niet curreteren

Discussie in 'Miskraam' gestart door nieuwbegin, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieuwbegin

    nieuwbegin Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Even een vraagje, mijn schoonzusje was zwanger en dat is een miskraam geworden zo'n 3 a 4 weken geleden.
    Maar zij wil perce niet cureten.

    Hoeveel kwaad kan dit?
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Verplaatst naar Miskraam.
    Elmo
     
  3. nieuwbegin

    nieuwbegin Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    OK, sorry wist even niet waar ik hem moest plaatsen....
     
  4. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    geen idee of het kwaad kan
    het kan langer duren voordat het lichaam het zelf afstoot
    maar soms is het nodig om als een miskraam niet volledig is de resten eruit te halen

    heel veel sterkte voor je schoonzus
     
  5. Trees

    Trees Niet meer actief

    Zolang je geen extreme bloedingen krijgt/ heftige buikpijn/ koorts etc. kan het dacht ik geen kwaad. Uiteindelijk zal je lichaam het vruchtje vanzelf naar buiten laten komen als het hcg flink gedaald is. Zo is het mij toen uitgelegd, maar ik vond het zelf te moeilijk om me zwanger te voelen, wetend dat het niet meer leeft. Het is wel zo dat een curretage ook weer risico met zich meeneemt, waardoor sommige vrouwen ervoor kiezen om te wachten.
    Heeft je schoonzusje al tekenen van een beginnende miskraam? En ik neem aan dat ze onder controle van een gyn of vk staat?
     
  6. nieuwbegin

    nieuwbegin Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Voor zover ik weet heeft ze nog geen bloedingen ed. Ze is een keer naar een gyn geweest. die gaf aan als het na 4 weken niets is gebeurd dan toch een cur. Maar zij geeft aan dat absoluut niet te willen...
     
  7. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Nou ik zou wel gaan als het vruchtje gaat rotten of uit elkaar barst en ze laat zich niet helpen
    kun je er fikse ontstekingen van krijgen
    Daardebij zolang zei zich niet laat helpen kan ze ook niet zwanger worden.
    en op emotioneel gebied maakt ze het zichzelf erg moeilijk.
    Ik heb 2 keer een curretage gehad en ik kan zeggen het viel me 100% mee
     
  8. nieuwbegin

    nieuwbegin Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Ja en dat snap ik dus niet. Volgens mij wil ze niet zwanger worden, anders dan ben je nu toch met vuur aan het spellen door het niet weg te laten halen?
     
  9. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Mijn idee ook
    als ze het kind niet wilt is die keus toch makkelijk gemaakt
    Of mischien is ze bang voor narcose etc maar het valt echt heel erg mee
    Ik snap het niet zo goed en om jou er dan ook mee lastig te vallen
     
  10. Trees

    Trees Niet meer actief

    Ik denk dat wij daar helemaal niet over kunnen oordelen. Ik vind het wat kort door de bocht om te zeggen dat ze niet zwanger zou willen worden. Ze kiest ervoor om te wachten, dat zou mijn keus ook niet zijn, maar als dat voor haar het prettigst voelt valt daar niks over te zeggen. Ik neem aan dat de gynaecoloog haar wel verteld heeft dat ze meteen aan de bel moet trekken bij koorts e.d. Dat ze nu met vuur speelt is onzin. Beide keuzes brengt risisco's met zich mee. Een curretage kan namelijk ook risico's hebben zoals bijv. het syndroom van Asherman. Sommige willen dit risico niet nemen. Prima toch, betekent niet dat ze minder rouwen dan anderen. Sorry maar ik vind dat je haar keus moet respecteren en haar moet steunen.
     
  11. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Tuurlijk moet je het respecteren maar ik denk dat de gyn ook niet voor niets een tijd aan geeft wanneer het dan wel moet gebeuren.
    Ondanks alles kan het ook fout gaan als ze het laat zitten dus als het over 4 weken nog niet verdwenen is dan denk ik dat ze van de gyn wel te horen krijgt wat de rede is dat het moet.
     
  12. nieuwbegin

    nieuwbegin Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    @Trees ik denk idd dat jullie er niet over kunnen oordelen, daarjullie haar niet kennen. Maar geloof mij als ik zeg dat ik denk dat ze het niet echt wenst.
    Ze is 35 en als je echt echt echt denkt het klokje gaat tikken en ik moet nu toch wel eens...Dan zou je bter voor je lichaam zorgen dan zij doet. Zeker met betrekking tot deze miskraam.

    Tuurlijk kan ook ik niet in haar hoofd kijken, maar op basis van ervaring kan ik wel een redelijke inschatting maken.

    Ik vroeg dit alleen omdat het mij terdege schadelijk lijkt voor de kinder wens om het vruchtje maar te laten zitten.
     
  13. jent

    jent Fanatiek lid

    12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Ehm voor zover ik weet kan het geen kwaad om het op de natuurlijk weg te laten komen en dat kan heel lang duren. En die keus mag je ook maken, maar het is wat Trees zegt als je erge pijn en te hevige bloedingen zou hebben dan moet je gecurreteert worden. Maar zover ik weet kan het geen kwaad om af te wachten tot het vanzelf komt en ik denk persoonlijk dat de gyn zegt dat ze over 4 weken gecurreteerd zou kunnen worden omdat het zo natuurlijk een veel langer en slopend proces zal zijn voor je zus, maar die keus maakt ze zelf.
    En ik mag toch aannemen dat ze wel naar de gyn gaat als ze zich echt niet goed voelt. En voor zover ik weet kan er ook niets naars gebeuren als het een gewone mk is, hooguit kan ze een infectie oplopen, maar dat kan iedereen die een mk of gecurreteert wordt, maar dan krijgt ze wel pijn.

    xxx joyce
     
  14. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    dat curreteren niet geheel zonder risco is oke das waar maar zolang met een vrucht rondlopen is ook niet zonder risico
    Ik heb zelf nl 6 weken lang met een dood vruchtje rond gelopen ( wel onder toezicht van de gyn)
    verhaal bespaar ik maar even.....
    dat een curretage mis gaat is heeel maar dan ook heel klein...
    Vind het gewoon een beetje dom en onvolwassen

    En ik denk wel dat nieuwbegin weet waar ze over praat ...
     
  15. jent

    jent Fanatiek lid

    12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Danjo,

    Ik zelf heb ruim 10 weken als het niet langer is geweest met een dood vruchtje rondgelopen dus ik weet ook waar ik over praat. En ik had er in dit geval niets over te zeggen totdat ik zoiets had en nu is het genoeg geweest. Ik wil een curretage. Ik kan met het best voorstellen dat ze niet gecurreteerd wil worden, omdat zij daarna misschien wel een gevoel van leegte/eenzaamheid voelt en daarnaast het zwanger zijn gevoel is weg.
    En natuurlijk kan ik niet over haar zus oordelen, maar om nou te zeggen dat het dom en onvolwassen is vind ik heel ver gaan.

    Nieuwbegin ik wil je iig sterkte wensen met deze situatie, maar ook met die van jezelf. Daarnaast hoop ik dat wij 3 (Danjo,jij en ik) in iig snel weer zwanger mogen zijn en laten we hopen dat we dan een gezonde beeb op de aardbol zetten.

    xxx Joyce
     
  16. nieuwbegin

    nieuwbegin Fanatiek lid

    24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    Nou ik denk dat mijn schoonzus niet echt erg rouwt om het vruchtje. Ze heeft bijna letterlijk gezegd dat het haar gegunt was en ach, tja het is zoals het is, dus als het er niet meer zit dan niet.

    Het gaat volgens mijn partner meer om een angst voor de dokter.
     
  17. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    jent ik reageer op het verhaal van nieuwbegin
    hoe zei het brengt
    Uit haar verhaal begrijp ik dat het dr niks doet etc
    Daarom mijn reactie
     

Deel Deze Pagina