Niet meer doorslapen na griep?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mini25, 18 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Onze kleine man van 7 maanden slaapt ineens niet meer door.

    Hij is 1,5 week terug verkouden geworden en heeft een griepje gehad. Toen kwam hij al steeds voor een nachtvoeding, maar daar blijft hij (nu hij beter is) nog steeds om vragen en die fles gaat ook nog eens helemaal op. Ik bied hem 180/6 aan, moet ik misschien kleinere flesjes aanbieden in de nacht?

    Nu vraag ik me af of hij overdag misschien te weinig krijgt en hierdoor wakker wordt in de nacht? Hij krijgt 4 flessen, een bordje pap, wat fruit (150 gram) en in de middag groente (200 gram).

    Of is hij in 1,5 week gewend geraakt aan de nachtvoeding? Hij sliep al vanaf 3 maanden door, dus het is weer even wennen om er in de nacht uit te moeten. :D
     
  2. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Als die fles 's nachts helemaal opgaat en hij vervolgens 's morgens ook Gewoon honger heeft dan heeft hij hem echt nodig. Misschien heeft hij minder gegeten toen hij griep had en is hij nu aan het inhalen. Doet mijn dochter ook wel eens. Die heeft vorige week ook ineens 2 nachten een fles gehad en nu slaapt ze weer gewoon door. Zal wel een extra centimeter gegroeid zijn ofzo ;)
    Dikke kans dat hij over een week ineens weer door slaapt.
    Maar vervelend is het natuurlijk wel, zeker als je al helemaal gewend was aan doorslapen.
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Hier hebben nog geen last van maar wel enorme honger met 7 maanden. En we zien nieuwe dingen (slaan met handje op de grond, proberen te kruipen) dus zo'n sprongetje is hier ook goed mogelijk.

    Dus met die barstende honger kwam brood in het menu er bij. Daar zit ze heerlijk op te smikkelen al is t nog maar een wen hoeveelheid.

    Haar 4e fles na de groente is een stille stop, ze gaat na groente naar bed. En als ze een hele bak groente weg heeft wil ze m niet, heeft ze weinig groente op dan geven we die voordat wij naar bed gaan.

    Wij waren gisteren bij CB en 'moesten' naar fles, fruit, brood + fles (wat ze dan nog wil), fles, groente, fles. Ze is nu 8.23kg overigens met 64.5cm en alles beweegt en wordt ontdekt.

    Ben alleen een beetje huiverig voor brood+fles. Brood vindt ze heerlijk en dr gaat niks boven een fles, maar elke fles die je geeft gaat leeg en in t begin hebben we die ellende al gehad dat ze alles doortrok en een plofbuikje had met dito krampen. Wellicht dat dat nog door de reflux kwam maar ze dronk veels te veel, op verzoek werkte toen in elk geval met haar niet. Dus we gaan t aankijken en in de gaten houden.
     
  4. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Ik vind brood best iets engs om aan te beginnen. Heb het wel geprobeerd, maar soms heeft hij zulke stukken in zijn mond (die vis ik er dan uit) maar dan maakt hij van die kokhals geluiden en heb ik mijn hart alweer in mijn keel.

    Hoe doen jullie dat met brood? Is het nog sabbelen of stoppen jullie ook al stukjes in de wang?
     
  5. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Niks uit zijn mond vissen! Dat vergroot de kans op verslikken. Kokhalzen is niet erg. Het kokhalsreflex bij baby's zit nog op de tong, dus het is niet zo dat er een stukje vast zit in zijn keel ofzo.
    Als een baby rood aanloopt en hoest moet je juist niks doen. Wordt hij blauw en stil, dan ga je handelen.

    En over de fles 's nachts. Zo te zien heeft hij hem gewoon nodig :)
     

Deel Deze Pagina