Hoi allemaal, ik ben (bijna) helemaal over van bv op fv. Ik probeer me netjes aan 4 flessen van 200 (180/6) te houden zoals staat voor een baby vanaf 6 kilo. Maarrrrrr......hij heeft hier net niet genoeg aan. Ik gaf hem dan tussendoor een beetje bv en zo kon ik de tijd voor de volgende voeding oprekken en hij lijkt ook tevreden met dat beetje extra. (Dit omdat ze van bv zo veel mogen als ze willen, en op fv wel een max staat). Nu is mijn bv zo goed als weg maar ik heb nog wat in de vriezer voor een paar dagen. Mijn vraag is wat ik hierna zal doen als hij dan nog niet genoeg heeft aan die 4 flessen. Ik wil graag met de laatste uitkomen tussen 20.00 en 21.00 uur want dan slaapt ie tot +/- 6.30 uur 's ochtends. Als ik hem zijn fles geef als hij er om vraagt dan zou ik voor de laatste fles rond 19.00 uur uitkomen en ik ben bang dat hij dan weer heel vroeg wakker word. Ik ben al bezig met Nutrix door de fles te doen. Zou het kwaad kunnen als ik 210/7 per fles geef? Of kan ik beter overgaan op andere voeding?
Hey Lilly, je kan best eens proberen om 210/7 te geven hoor. Dit krijgt Fayley ook al vanaf 10/12 weken, en dat was voordat ze de 6kg had bereikt.
Kan prima hoor! Je zit dan nog ruim onder de max van een liter dus geen probleem. Ze krijgen hier sinds een paar dagen ook 210 per keer, en dan komen ze af en toe ook nog wel eens aan 5 flessen ipv 4 per dag en dus wel over de liter uit. Ach ja... kan me niet voorstellen dat dat veel kwaad kan als het af en toe gebeurt.
Dankjullie wel dames. Ergens weet je het wel maar toch he... Maar jullie antwoord bevestigd gelukkig dat ik hem niet te veel geef!
omdat Indy flessen van 210 niet wegkrijgt doe ik het zo: 7.00 u. 190/6 11.00 u. 190/6 15.00 u. 190/6 19.00 u. 190/6 20.30 u. 160/5 Zo ligt ze toch lekker vroeg op bedje en krijgt ze voldoende binnen!