Niet ingedaald

Discussie in 'De bevalling' gestart door sportmeisje, 7 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sportmeisje

    sportmeisje Actief lid

    8 sep 2014
    271
    246
    43
    Hoi dames,

    De bevalling komt steeds dichterbij en nog geen ervaring met deze situatie. Ben een beetje op zoek naar jullie ervaringen zodat ik me wellicht een beetje kan voorbereiden.

    Ben nu 38.2 weken zwanger van 3e kindje, maar hij is nog niet ingedaald. (Vorige 2 keurig netjes ruim op tijd volledig ingedaald en bevallen met 40.5. En 40.4)

    Wat als deze niet indaald? Dan kunnen/willen ze ook niet strippen. Gezien kind iets biven gemiddeld is, wil ik niet te lang doorlopen ivm herstel erna.

    Hoe of wanneer begon jullie bevalling?
    Ik heb nu ook veel minder harde buiken/voorweeen dan bij andere 2. Wat opzich natuurlijk heel fijn is

    Maar dus ook nog geen tekenen dat er iets gaat gebeuren of nog optijd indaalt zodat ze evt toch kunnen strippen oid.

    Mss een beetje onsamenhangend verhaal. Komt vast door vermoeiende dag :rolleyes:
     
  2. Geel

    Geel Actief lid

    25 okt 2016
    105
    78
    28
    Zorg
    Bij mij heeft het tot 40+6 geduurd voordat ze helemaal ingedaald was. Tweede kindje trouwens. Ben bevallen met 41+2. Duurde dus best wel eventjes ook nog. Bij mij hebben ze er nooit echt een punt van gemaakt juist omdat het niet de eerste zwangerschap was. Had alleen wel direct plat gemoeten als m’n vliezen waren gebroken bij niet ingedaald.
     
    sportmeisje vindt dit leuk.
  3. sportmeisje

    sportmeisje Actief lid

    8 sep 2014
    271
    246
    43
    Poeh... daar zie ik dus wel tegenop, dat ik ver over tijd ga...
    Maar wie weet is deze jongen mij gunstiger gezind :roflmao:
     
  4. emmen88

    emmen88 Actief lid

    1 sep 2014
    357
    463
    63
    Bij mij was nr 2 met 39.4 ingedaald (40.3 geboren) en bij nr 3 had ik met 39.4 de laatste controle en die was echt helemaal niks ingedaald en 3 dagen later geboren. Zegt dus niks bij een tweede of verder..
     
    sportmeisje vindt dit leuk.
  5. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Drie keer niet ingedaald hier. Ik kreeg inderdaad het advies om te gaan liggen mochten mijn vliezen breken, maar twee keer met weeën begonnen en een keer ingeleid, dus dat was niet nodig. Ze daalden alledrie gelijk in met de weeën, dat was verder geen probleem.

    Vraag me af waarom ze niet willen strippen bij jou? Dat hebben ze bij mij alle keren wel gedaan. Heeft dat iets te maken met wel of niet ingedaald zijn? Want ik dacht altijd van niet.
     
    sportmeisje vindt dit leuk.
  6. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje was niet ingedaald mar ben bij hem ingeleid met 37 weken.
    Hij daalde pas in nadat ik weeënopwekkers kreeg.

    Je kan overleggen met de verloskundige op ze eventueel wel willen strippen. Is niet de voorkeur ivm de kans dat je vliezen breken.
     
    sportmeisje vindt dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    Hier ook nog gewoon prachtige rand vruchtwater onder t koppie. Verwachting is dat hij pas echt volledig indaald bij de bevalling. Helaas inleiding niet gestart vandaag, te weinig ontsluiting ondanks ballon. Ging bij de eerste toch een stuk sneller die wel braaf was ingedaald en vast lag
     
    sportmeisje vindt dit leuk.
  8. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn tweede daalde pas in tijdens de ingeleide bevalling (ivm zwangerschapsdiabetes) Gevoelsmatig daalde ze pas goed in op het moment dat ik persdrang kreeg.
     
    sportmeisje vindt dit leuk.
  9. sportmeisje

    sportmeisje Actief lid

    8 sep 2014
    271
    246
    43
    Op zich willen ze vanaf 39 weken kijken of ze kunnen strippen maar ze gaf aan dat als hij niet ingedaald is ze niks kunnen... (waarom precies weet ik eigenlijk niet)
     
  10. sportmeisje

    sportmeisje Actief lid

    8 sep 2014
    271
    246
    43
    Ik las je verhaal in het andere topic, balen voor je!! Ik hoop dat je snel jullie ventje gaat ontmoeten!

    Dat beantwoordt ook mijn andere vraag ondanks niet (volledig) ingedaald, wel inleiding begonnen.

    Heb pas dinsdag weer een afspraak, dus moet tot die tijd afwachten :confused:
     
  11. sportmeisje

    sportmeisje Actief lid

    8 sep 2014
    271
    246
    43
    Dank voor jullie reacties dames!

    Ik had het idee dat ie eindeloos zal blijven zitten ;)

    Maar er is nog hoop begrijp ik. We wachten maar weer af. Heb dinsdag pas weer een afspraak, en dat duurt nog erg lsng voor mijn gevoel . Zeker om het een en ander te bespreken
     
  12. bijnamoeder

    bijnamoeder Bekend lid

    26 mei 2013
    679
    472
    63
    Maar waar ben je precies bang voor? Dat hij langer blijft zitten en je daardoor langer herstel hebt? Er zitten toch nog 10-tallen onzekerheden tussen hoe het herstel gaat worden?
     
  13. sportmeisje

    sportmeisje Actief lid

    8 sep 2014
    271
    246
    43
    Kindje is volgens de meting al iets groter, dus als hij te laat blijft zitten groeit hij alleen maar verder vorige keer bevallen en had zoon een schouder dystocie. Dus ik ben bang als hij te lang blijft zitten dat ik er meer schade aan overhoud
     
  14. bijnamoeder

    bijnamoeder Bekend lid

    26 mei 2013
    679
    472
    63
    Ook inleiden vergroot de kans op herhaling
     
  15. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Heb je dat met je vk besproken? En doen ze daar wat aan, zoals inleiden?

    Hier ook een grote eerste baby en nu zwanger van nr. 2.
     
  16. sportmeisje

    sportmeisje Actief lid

    8 sep 2014
    271
    246
    43
    Ja gister gebeld. En zolang hij dus niet ingedaald is willen ze eigenlijk niet strippen. Mede bang om vliezen te breken. Ik mocht door naar gyneacoloog als ik wilde om daar eens te spreken.
    Alleen zie ik heel erg op tegen inleiden en wil ik eigenlijk gewoon 'de natuur' zn gang laten gaan.
    Nu afgesproken dat bij controle van maandag even verder spreken en kijken.
    Ik hoefde volgens haar maar een paar harde buiken te hebben en hij kon goed liggen, al was t maar een klein beetje.

    Ik heb zooooooo n dubbel gevoel dat ik gek word van mezelf o_O
    Maak ik me gek en is er niks aan de hand., wat haal ik op ke hals met inleiden. Is mijn gevoel terecht enz...
    Ach wellicht herkennen de meeste dat gevoel wel ;)
     
    DN2017 vindt dit leuk.
  17. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Mijn situatie is niet vergelijkbaar, maar bij mij zijn kinderen nooit ingedaald, ook de eerste niet.

    Bij eerste ben ik bij 41+2 wkn gestript, dag erna is hij snel en soepel geboren. Verplicht op linkerzij weeën moeten opvangen om indaling te bevorderen.

    Bij de tweede was strippen bij herhaling niet mogelijk, omdat baby echt veel te hoog lag. Spontaan bevallen bij 41+5 wkn (snel en soepel). Ook weer verplicht op linkerzij moeten liggen. Was wel situatie dat ik 10 cm had, maar de vliezen nog intact en baby nog steeds hoog. VK was aan het rondbellen voor assistentie, want ze durfde niet alleen de vliezen te breken. Maar toen braken ze spontaan en is mijn baby zo ongeveer in 1 perswee (zuchtend) met het vruchtwater naar buiten gestroomd.

    Bij de derde was strippen ook niet mogelijk, daar braken mijn vliezen spontaan bij 40+6 wkn. Moest dus meteen plat gaan liggen en VK was er binnen 10 min. Baby lag erg hoog, dus verplichte platte bedrust, mocht niet zitten/staan. Weeen begonnen paar uur later, maar waren weinig effectief. Ik heb ongeveer 9 uur plat moeten liggen, na 7 uur weeen was baby een beetje gezakt en mocht ik weer staan/lopen. Zodra ik naast bed stond kreeg ik weeenstorm en 45 min later was ze erg.

    Bij alle 3 de kinderen een 2e graads perineumruptuur gehad (ingescheurd), bij 2e en 3e misschien vooral omdat ze zo snel naar buiten kwamen (en oude litteken scheurde). Heb er overigens in kraambed helemaal geen last van gehad, voelde hechtingen nauwelijks en snel genezen.

    Veel succes met je laatste loodjes, blijf vooral goed praten met je VK! En het komt zoals het komt...
     
  18. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Mijn 2e en 3e waren beide niet ingedaald, maar ben bij de 3e wel gestript, waarom zou dat niet mogen?
    Zij daalden pas tijdens de bevalling in
     
  19. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Hier een ander verhaal dat je nu misschien niet wil horen maar wat wel even een tegengeluid geeft. Bij mij wilde de eerste ook niet indalen. Er zijn wel met 41 weken 2 strippogingen gedaan maar dat is niet gelukt. Ben uiteindelijk met 42 weken naar het ziekenhuis verwezen voor inleiden. Ook tijdens de weeën is mijn kindje niet ingedaald en uiteindelijk is besloten, nadat de ontsluiting op 8 cm bleef hangen, een keizersnee uit te voeren. Ik heb op voorhand ook nooit harde buiken of oefenweeen gehad. Ondanks dat m'n kindje niet op de natuurlijke manier is geboren, kijk ik er niet vervelend op terug hoor. De juiste beslissingen zijn op het juiste moment genomen.

    Succes!
     
  20. sportmeisje

    sportmeisje Actief lid

    8 sep 2014
    271
    246
    43

    Poeh dat klinkt een beetje dubbel
    En lange termijnen ook, vk gokt dat ik weer rond 40.4/40.5 zal zitten net als vorige keren, maarja geen garanties. Kijk uit naar maandag of hij al verder gezakt is
     

Deel Deze Pagina