Niet goed willen drinken, ritme kwijt

Discussie in 'Voeding' gestart door Boom1989, 28 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boom1989

    Boom1989 Lid

    13 aug 2019
    8
    0
    1
    Vrouw
    Hallo,

    Man en ik zitten met ons handen in het haar.

    Dochter is maandag 12 weken oud en haar flesjes gaan steeds moeilijker en gekker.

    Ze heeft verborgen reflux, krijgt daar Omeprazol voor. Ook heeft ze kma en krijgt daarvoor Neocate.

    Het drinken gaat al langer slordig, veel kleine beetjes. De afgelopen dagen gaat het steeds slordiger en we weten niet meer wat te doen.

    Zij krijgt flesjes van 120 aangeboden, maar drinkt vaak een stuk minder.

    Ze slaapt door, krijgt de laatste fles rond half 10 en wordt wakker om half 7. Dan drinkt ze de laatste 2 dagen maar 80/90 cc.. en zo gaat het de hele dag door.

    Ze laat ook weinig honger signalen meer zien. Sinds 2 dagen wil ze om in slaap te komen ineens dan toch nog wat drinken, dat geven we dan wel want anders houdt ze niet op met huilen en gaat ze helemaal niet slapen. Gevolg: 30 cc hier en daar..

    Slapen overdag is ook een drama. Ik kan haar niet in haar bedje leggen. Ik zing haar op schoot in slaap, en leg haar dan slapend weg. Na 45 minuten wordt ze wakker en dan ga ik naar boven en krijg ik er met moeite nog een slaapje doorheen, op de arm. Ze heeft dan vaak last van de reflux (niet dat het zuur is, maar dat het omhoog komt).

    Vanaf woensdag moet ik weer werken en ik heb echt angst dat ze op de opvang niet drinkt (deed ze op de wendagen ook slecht) en dus niet slaapt, omdat ze daar geen tijd hebben om haar de hele tijd te wiegen natuurlijk.

    Ze drinkt op een dag Max 630 cc, ze weegt 4.9 kilo. We proberen een ritme/regelmaat aan te brengen in deze vorm:

    slapen, voeden, spelen, verschonen, slapen, spelen, verschonen, slapen, voeden etc.. maar dit lukt maar niet! Inmiddels lijkt ze overprikkeld en is alles snel teveel voor haar.

    help!
     
  2. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Ik zou een lactatiekundige contacteren. In tegenstelling tot wat veel mensen denken is dat niet alleen voor borst- maar ook voor flesgevoede kindjes.
     
  3. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Het zou ook een sprongetje kunnen zijn. De groeisprongen van Oei ik groei klopten hier altijd precies. Mijn jongste drinkt dan altijd vreselijk slecht (had reflux en heeft kma). Als het sprongetje eenmaal voorbij is gaat drinken weer wat beter. Wat ik deed was hem slapend laten drinken, dan dronk hij wel goed.
     
  4. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Ik zou even overleggen met de kinderarts, misschien kun je iets met de dosering van de medicatie. Ennverder alle slaapjes in de draagdoek of draagzak laten doen, dan slaapt ze in ieder geval. Heb je al gevraagd of ze op de opvang ook dragen?
     

Deel Deze Pagina