Niet kiezen ivm associatie

Discussie in 'Babynamen' gestart door Yeuu, 9 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.390
    794
    113
    Vrouw
    Welke naam valt bij jou af omdat je hem associeert met iemand?

    Mijn man en ik zitten beide in het onderwijs en dan associeer je hem al gauw met die leukerd of draakje van school.
    Ook had mijn man een naam, wat dus een ex van mij is. Voor mij ook een no-go.
     
  2. prulletje2

    prulletje2 Fanatiek lid

    20 mei 2014
    4.047
    2.039
    113
    Ik zit ook in het onderwijs. Lastig he?

    Ik heb wel veel namen die afvallen, maar dat zouden anders ook niet per se namen zijn die ik op mijn lijstje had gezet.

    Voor een jongen zijn we er nu uit. Voor een meisje had ik altijd veel namen op mijn lijstje als Liz, Lizzy, Lotte en Liv... Laat ik die nu allemaal in de klas hebben. Pff! Gelukkig allemaal wel lieve leuke meisjes, maar je hebt er toch een beeld bij. Ik kom er dus niet uit, want dit is wel een beetje onze smaak en dan is het lastig om iets compleet nieuws te verzinnen.
     
  3. Aries

    Aries Niet meer actief

    Ik zit ook in het onderwijs en heb totaal geen last van associaties. Als je kind eenmaal zo heet heb je daar toch de allerleukste associatie bij. ;)
     
    piscean vindt dit leuk.
  4. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Hier hetzelfde probleem :roflmao: nou is het al verrekte lastig om een vierde meisjesnaam te moeten verzinnen, maar met 5 klassen die je lesgeeft heb je altijd wel een associatie bij een naam. :| Vind het maar moeilijk!
     
  5. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.390
    794
    113
    Vrouw
    Wij zijn compleet met 2 meiden, maar veel vriendinnen / collega's zwanger en zo kwam ik erop. Liv en Lizz leek mij ook heel leuk.

    Haha dat was mijn ene voorbeeld, maar mijn kind de naam van een ex geven, vind ik toch wat uhm.. apart.

    Mijn dochter heeft dezelfde naam als een meisje die in groep 3 bij mij in de klas zat. Dat meisje ben ik allang weer vergeten, was ook een compleet ander type meisje (natuurlijk!). En sta er nooit meer bij stil dat ze hetzelfde heten eigenlijk. Maar dat meisje zag ik maar een aantal uur per week "zakelijk" op school. Een ex (of ex- vriendschap ) is toch een andere band ...
     
  6. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.257
    2.167
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Bij het kiezen van de namen vielen er een hele hoop af. Wilde niet dat een leerling hem had, of dat ik ooit een leerling met die naam kende. Gelukkig gelukt!
     
  7. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.937
    4.152
    113
    Ik werk ook in het onderwijs en associeer ook veel namen met kinderen die ik in de klas heb (gehad) of die je hoort op school.

    Onze dochter* heeft wel een naam die up comming was, maar voor ons hoorde die naam echt bij haar.
    Onze zoon heeft een naam die weinig voor komt en toch stoer is en niet te apart (vinden wij).
    Voor buikbaby hebben we 2 opties. Beide namen zijn bij ons op school nog niet gepasseerd. 1 wordt ook steeds wat populairder en de andere, zo heet het zoontje van een kennis van mij die ik nog amper spreek.
     
  8. Eef92

    Eef92 Fanatiek lid

    8 jan 2016
    1.044
    464
    83
    Ik zit ook in het onderwijs, VO, dus 5 klassen a 30 leerlingen. Veel namen en gezichten dus.
    Mijn zoon zijn naam had ik nog nooit gehoord op school. Nieuw schooljaar, en toen kwam er dus een H in een van de klassen. Heel autistische jongen en totaal niet het plaatje wat ik bij de naam had. Hierdoor erg getwijfeld, maar toch gekozen voor de naam.
    Nu is het echt MIJN H en associeer het helemaal niet met de H van school..

    Dus als het DE naam is zou ik er gewoon voor gaan ongeacht de associatie
     
  9. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113
    Hier bij zoon 1 ook een naam met associaties dus uiteindelijk niet geworden met iemand waar wij geen contact meer mee hebben. Was het gewoon niet.
     
  10. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    De naam die onze dochter krijgt is dezelfde naam als een hond in de familie. Moest me er overheen zetten, maar uiteindelijk vind ik dat hun hond een meisjes naam heeft, en niet onze baby een hondennaam krijgt. (hond is inmiddels overleden)
     
    Kolibrie2 en prulletje2 vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wij hadden heel lang Domien erg hoog. Totdat de radio dj Domien Verschuuren de overstap maakte naar Q en een stuk bekender werd. Toen was de naam voor mijn man een no-go. Erg jammer, want wij hoorden de naam voor het eerst toen we nog in België woonden.

    Uiteindelijk mega blij met de keuze die we nu hebben gemaakt maar Domien blijf ik prachtig vinden.
     
  12. piscean

    piscean Fanatiek lid

    12 okt 2016
    1.351
    952
    113
    Ik vind al heel erg lang een meisjes naam leuk maar dat is de naam van de ex van mijn ex, waar hij ook mee vreemd ging. Dus, ondertussen 15 jaar verder en een heel ander leven vind ik het nog steeds gek om die naam ooit te kunnen geven :roflmao:
     
    prulletje2 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina