Niet leuk meer......

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Boef12, 1 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boef12

    Boef12 Bekend lid

    6 jan 2012
    830
    702
    93
    Ik denk dat ik ga stoppen met de borstvoeding...... Ik heb net als met de andere 2 dames melk in overvloed en meerdere malen tijdens een voeding een giga toeschietreflex. Alleen ons dametje krijgt het niet weggedronken, ze verslikt zich enorm, spuugt veel (soms nog 3 uur na een voeding) en heeft veel krampjes. Continu een vicieuze cirkel van drinken...buikpijn..... dus willen drinken voor de buikpijn.....maar dan weer veel voeding.....dus nog meer buikpijn. Nu is het elke voeding huilen aan de borst, spugen tijdens het drinken en veel onrust. Gisteravond zat ik er doorheen na bijna een week niet slapen en elke voeding een gevecht. Mijn vriend heeft haar toen een fles met flesvoeding gegeven en mevr is rustig en kalm in slaap gevallen in de co sleeper en meteen van 12 tot 6 doorgeslapen... Het voelt zo als falen maar continu het vechten met de voeding ben ik zooooooo beu!!

    Kolven is helaas geen optie omdat er bij mij dan bijna niks uitkomt wat ik ook probeer. Bij alle dames diverse kolven, speciale thee en neusspray geprobeerd maar geen resultaat. Ook blokvoeden werkt deze keer niet, zelfs 4 uur dezelfde kant geeft nog een flinke sloot melk met heftig toeschietreflex........pfffff moest het ff ergens kwijt
     
  2. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Vervelend dat het niet lekker gaat nu, ik wilde blokvoeden voorstellen maar ik zie dat je dat al doet. Ben je al bekend met biological nurturing? Bij een heftige toeschietreflex kan deze houding wel eens helpen.dan lig je wat achterover geleund en dan de kleine met haar buik op die van jou en ondersteun je haar hoofdje met je hand. Via google vind je makkelijk een plaatje, dat is wat duidelijker dan mijn uitleg denk ik.

    Als je inderdaad wil stoppen zou ik wel dat rustig aan doen zodat je geen borstonsteking krijgt.
    Hopelijk heb je wat aan mijn tip. Want falen doe je niet. Overproductie kan echt supervervelend zijn, en wat je ook kiest, het is allemaal goed.
     
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Waarschijnlijk heb je er al een maar voor de zekerheid...Al een lactatiekundige geraadpleegd?
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  4. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Misschien het aan je eigen voedingspatroon?
    Ik kon heel erg merken bij heide jongens bij bepaalde voeding dat ze erge krampen kregen en spugen.
    Ze zeggen altijd wel dat dat niet kan, maar ondertussen ook roepen dat bv niet elke dag hetzelfde smaakt zoals flesvoeding...
    Ik ben begonnen met twee dagen heel vlak eten. Gewoon agv.
    Bij de pasta geen knoflook enzo.
    Ik merkte gelijk dat dit hielp en dat, zodra ik knoflook at de jongste krampen kreeg.
    1 en 1 is dan 2.
    Misschien ook is proberen?
    Je moet het minimaal 24 geven voor bepaalde stoffen niet meer in bv zitten. Dus kijk is of het beter gaat na 48 uur.
    Sterkte!!
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  5. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Overleg anders eens met een lk over iets wat je je productie kan remmen. Er zijn wel kruiden die dit effect hebben maar doe dit wel alleen onder begeleiding
     
  6. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Joh, prima om wat dingen te proberen, maar verder... Als het meer rust geeft om te stoppen, gewoon doen. Niet rot over voelen. De energie en positiviteit die het je oplevert is ook heel goed voor jou en je kindje!
     
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Lactatiedeskundige erbij halen. Dit is een probleem wat op te lossen mort zijn.
    Kindje al een tsr op laten roepen en dit weg laten lopen ( in een flesje oid) om vervolgens weer aan te leggen? De eerste snelle strook melk is dan weg. De druk is eraf. Dat drinkt vaak rustiger voor je kleintje.

    Vaak na een week of 10-12 stabiliseert de productie wat meer.
     

Deel Deze Pagina