niet kruipen zitten 8 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Myrthe, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthe

    Myrthe Niet meer actief

    Mijn zoontje kruipt nog steeds niet en kan ook nog niet zitten.
    Wel als hij op je schoot zit dat hij van lig naar zit stand gaat maar wel met ondersteuning. En hij zet ook de knietjes eronder gaat dan heen en weer schudden maar verder niks.
    Hij wil ook niet lang plat liggen zowel in de box als grond.
    Hij heeft reflux en waarschijnlijk hier last van, verder wil hij dus alleen rechtop en ik wil hem dus niet de heletijd in de loopstoel maar max alles bij elkaar een half uurtje per dag.

    Staan gaat overigens al wel heel goed maar hij trekt zich nog niet op. Momenteel heeft hij oorontsteking en de longetjes zitten vol dus liggen en stimuleren wordt een drama.

    Moet ik me nu zorgen gaan maken? Of zijn er meer laters onder ons?
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik moet zeggen dat ik dat nog niet laat vind hoor.
     
  3. Tessa

    Tessa Actief lid

    6 jul 2010
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier nog precies hetzelfde met 8.5 maand. Ik maak me geen zorgen, komt vanzelf!
     
  4. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter zat met 9 maanden en kruipen deed ze pas tegen het jaar dus zou me echt geen zorgen maken!
     
  5. sam32

    sam32 Bekend lid

    14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje doet dat ook nog allemaal niet, maak me nog geen zorgen. Komt vanzelf.....
     
  6. Daro

    Daro Fanatiek lid

    1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Komt vanzelf!

    Sommige kindjes zijn sneller en andere kindjes zijn langzamer...

    Mijn zoontje liep bv pas met 16 mnd... ieder kindje heeft zn eigen tempo.
     
  7. allanieew

    allanieew Actief lid

    5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    hoorde laatst van een mevrouw (ongevraagd in de supermarkt overigens) dat haar zoontje pas met 14 maanden omrolde en verder nog niets deed, maar het was allemaal goed gekomen dus het kan altijd nog een heel stuk trager. Ik zou me geen zorgen maken ;)
     
  8. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn dochter deed dat pas rond 10 maanden
     
  9. Karoke

    Karoke Niet meer actief

    Ik dacht dat de gemiddelde leeftijd om te gaan kruipen 9 maanden was, dus als hij het al zou kunnen, zou hij eerder aan de vroege kant zijn. ;)
     
  10. mamavanjusten

    8 jun 2011
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is absoluut niet laat hoor. Mijn zoontje kroop met 10 maanden en zat ook pas met 10 maanden. Dus even geduld!
     
  11. Patjuh2010

    Patjuh2010 Actief lid

    25 feb 2010
    424
    0
    0
    Mijn zoontje is 13 maanden en kruipt nog steeds niet hoor ;) Denk trouwens ook niet dat hij dat ooit gaat doen, hij schuift op z'n billen door het huis en staat en loopt langs, dus denk dat hij dat gedeelte overslaat:D

    Zitten kon hij al wel met 8 maanden, maar ging ook nog niet goed uit zichzelf zitten, dit kwam ook later pas, maar weet niet precies wanneer. Zou me niet teveel zorgen maken, komt vanzelf goed :D
     
  12. Myrthe

    Myrthe Niet meer actief

    O oke hahah ben mijn oudste zoon gewend dan denk ik, hij is nu bijna elf jaar. En hij kroop met 8 maand en zat dus ook al zelfstandig. En met een jaar liep hij al rond in huis.
     
  13. Neeltje1986

    Neeltje1986 Fanatiek lid

    29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    De arts op het CB vertelde mij, dat ze pas hoeven te kruipen met 15 maanden.. :$..

    Onze kleine kruipt ook pas sinds een week of 3..

    Dus geen zorgen.. ;)
     
  14. jerami

    jerami Fanatiek lid

    16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier kon mijn zoontje pas met 10 maanden los zitten. Kroop pas met 11 maanden en kon ook pas met 11½ maand zelf gaan zitten. Hij rolde ook pas om met 9 maanden. Nu gaat het opeens heel snel..... Geen zorgen dus. deed ik ook en werd helemaal gek van me zelf.
     
  15. Nisa

    Nisa Fanatiek lid

    17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    hier ook pas kruipen met 10 mnd ja daarvoor kon hij schuiven naar achteren maar sinds 10 mnd dus ook vooruit :D
    los zitten kon hij al eerder en lopen doen we nog steeds niet ik weet dat hij het kan en als hij moet dan staat hij wel los en zet 1 stap en dan gaat ie door zn knieen en hop verder kruipen :D
     
  16. Mime28

    Mime28 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hier ook pas met 9 maanden zitten kruipen en staan ging toen in een keer heel snel achter elkaar.
     
  17. duimerijntje

    duimerijntje Bekend lid

    22 jun 2008
    720
    0
    0
    Hier pas tijgeren met 9 maanden en rond de 11 maanden een keertje kruipen, toen kon hij ook pas echt goed los zitten. Niets om je zorgen over te maken! Feit dat hij im de kruiphouding gaat is al een begin!
     
  18. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    hier bijna 9 maanden en gaat sinds gister pas zitten en kruipen. is heel normaal hoor. mijn oudste ging met 10 maanden zitten en kruipen
     
  19. 2012mama

    2012mama Fanatiek lid

    12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Finn is pas na zn 1e verjaardag gaan kruipen..liep daarna vrij snel..zou dus geen zorgen maken, komt vanzelf
     
  20. sietske

    sietske Bekend lid

    26 mei 2006
    552
    1
    0
    mijn zoontje kan nu los zitten, maar nog niet zelf gaan zitten. volgens de Fysio is hij vroeg met zitten!
    ze verwacht ook dat hij waarschijnlijk een kontschuiver gaat worden, omdat hij niet graag op zijn buik ligt en heel graag zit.
     

Deel Deze Pagina