Niet meer verder slapen zonder borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nidi, 2 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nidi

    Nidi Lid

    11 apr 2016
    65
    8
    8
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    *ik hoop dat ik dit bij de juiste topic plaats.

    Zoals de titel al zegt gaat mijn zoontje van bijna 6mnd snachts niet meer slapen zonder borst. Eerst liet hij zich na een voeding terugleggen in zijn eigen bedje, maar sinds een paar nachten breekt hij dan de tent af. Hij wil ook geen speen, dus dat kan ik ook niet als troost geven...
    Ik moet nu echt wachten tot hij slaapt en pas dan kan ik hem overleggen.

    heeft iemand tips om hem op een andere manier weer in slaap te krijgen in zijn eigen bed? Hij heeft het wel altijd gedaan...
    We willen hem nu een flesje afgekolfde melk gaan geven als hij in de nacht komt, maar misschien herkent iemand dit en heeft een goede tip?

    alvast bedankt
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.328
    113
    Niet meer wegleggen, zodat je allebei direct verder kan slapen.
     
    zonnetje2015 en Zoe123 vinden dit leuk.
  3. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Samen slapen deden wij in die periode. Zo rond de 11 maanden had hij ook een fase van niet gaan slapen na de voeding toen zijn we gaan slaaptrainen maar dat is met 6 maanden een beetje te vroeg.
     
  4. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar wellicht helpt het voeden op een andere plek (eigen kamer, woonkamer, bijv)? Of na de voeding door partner naar bed laten brengen, als dat een optie is.
     
  5. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Ik heb haar toen op haar eigen kamer gevoed. Dat ging goed. maar toen was ze denk ik al wat ouder. Ze sliep en slaapt nog veel bij me. Maar al een jaar zonder bv inmiddels.
    meen flesje is niet perse de oplossing. Het is afhankelijk van de reden die achter het gedrag zit. En dat is uiteraard een uitdaging.
     
  6. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Het kan een fase zijn, omdat je kind druk aan het ontwikkelen is en meer behoefte heeft aan geborgenheid. Ik zou geneigd zijn om het een aantal weken aan te kijken of het spontaan weer verbetert.

    Ik kan je verder geen tips geven, mijn kinderen zijn altijd aan de borst in slaap gevallen tot ik stopte met BV. Voor mij persoonlijk was dat geen probleem.
    (maar ik herken wel periodes van slecht en onrustig slapen en drinken, o.a. ook rond de 6 maanden)
     
    NdNk vindt dit leuk.
  7. Nidi

    Nidi Lid

    11 apr 2016
    65
    8
    8
    NULL
    NULL
    Excuses voor de late reacties en bedankt voor die van jullie!

    samen slapen werkt in die zin niet dat ik dan amper één oog dicht doe en met nek- en rugpijn wakker word

    ik vind het vooral zo naar dat ik hem op geen enkele andere manier kan troosten en dat ik inderdaad geen idee heb wat er achter het gedrag zit. Vannacht werd hij ook weer helemaal hysterisch wakker wat ik zo zielig vind. Gelukkig is hij na het flesje weer gaan slapen.
    Ik meek dat ik het automatisch (zullen misschien meer moeders herkennen) ga vergelijken met mijn dochter en die had dat allemaal niet...

    de gedachte achter de fles is dat mijn vriend hem geeft en dat hij dus niet perse bij mij aan de borst in slaap hoeft te vallen, maar dat een ander hem ook een voeding kan geven en hij daarna weer gaat slapen. Het is anders zeker nog wel een idee om mijn vriend hem weer in bed te laten leggen!
     
  8. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
  9. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Heb je het op medische vlak laten na checken? Zijn oortjes?
     
  10. Nidi

    Nidi Lid

    11 apr 2016
    65
    8
    8
    NULL
    NULL
    Nee, hoewel ik nu trouwens wel denk dat hij daar mogelijk last van heeft gehad, want er is wel prut uit z’n oren gekomen. Inmiddels geven we hem een flesje snachts en dat gaat gelukkig goed en gaat hij daarna weer lekker slapen.
     
  11. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Dat is mijn topic :thumup:. Zoals je daarin leest hier ook ervaringsdeskundige inmiddels met die ellendige nachten. De tip is er nog niet helaas :(. Enige wat ik kan is iedere nacht een schietgebedje dat hij deze nacht wel in ieder geval twee keer een uurtje of 1,5 in zijn cosleeper wil liggen zodat ik even een tukkie kan doen en ongestoord kan draaien in bed.
     

Deel Deze Pagina