Niet blij met nieuw huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Nowa, 20 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nowa

    Nowa Lid

    26 apr 2018
    32
    8
    8
    Even een baal topic geopend.
    We hebben een jaar geleden een nieuw huis gekocht, helemaal opgeknapt wat een hoop werk is geweest. Daarnaast hebben we er veel geld ingestoken om dat allemaal te realiseren. Huis is verder helemaal naar mijn zin qua indeling en ruimte. Nu wonen we alweer een tijdje en al snel merkte ik dat het huis gigantisch gehorig is! En nu baal ik als een stekker. Als ik dit van te voren wist had ik het huis nooooit gekocht. Ik vind het zo jammer. :cry:Maarja wat kan je ertegen doen. Zijn voornamelijk contact geluiden dus extra isoleren gaat het niet verhelpen. Geld voor een vrijstaande woning of nieuwbouw hebben we niet helaas. Maar ik voel me helemaal niet prettig in me eigen huis. Zit nooit alleen voor mn gevoel omdat ik continue de buren hoor. Ik hoor ze lopen door de huiskamer, naar de wc gaan, 20 x per dag traplopen, deuren open en dicht, hoor ze praten, stoelen schuiven, boven hoor ik het als als ze kasten open en dicht doen. Word er gek van. Wat wil ik met dit topic? Geen idee.. even mijn hart luchten denk ik..
     
  2. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.374
    8.468
    113
    Ik snap je helemaal. Daar zou ik ook totaal niet tegen kunnen.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  3. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Wat vervelend :(. Maar waarom zou isoleren niet werken dan? Sommige ruimtes zijn helemaal geluiddicht door isolatie, dus lijkt mij dat jullie huis ook minder gehorig gemaakt kan worden.
     
    MaMa en OumSou vinden dit leuk.
  4. Lappies

    Lappies Actief lid

    21 aug 2018
    278
    167
    43
    Herkenbaar ik heb het ook. Onze nieuwe buren draaien graag beats en ook al proberen ze rekening met ons te houden ‘je moet ons gewoon bellen hoor als het te hard staat’, ik heb gewoon geen zin om elke keer te moeten vragen of t zachter kan :( En ik wil gewoon zonder muziek rustig in de tuin kunnen zitten en vogeltjes horen (klinkt enorm bejaard ik weet t)
    Ik vind het rot voor je want jij zit er maar mooi mee.
     
  5. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Herkenbaar helaas. Vind 't heel naar voor je en weet dat 't ook veel stress kan opleveren. Ik heb soms zelfs hartkloppingen van irritatie. Terwijl de buren inderdaad ook al rekening met ons houden. En ik snap ook helemaal wat @Lappies bedoeld met de vogeltjes.
     
  6. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    O, kleine troost misschien. Ik woon nu inmiddels drie jaar in deze woning en hoe erg het in 't begin ook voelde, deels is 't wel gewend gelukkig.
     
  7. Nowa

    Nowa Lid

    26 apr 2018
    32
    8
    8
    Dan zou je een "zwevende" box moeten maken.
    Maar we hebben een plavuizen vloer laten leggen van ik weet niet hoeveel geld:confused: voorzet wandje kan ook nie want we zitten met de trap in de huiskamer en ramen aan de voorkant waar dan de wand voor zou komen een klein stukje.
     
  8. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.477
    6.165
    113
    Waarschijnlijk ligt dit aan de manier waarop het gebouwd is, vriendin van mij had dezelfde ellende en heeft na een jaar de woning weer te koop gezet. En voorheen heeft zij in een jaren 30 woning gewoond, is ook gehorig, maar op een andere manier.
     
    Piindaa vindt dit leuk.
  9. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Ik snap je helemaal. Ik heb aardige buren. Maar ze kunnen me toch ruzie maken. We hebben oudere woningen uit 1954. Schattig huis maar o zo gehorig ondanks isolatie van mijn kant.
    Ik kan letterlijk horen waarover ze ruzie maken. Heb dit al eens in de wandelgangen benoemd :confused: maar dat houd ze niet tegen.
    Daarnaast zijn ze aan het verbouwen. Ze klussen na werktijd en in het weekend.. net als ik ook aan rust toe ben. Dus ik ontvlucht regelmatig mijn huis. Misschien kunnen jullie nog iets doen Mbv isolatie?
     
  10. Nowa

    Nowa Lid

    26 apr 2018
    32
    8
    8
    @Lappies oh ja ook herkenbaar helaas. dat doen de buren van de hoek. Die draaien elk weekend als het mooi weer is muziek met een bass erin. Ze doen hem wel weer optijd uit ( voor 22:00) maar dat betekend dat rustig in de tuin zitten er niet bij is..

    @RobinBird ja ik probeer me best te doen om de situatie te accepteren maar het gevoel hier niet 123 weg te kunnen benauwd me en maakt het idd dat ik soms overloop van de irritaties.

    @TotalBella ja zijn allemaal betonnen platen die doorgelegd zijn dus alles dreunt door
    Jaren 70 woning. Alles beton en waarschijnlijk geen spouwmuurtjes in de muren naar de buren toe.

    De buren zeggen trouwens nergens last van te hebben en de huizen niet gehorig te vinden. Verderop in de straat woont een vrouw die ook veel last heeft van het geluid. Mijn vriend die over het algemeen erg makkelijken en rustig is vind het ook gehorig
     
  11. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Ah, vandaar. Lastig dat je er dan niks tegen kunt doen zeg. Lijkt me echt vreselijk als je continu zoveel overlast ervaart :(.
     
  12. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    Heel herkenbaar helaas. Wij hebben uiteindelijk onze geheel verbouwde woning weer te koop gezet :(
    Nu super blij met onze veel minder gehorige woning!
     
  13. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.325
    2.031
    113
    Oh wat naar zeg! Ik snap je helemaal. Ik zou zo'n huis als ik de kans had dus ook weer verkopen. Ik kan daar ook niet goed tegen.
     
  14. Jezz84

    Jezz84 Actief lid

    30 dec 2012
    455
    111
    43
    Wat vervelend! Wij zijn ook vorig jaar verhuisd en helaas totaal niet happy hier. We kunnen onze draai totaal niet vinden en hebben besloten toch weer te gaan verhuizen. Door de stijgende prijzen dit huis met winst kunnen verkopen en binnenkort weer verhuizen. Sterkte!
     
  15. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Bij onze huidige woning ook veel geluiden van beide buren. Het ging in het begin alleen om wat ergernis . Maar na 8 jaar kan ik de mensen niet meer luchten of zien . De ene buren zijn elke avond en weekend aan het klussen . Ze moeten onderhand wel 6 x hun huis volledig verbouwd hebben met al dat geklus lijkt het wel ... en de andere hoor ik echt de hele dag door ; plassen , met stoelen schuiven , lopen als een kamer olifant inclusief dat wanneer ik op de bank zit zelfs de bank ervan trilt..... vreselijk. Gelukkig gaan we gauw verhuizen en hopelijk hoor ik dan minder
     
  16. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.577
    7.194
    113
    Wij wonen in een vrijstaand huis dus geen geluiden van de buren, maar wij kwamen er achter dat de weg waar wij aan wonen veel drukker was dan verwacht. Ik werd soms gek van die verkeersgeluiden die je hoorde. Daarvoor woonde ik in een hele rustige buurt, dus was niets gewend. Maar na 2 jaar realiseerde ik me ineens dat ik het eigenlijk bijna niet meer hoorde en ik me er dus niet meer aan ergerde. Je kan er voor een deel aan wennen. Ik zou het echt even een paar jaartjes aankijken. Succes
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  17. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Uit ervaring weet ik dat het blijft knagen en alleen maar erger word tot je er gek van word.

    Toen wij ons huis kochten was ik er ook zo bang voor maar gelukkig valt het hier mee.

    Ik zou toch het huis verkopen. En dan voor een relatief nieuw huis gaan als dat kan.
     
  18. Nowa

    Nowa Lid

    26 apr 2018
    32
    8
    8
    Tnx voor de reacties. "Fijn" om herkenning te lezen. ( niet zo fijn voor jullie natuurlijk)
    Ik wil ook echt als we de kans krijgen verhuizen naar een nieuwer huis. Alleen zijn de prijzen zo hoog dat we dat ons niet kunnen verooloven. En klushuis zou kunnen maar ik denk dat we dat niet trekken aangezien we hier al gigantisch veel aan hebben gedaan. Met de nodige problemen. Het is zelfs nog niet helemaal klaar.
    Maar om het echt helemaal af te maken moeten we er nog wat geld insteken en dat voelt zo tegendraads omdat ik het liefste weg wil. Maar aan de andere kant mochten we wel verkopen moet het ook af zijn voor de verkoop.
    Verkopen voelt ook heel naar. mijn man heeft er zo veel tijd en geld ingestoken . Dat ik het zo zonde vind.
    Bah wat naar, kon je maar een week proefdraaien voordat je een huis koopt.
     
  19. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Ik zou zegen als je er echt veel last van heb. Verkopen en verhuizen.

    Wij hebben vorig jaar een huis gekocht geheel verbouwd en naar ons zin gemaakt.

    Maar de locatie blijkt niet fijn. Nu dus weer te koop gezet en verhuizen we terug naar onze oude wijk.
     
  20. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Wij wonen in een jaren 60 woning, die ook erg gehorig kunnen zijn. Wij hebben dus aan de kant vd buren, huis is halfvrijstaande, eerst een soort van kurk "behang" aangebracht. Wij hebben houten vloeren gelegd, en onder deze vloeren ligt dus dikke isolatie tegen zowel geluid als kou. Heel soms, als de buurvrouw erg luid is bijvoorbeeld als ze voetbal kijkt, dan horen wij haar nog. Voor de rest heeft de geluidsisolatie goed geholpen.

    Maar ik geloof inderdaad dat de overlast je helemaal gek kan maken.
     

Deel Deze Pagina