Niet lekker in mijn vel

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 19 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Sinds een paar dagen zit ik niet lekker in mijn vel. Ik dacht dat het was omdat mijn menstruatie eraan kwam. Heb dat wel vaker 1 a 2 dagen dat ik even een dip heb. Maar het duurt nu al ruim een week.

    Ik kan niks hebben, erger me aan alles, heb nergens zin in en laatste dagen huil ik al als je "boe" zegt bij wijs van spreken. En mijn menstruatie die is nog niet te bekennen.

    Ik heb aantal maanden thuis gezeten ivm een gebroken pols en enkel en ga over een week of twee weer rustig aan beginnen met werken.
    Heb een hele lieve man die alles voor me doet (en ook dat begint mij zelfs te irriteren, de arme schat).

    Mijn man komt net naast me zitten en vraagt zelfs of het niet verstandig is even langs de huisarts te gaan. (Huilen weer natuurlijk)

    Ik voel me zooo ellendig en heb er totaal geen reden voor.
    Heb een fijn gezin, lief, zorgzaam en gezellig. Het is stralend, heerlijk weer. Ik ben vrij om te gaan en staan waar ik wil.. en toch. :(

    Iemand herkenning, tips, advies? :oops:
     
    Mapje vindt dit leuk.
  2. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Geen direct advies, maar wat vervelend voor je dat je je zo naar voelt.
    Zou het aan je werk kunnen liggen? Heb je het naar je zin daar? Een gesprek met de huisarts is denk ik wel een goed begin.
     
  3. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Op zich is een week niet lang. Soms kunnen dipjes gewoon wat langer duren. Vooral als je veel op je bordje hebt gehad. Persoonlijk zou ik het erg snel vinden om nu al langs een huisarts te gaan. Ik vrees ook dat hij je dan terugstuurt met de mededeling kijk het nog even aan.
     
    Golden1213, Novi, chrystel73 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Je kan niet zwanger zijn? Tijdens mijn zwangerschappen was ik echt een emotionele dweil...
     
  5. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.017
    17.036
    113
    Vrouw
    Zie je er tegenop dat je weer moet gaan werken misschien?
    Een week is nog niet heel lang, wanneer het langer aanhoudt kun je contact opnemen met de huisarts. Zij verwijzen je dan waarschijnlijk door naar de praktijkondersteuner. Wellicht helpt dat voor je.
     
    Zeebra vindt dit leuk.
  6. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Hier van de week ook echt blehhhh, negatief, niet happy met alles en nu de griep, dus zou ook kunnen dat er iets broeit.

    Ik denk nu echt zooo dat was het dus.

    Sterkte..
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Mee eens. Iedereen heeft toch wel eens een dipje denk ik? Zou het even aankijken en wanneer het meer wordt dan een dipje of het niet overgaat kun je altijd nog even heen.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  8. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.399
    113
    Ga na waar je zelf ontspannend of leuk vindt om te doen.
    Heb je nu druk? Kijk eens samen met je man wat nu wel moet gebeuren en wat eigenlijk niet zo'n haast
    Maak een dagplanning. Wat ga je in het huishouden doen en wanneer even me-time en wat ga je dan doen .
    Schrijf over wat er door je hoofd gaat en vooral wat gaat er goed, waar ben je trots op.


    Ben je hiermee aan de slag geweest en je voelt je over een maand nog zo dan is het eventueel te overwegen om eens langs de huisarts te gaan.
    Een periode je wat slechter voelen hoort ook een beetje bij het leven.
     
    NiVa0230 en Nellie4 vinden dit leuk.
  9. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Ik zit op dit moment met een gebroken voet, ik kan je vertellen dat ik mij in tijden niet zo ellendig heb gevoeld. Ik kan niks meer (want ik heb geen loopgips) alles moet voor mij gedaan worden en als ik wat moet doen moet ik daar dubbel over na denken. Het kost bakken met energie. Komt je gevoel niet doordat je afhankelijk bent van anderen?
     
  10. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.024
    5.172
    113
    Ik kan me voorstellen dat herstel tijd kost, en ook mentaal z’n sporen na laat (omdat je niet kan werken, afhankelijk bent van anderen, je hele normale dagelijkse routine valt erdoor weg). En nu komt starten met werken weer in zicht, misschien geeft dat onbewust ook wat spanning? Je zal opnieuw moeten wennen aan die werk-routine etc.
     
  11. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Ik zou niet direct naar een huisarts gaan maar tijd voor jezelf vrij maken. Wellicht zie je tegen het werken op? Soms duurt een dip wat langer. Je zit even aan het plafond. Sterkte!
     
  12. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Kan het niet zijn dat de rust zorgt dat je, je nu rot voelt? Weet niet of je voor je uitval het druk hebt gehad in werk of privé? Zo ja, misschien dat, dat er nu uit komt.
     
  13. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.399
    113
    Hoe is het nu?
     
  14. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Ongesteld.:rolleyes::|:roflmao:
     
    esklessebes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina