hoi, is het normaal dat een kind nooit in slaap valt na de voeding? Rihanna is altijd nog een uurtje of 2 wakker nadat ze voeding heeft gehad
Grappig, bij mijn dochter precies het tegenovergestelde. Je hebt zo'n theorie over rust en regelmaat, dat je je baby als het wakker wordt eerst te drinken moet geven, dan knuffelen, dan zelf spelen en dan weer slapen. Bij mijn dochter werkte dat dus niet, want zij viel in het begin altijd meteen in slaap, meestal tijdens de voeding al, en dan zou ik haar, als ik me aan die theorie hield, nooit mogen knuffelen of laten spelen...
zo'n boekje heb ik van het cb meegekregen omdat mijn dochter ontzettend veel huilt... maar zij valt dus niet in slaap na de voeding en is overdag heel erg veel wakker en slaapt eigenlijk alleen maar 's nachts....
ik vind het niet raar dat je kleintje nog wakker is....ze halen tenslotte ook een beetje energie uit de voeding hier ging/gaat het als volgt: slapen voeden knuffelen en spelen bij mama of in de box daarna weer lekker op de arm (na 1,5uur) en dan wachten op dat gaapje of oogjes wrijven( Dus ook zelf niet meer druk doen dan) zodra dat gaapje...er is<--- meteen naar boven en het bedje in en huilen doen bijna alle kindjes voor het slapen gaan dus je kan het eens proberen : grtz Ramona
Het verhaal herken ik heel erg... Maar het eten. spelen en dan op de arm en dan naar bed werkt hier niet...hoop dat het voor liesje wel werkt
soms valt hij meteen na zn voeding in slaap dan laat hij zelfs weleens 20 cc in de fles zo vast slaapt hij dan, en de andere keer is hij klaar wakker na de fles en kunnen we lekker met hem knuffelen en hem in de box leggen voor 2 uurtjes, dan wordt hij meestal vanzelf moe, of hij blijft wakker tot de volgende voeding wat hij wel heel erg heeft, zodra hij wakker wordt wil hij meteen drinken, en als het hem dus niet snel genoeg gaat , krijst hij histerisch nu al n druktemakertje dat wordt wat
Als ze zo klein zijn kun je ook nog niet verwachten dat ze na de voeding zelf nog spelen. Stan viel ook na de fles of tijdens de fles in slaap en wij legden hem dan echt niet in box hoor. Pas na 2 maanden bleef hij een beetje wakker na de voeding. Maar wel wakker in bed proberen te leggen. Als je dochter niet slaapt na de voeding, zou ik eens goed op vermoeidheidssignalen letten en haar dan toch wakker in bedje leggen. Wie weet is ze wel moe maar zie je het niet aan haar?!