Hoi meiden, wat vinden jullie ervan en herkennen jullie dit: Femke is nu bijna 6 maanden en van die 6 maanden is ze zo'n beetje al 5 maanden aan het reutelen/knorren. Ze is niet echt verkouden geweest (misschien een beetje snot 1 weekje), maar voor de rest spoelen we al 5 maanden met water en zout (op advies van de KA). Is dit normaal? 's nachts hoor ik precies wanneer ze wakker is aan het reutelen/knorren. Ze heeft ook verborgen reflux en gebruikt daarvoor motilium en Losec. Ik heb het al een paar keer laten nakijken bij de huisarts, maar het zit niet op haar longetjes, dus het is geen astmatische bronchitis (zoals bij mijn oudste wel het geval was) volgens hem. Maar 5 maanden dat reutelen is toch ook niet normaal? Of wel? Bedankt voor jullie antwoorden weer! Leve het forum! groetjes Anita
Onze zoon is ongeveer even oud maar hij heeft dat niet. Lijkt me best vervelend zeg. Succes ermee, tips heb ik helaas niet.
Ons dochtertje heeft ook verborgen reflux en alleen in de eerste weken wat gereuteld door haar neus. Dat is op een gegeven moment vanzelf over gegaan. Daarna heeft ze het nooit meer gedaan. Heb dat toen ook wel eens laten bekijken, maar de dokter kon niet zeggen wat het was.
Hier ook van de 8 maanden zo'n 6/7 maanden reutelen en behoorlijk vaak niezen ook wel hoesten. Mijn zoon had ook een verborgen reflux. Is er een mogelijk verband zover jullie weten? Bij het consultatiebureau gooien ze het op ws allergie.
Je zou het bijna gaan vermoeden, dat verband tussen het reutelen en verborgen reflux. Ik merk verder niets bij haar over een evt. allergie: geen uitslag, geen reactie op bepaalde voedingsmiddelen door buikpijn. Ik moet de 13e weer naar de KA. Zal ik het eens vragen weer. Bedankt voor de reacties
Ik merk ook verder niets wat allergie betreft. Wil je me aub laten weten wat de kinderarts erover zegt. Ben benieuwd.
Natuurlijk laat ik dat even weten. Ik merk aan de andere reacties, of het gebrek eraan, dat het toch niet zo normaal is... groetjes anita
Die van mij reutelt er ook flink op los. Nu 12 weken. Maar hier zover ik weet geen verborgen reflux moet eerljk zeggen dat ik niet eens precies weet wat dat dan is
Verborgen reflux is dat het maagklepje niet goed sluit en de maaginhoud omhoog komt, maar niet uitgespuugd wordt. Daardoor is het soms moeilijk te herkennen. Ze hebben dan vaak last van brandend maagzuur en huilen veel. Totdat ze medicijnen krijgen natuurlijk. Dan gaat het beter Dit is het in het kort. Even googlelen levert honderen resultaten op Wat doen jullie? Spoelen jullie ook met water en zout?
Aha weer wat geleerd Ik doe er niets aan.trouwens aan dat knorren. Denk niet dat hij er veel last van heeft. Nog even over die verborgen reflux. Ik hoor Tijn wel heel vaak slikken terwijl hij niets drinkt. klinkt een beetje alsof hij zich verslikt maar hij huilt er niet heel erg van geloof ik. huilt alleen veel als hij moet slapen en je hem neerlegt. Hoe kwamen jullie erachter dat jullie kids verb. reflux hadden?
Wij kwamen er achter doordat ik van pure wanhoop (vele huilen) ging zoeken op internet en daar verhalen las, die zowat onze femke beschreven Natuurlijk is de diagnose uiteindelijk door de KA gedaan, maar na 11 weken een huilende (niet slapende ) baby, was ik echt de wanhoop nabij. Gelukkig bleken de medicijnen zo snel te werken, dat ze binnen een paar nachten opeens van 8 tot 7 sliep! Maar dat is even off topic Wij spoelen wel met zout, omdat ik wel merk dat ze daardoor nu wel beter haar speentje vast kan houden om in slaap te vallen...
Ik heb neusspray (zoutoplossing) geprobeerd maar hij laat het vrijwel niet toe dus ik ben ermee opgehouden hem hiermee lastig te vallen. Ik heb verder nisykind van vsm geprobeerd, zowel druppels als tabletjes. De tabletjes hielpen niet. De druppels zijn blijkbaar sterker in werking en hielpen wel maar zodra de kuur voorbij was kwamen ook de klachten weer terug.
Wat betreft de verborgen reflux: Het was gewoon onmogelijk hem neer te leggen. Hij huilde ook enorm veel. Typisch ook waren de moeilijke gezichten na het drinken. Blijkbaar zat ik gelijk goed met m'n moederlijk instinct want vlak na de geboorte in het ziekenhuis nog heb ik gevraagd of het mogelijk was dat hij last had van brandend maagzuur maar dat werd weggewimpeld. Ik ben ook via internet verder gaan kijken en herkende de symptomen ook. Bij ons heeft een osteopaat uitkomst geboden.
Kim knort ook alweer een week of drie, ze heeft geen verborgen reflux. Ze was wel even verkouden en het knorren zeg maar heeft daarna aangehouden. Maar ik heb het idee dat het al minder wordt. Dus omdat ze het nog zo kort heeft maak ik mij geen zorgen. Zal wel over gaan. Maar als ze het al 5 maanden zou hebben, dan zou ik ook op onderzoek uitgaan. Gewoon om te weten wat het is, nog beter: om te horen dat het niks is.
Ja en wel: "het zou door de reflux kúnnen komen." Doordat er steeds voeding omhoog komt, kan er wat irritatie zijn aan het slijmvlies in de keel achterin, wat dan knorren veroorzaakt... Vaag, maar wel een verklaring op zich omdat ze verder bijna nooit verkouden is of zo... groetjes Anita
Tja... Niet echt duidelijkheid dus. Maar hier gaat het duidelijk wel gepaard met verkoudheidsklachten dus het heeft mogelijk toch een andere oorzaak. Mocht ik er ooit achter komen wat het is, laat ik het je weten, dan zoek ik op 'knorren'
Ons zoontje reutelt ook. Net of zit er wat tussen de keel en neusholte. Geen verborgen reflux en niet verkouden. Heeft er zelf geen last van ik moet zeggen dat ik me er ook nog nooit druk om heb gemaakt. Misschien een allergie of zoiets (huisstofmijt)? In ieder geval succes, want het hoort wel vreemd!