Niet kunnen afvallen tijdens borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Emama, 24 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emama

    Emama Bekend lid

    13 jun 2016
    792
    118
    43
    Hoi

    Ben benieuwd of meerdere dames hier last van hebben niet af kunnen vallen tijdens het geven van borstvoeding.

    Ik weet dat het niet goed is maar gelijkelijk schijnt geen kwaad te kunnen, en het is ook nooit bewezen dat er gifstoffen in de borstvoeding komen tijdens afvallen. Vandaar dat ik het nu wel probeer, maar het lukt niet of niet meer blijf alsmaar groter op 70 hangen ook in mijn vorige borstvoedingsperiode.

    Ik ben 160cm en waar ik mij echt aan stoor is mijn buik en heupen.

    Het is voor mij geen optie om te stoppen met borstvoeding wil dat ze t beste krijgt natuurlijk ben verleden keer bijna 2,5 jaar door gegaan en wil dit keer weer zo lang mogelijk door gaan maar het liefst ook wel weer wat slanker worden.

    Op internet lees ik dat het niet lukt tijdens borstvoeding geven door de hormoon prolactine (als ik t goed schrijf)

    Vraag me dus af of dat nu echt zo is dat dat niet kan.
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Afvallen tijdens borstvoeding mag wel degelijk, zolang je het niet extreem doet.

    Ik heb verder geen ervaring, want ik viel net vanzelf af. Was dat nu nog maar zo :)
     
    Emama vindt dit leuk.
  3. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Ik kwam juist aan tijdens de borstvoedingsperiode omdat ik zo'n vreselijke (misselijkmakende) honger had de hele dag :oops:... Dat duurde tot 6 maanden, daarna nam de honger weer normale proporties aan.
    Gebroken nachten en chronisch slaapgebrek zijn ook 'dikmakend' (hormoonbalans), kan zijn dat dit meespeelt waarom je niet verder komt?

    Misschien zou je het meer in de richting van bewegen/trainen kunnen zoeken? Wellicht val je dan niet af, maar kan het er wel slanker/strakker uit gaan zien?
     
    Emama vindt dit leuk.
  4. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Crash diëten worden afgeraden omdat je eigenlijk al meer calorieën nodig hebt tijdens je borstvoedingsperiode dan daar omheen. Verder kan veel sporten ook effect hebben op je productie. Maar als jij gewoon zorgt voor goede gezonde maaltijden(kleinere porties en vaker wil ook helpen), een aantal keer per week sport en je rust pakt wanneer je kan, kan het geen kwaad.
    Je kunt ook je richten op het opnieuw trainen van buik en rugspieren. Die hebben behoorlijk geleden onder de zwangerschap en dat helpt ook om weer 'strakker' in je vel te zitten.
     
    Emama vindt dit leuk.
  5. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.458
    2.275
    113
    Heb ik geen last van maar het ghaat niet vanzelf. Ik ben op dit moment aan het ‘lijnen’ (=weinig snoepen) en ben 3.5 kilo in afgelopen zes weken afgevallen . Aangeraden wordt om niet meer dan halve kilo per week te doen
    Wat mij helpt is ook elke dag zeker een uur wandelen met de baby
    Succes!
     
  6. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje is nu 7 maanden (ik geef nog volledig borstvoeding) en die laatste 5 kilo willen er maar niet af. Bij mijn oudste 2 (oudste heeft geen borstvoeding gehad, middelste ca. 6 maanden) lukte afvallen de eerste maanden ook zo slecht. Ik heb besloten het nu maar zo te laten en die 5 extra kilo’s voor lief te nemen. Bij de andere 2 is het uiteindelijk ook gelukt om de laatste paar kilo’s eraf te krijgen.
     
  7. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Bij mij lukte het ook niet nadat ik gestopt was (na 1,5 jaar voeden), dus ik zou lekker doorgaan. Prolactine ook na stoppen geprikt en die was prima.

    Ik kon door omstandigheden niet veel bewegen. Wanneer je dat kan zou ik dat uitbreiden en gezond eten. Eventueel diëtiste zodat je geen te korten hebt en een goede leidraad
     
  8. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier ook vreselijke honger de eerste 6 maanden.. kwam echt kilo’s aan. Toen het aantal voedingen afnam, zakte ook mijn honger en gewicht. Iedere voeding die eraf ging ging er letterlijk ook een kilo af.
    Uiteindelijk op +1 uitgekomen. Nooi op dieet geweest lukte echt niet
     

Deel Deze Pagina