hebben een soort plan de campagne besproken. Ze noemde medicatie via een infuus, maar ik ben de naam vergeten, het begon met 'bu' volgens mij. Weet iemand dit toevallig? Ik wil graag googlen wat het is en wat het doet en of het kwaad kan voor de baby.
     
  2. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.778
    15.330
    113
    Vrouw
    Buscopan wss.
     
  3. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.010
    7.332
    113
    Vrouw
    Yes, dankjewel!! Kon het nergens vinden
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  4. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    O wat rot @Cobon.. heb wel eens gehoord dat dit flink pijn kan doen. Sterkte!
     
  5. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.010
    7.332
    113
    Vrouw
    @Beheer zou je de titel aan willen passen naar nierstuwing, en dit topic willen verplaatsen naar gezondheid? Dank!
     
  6. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.010
    7.332
    113
    Vrouw
    Zijn er hier mensen met ervaring met het infuus met buscopan, hielp het, en voor hoe lang?
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  7. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.317
    4.698
    113
    Vrouw
    Ja ik!

    Bij mij zijn ze er alleen nooit achter gekomen wat het nou precies was. Een niersteen of dat mijn baarmoeder op m'n urineleider lag..

    Ik was ergens tussen de 13 en 16 weken zwanger van mijn zoontje. Ik heb nog nooit zo'n pijn gehad. Bij mij deed de buscopan weinig. Ik kreeg er ook morfine naast, maar toen dit alles na 5 dagen nog niet werkte kwam er gelukkig een zuster en die zei dit kan niet langer. Die gaf mij spierontspanners, en na een halve dag voelde ik al verbetering!

    Heb je erg veel last?

    Heel veel sterkte!!
     
  8. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    Yes ik. En ze is nu 2 weken oud en nergens last meer van gehad. De tijd dat het infuus aansloeg varieerde bij mij van 24u tot 40u en het hielp eventjes. Had ook pilletjes thuis en deze nam ik dan ook in en soms was het net voldoende om het vol te houden en soms niet en volgde een zh opname.
    Het is echt vreselijk en je gaat op standje overleven. Heel veel sterkte!
     
  9. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Ik heb het voor je aangepast.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  10. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.010
    7.332
    113
    Vrouw
    Dankjewel!
    Is het daarna steeds terug gekomen?
     
  11. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.010
    7.332
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat het over is nu de baby eruit is! Dat zei mijn gyneacoloog ook, maarja, daar heb ik nu niets aan.

    Kreeg je pijnstilling in de tijd voor het infuus werkte?
     
  12. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    Nee klopt maar het maakte voor mij het wel minder uitzichtloos omdat ik wist dat er een einde aan zat.

    Ik nam enkel paracetamol omdat ik zelf zo min mogelijk binnen wilde krijgen maar er was ook tramadol voor geschreven.

    Heb je wel de buscopan voor thuis? Eventueel kunnen ze ook nog een katheter plaatsen als het echt niet aan slaat. Kwam ik gelukkig net onderuit maar als het echt niet anders kan..
     
  13. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    Je vraagt het niet aan mij maar wil hier toch op reageren. Ik had meerdere aanvallen per week een een aantal ziekenhuisopnames. Niet iets wat je misschien graag wil horen maar wel een eerlijk antwoord waar je het meeste aan hebt
     
    Cobon vindt dit leuk.
  14. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.010
    7.332
    113
    Vrouw
    Nee hier ben ik op voorbereid inderdaad, de gyneacoloog zei dat een groeiende baarmoeder alles behalve gaat helpen.. wat een verschrikking.
     
    Malbec vindt dit leuk.
  15. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.010
    7.332
    113
    Vrouw
    Ik wil ook geen Tramadol e.d. voor de baby, daarom was ik benieuwd. Als zo'n aanval uren duurt is het ook niet vol te houden. Ik heb het vooral snachts en dan duurt het een paar uur, was dat bij jou ook zo? Wel een goede oefening om met pijn zien te dealen voor de bevalling :|


    Over buscopan voor thuis is niets gezegd, dat zou nogal een uitkomst zijn!!
     
  16. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.317
    4.698
    113
    Vrouw
    Nee is niet meer terug gekomen. Bij mij kwam het eerst ook in aanvallen, een warm bed hielp toen. Maar na een tijdje zakte de pijn gewoon niet meer, kon ook niet meer normaal lopen. Opdat moment maakte mij het echt niet uit wat ze me gaven, als die pijn maar minder werd :|. Zoontje is gelukkig gezond ter wereld gekomen.

    Heel veel sterkte!!
     
  17. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.010
    7.332
    113
    Vrouw
    Snap ik hoor, die pijn is niet te doen, echt heel naar.
    Fijn dat hij er gezond en wel is!!
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  18. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    Ik had er overdag en in de nacht last van en dan vooral aan de rechterkant. Ik ging dan op mijn linkerzijde liggen zodat er nu teveel druk op kwam, dat hielp soms. Ook op handen en voeten gaan zitten helpt iets om de druk te verlichten.

    De buscopan hielp thuis niet altijd maar het haalde soms wel de scherpe randjes ervan af waardoor het uit te houden was.

    Ik vond de pijn erger dan weeen als ik eerlijk ben, dus appeltje eitje straks die bevalling :p

    Uiteindelijk ging het mede hierdoor niet meer en ben ik met 38+3 ingeleid.
     
  19. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.010
    7.332
    113
    Vrouw
    Ik vind de pijn ook erger dan weeën (en ook geen enkel leuk hormoon aanwezig haha). Ik heb laatst snachts op de grond om de box heen gevouwen gelegen, het gaat echt nergens over.

    Dank voor alle tips en info! Ik ga het overleggen en erover denken. Ik weet niet goed wanneer ik me moet laten opnemen en wanneer niet, ik kan niet zomaar 1 a 2 dagen niet thuis zijn nu.

    Hebben ze met jou ook dat buisje in je urineleider besproken operatief, als laatste redmiddel?
     
  20. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.691
    7.734
    113
    Vrouw
    Je merkt het vanzelf wanneer je het echt niet meer kan houden. Maar vraag even die buscopan voor thuis, die kun je veilig gebruiken ( zet enkel vaten open ) wellicht helpt je dat wat en brengt je dat wat verlichting. Het is een veel lagere dosering dan in het zh.

    Ik denk dat bij niemand het uit komt om je op te laten nemen maar als je zoveel pijn hebt dan heb je geen keuze helaas.

    Ja dat buisje is besproken, dat bedoelde ik met katheter. Daar kwam ik net onderuit omdat telkens het infuus aan sloeg.

    Oh kersenpittenzak had ik er ook vaak op, die warme dringt dieper door dan een normale kruik.

    Veel succes en sterkte. Ik heb écht met je te doen.
     

Deel Deze Pagina