Sasha begint een tand te krijgen (wit streepje op dr tandvlees onder) Nu zit ze al 2 a 3 weken te kwijlen. Maar net was het echt erg! Het schuim staat gewoon op dr mond! Het is niet een al te charmante foto hoor en niet echt heel erg duidelijk. Maar begin me toch wel een beetje zorgen te maken En nog even een vraag, door het kwijlen, heeft ze smet-plekjes in dr nek gekregen. Tja ze ligt af en toe ook in de box, kan natuurlijk niet constant met dr slabbetje afvegen. Heb er al sudocreme opgesmeerd, maar heeft iemand de gouden tip?
Robin is ook zo'n kwijlwaterval. 90% van de tijd heeft ze gewoon een slab om (van die dunne soort badstoffen met een kraag/gat die je over haar hoofd heen trekt), anders kan ik haar blijven verschonen.
Hier ook een mega kwijlerd! Heb niet echt een tip voor die vlekjes in de nek. Ja, alleen proberen droog te houden en sudocreme smeren... Heerlijk dat spul! Vigo heeft 90% van de tijd ook een slabber om. Anders is alles echt zeiknat Slabber moet ook zeker 2 a 3 keer per dag verschoond worden En maak je geen zorgen hoor! Is compleet normaal
Hier waren de anti lek slabbetjes ook niet aan te slepen. Bij Hans textiel kan je slabbetjes kopen waar een plastic laagje achter zit. Soms was het zo doornat, dat de druppels aan de onderkant er af dropen. Maar het truitje bleef droog.
heb toevallig aan mijn huisarts gevraagd wat je tegen die plekjes kan doen. een paar keer per dag schoonmaken met een washandje met water, goed droogdeppen. en dan talkpoeder erop. hoe droger het wordt, hoe beter. als je het vet maakt, wordt het alleen maar erger. mijn zoontje heeft nu bijna geen plekjes meer. succes.
Sanne kwijlt ook vreselijk, zij heeft de hele dag een slabber om behalve in bed. Zij heeft gelukkig geen plekken. Wel moet ze ook 2 x per dag een schone slabber om. Ze kwijlt al wel 5 weken en de tandjes zijn dan ook al een hele poos te "zien", een streepje op haar onderkaak, maar ze zijn er nog steeds niet door .
Hier ook hoor.. doen een slabje om. Ze kwijlt trouwens al vanaf ze geboren is hihi. Miss is dat wel van het prematuur toen maar als er nu een tand door komt dan is ze zo nat.. als we geen slab om doen kunne we haar wel elk uur schone kleren aan doen.
Joris kwijlt nog steeds en is al 16 maanden Sommige dagen is hij kurkdroog en kwijlt niks en andere dagen, pff! Alles nat... Ben nog steeds op de dag aan het wachten dat hij ermee stopt, wat zou me dat een hoop schelen!
Hier ook een enorme kwijlerd! Ze heeft ook meestal gewoon een slabbetje om of we verschonen haar een extra keertje. Wat helpt tegen de plekjes is Bepanthen (gewoon bij de apotheek te verkrijgen). Dit is ook mega handig voor kleine sneetjes enzo...je ziet ze bijna voor je ogen verdwijnen. Wij kregen dit als tip van de kraamhulp en het werkt super!
Talkpoeder is hier ook het sleutelwoord! Wij roepen al twee maanden dat de tandjes aan het doorkomen maar nee hoor, nog steeds niet! Maar kwijlen blijft hij gewoon doen...
Ik ga ook voor de bepanthen creme, daar gingen hier de smetplekken onder haar kin van weg. Ze zeggen dat sudocreme prikt, dus ik smeer liever bepanthen erop. En idd het kwijlen is hier ene dag echt ontzettend erg en de andere dag weer minder. Soms lopen de slierten kwijl gewoon naar beneden, zeker als ze aan het kruipen is dan laat ze echt een spoor achter haha.
Hey das wel snel! Lena doet dat ook, zit de godganse dag te kwijlen, snap neit dat ze nog niet helemaal is uitgedroogd. Stopt alles in haar mond, mijn hand, haar eigen hand, speelgoed, doekjes, d'r jurk maar nog geen begin van een tand te zien! Wel lachen joh! Lena krijgt ook van die ranzige plekjes vooral als het zo ranzig warm is buiten. Smeer veel olie onder d'r kinnetje dan veeg je die jakkie er zo uit en raakt het niet snel geirriteerd.
Kwijlen betekent niet altijd dat de tandjes door gaan komen. Het extra speeksel zorgt er ook voor dat ze vast voedsel weg kunnen krijgen (is mij vertelt) Hier een tijdje last van kwijlen gehad. Nu helemaal niet meer en nu pas komen haar tandjes door.
@all... ja een slabbetje heeft ze nu al om, maar het 'druipt' vanaf dr kin meteen dr nek in. Misschien inderdaad even die slabbetjes kopen met een gat erin, die je om kan doen. Heb er nu 1 met drukknoopjes. Maar dat schuimen zeg maar is niet erg dus? Dat kwijlen vind ik niet erg, maar vond dat schuimen zeg maar zo raar. @balou... ja dat ken ik. dat streepje is nu ook al dik 1.5 week te zien. Weet niet hoe snel tanden door komen 'normaal gesproken' @linda... ja dat weet ik, bij sasha is er ook al een tandje, of nou ja, streepje-bobbeltje te zien op haar tandvlees. Als ik eroverheen ga, voel ik het ook. @valhalla... ja dat ken ik... Alles wat voorbij dat mondje komt, gaat dat bekkie open en hoppa alles erin. Nu met dat slabbetje ook, hoppa slab in dr mond. Wel grappig... Wat minder is, ze beet vanochtend gewoon op de zijkant van mn vinger... Ze sabbelt daar wel eens op en ze deed dr tongetje naar achter en ging bijten zeg maar. Eerst vond ik het wel grappig, maar ze ging steeds harder... Leek wel een pitbull, ook niet loslaten gewoon. Riep toen heel hard auw, sasha meteen overstuur. Was wel zielig.