Niet poepen.. radeloos

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sue87, Oct 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Mijn kinderarts vond forlax echt iets voor kinderen vanaf 6 maanden en wij moesten het dus met de lactulose doen. Onze baby had zelfs met omneo nog lactulose nodig. Sinds 2 weken over op pepti en hij poept 2x per dag uit Zichzelf! Geen lactulose, geen thermometer, geen olie.

Maar ik vrees dat de pepti niet voor eeuwig is want in dec provocatietest en ik denk niet dat hij KMA heeft. Tot die tijd blijven we het wel geven omdat hij er zo goed van poept!

Ik ben ook benieuwd naar de vrije verkrijgbaarheid van forlax junior! Lactulose is ook vrij verkrijgbaar maar die willen we niet ;)

Oh ja!!! Babymassage hielp hier ook nog als het nog even vast zit... Leg er dan wel een matje of luier onder ;)

2. wachtend

wachtend Niet meer actief

Dan kan je beter gaan voor Macrogol daar zit totaal geen smaak aan dus ook geen zoetstoffen zoals bij Forlax de sinaasappelsmaak. Wat helaas wel zo is is dat het alleen op recept te verkrijgen is net als forlax trouwens.

Dat een baby goed poept op Pepti is ook omdat die eiwit deeltjes die in de voeding zit meer verknipt zijn dan bij gewone voeding dus de darmen hoeven minder hard te werken waardoor de baby het er makkelijker uit krijgt.

Het is wat he die kleintjes met obstipatie :(

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    In december ben je al 2 maanden verder, wie weet heb je dan al een hele andere situatie. Niet druk maken hierover, maar dan kijken.

Evt zou je dan, niet nu, kijken of bijv h.a. voeding ook al helpt? Soms geeft dat net het verschil ;)

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    ik heb de rest van de reacties niet gelezen, maar heb je al eens babymassage geprobeerd, door het totaal ontspannen van je baby zijn lichaam, komt alles een beetje los en zo ook de darmen en de ontlasting

5. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik weet helemaal niks van baby massage maar zal het eens opzoeken.
    Nu na goed 3 weken lactulose heeft baby gisteren wakker gelegen vd krampen (wederom) en net een kleine dikke keutel gepoept na veel persen.
    Meteen weer de dokter gebeld, we zijn ondertussen vaste klant met zoonlief. Assistent belt me zo terug of met een recept voor forlax of met een doorverwijzing. T kan zo niet. Heb alles geprobeerd wat in mn macht ligt en nu ist klaar.

6. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Het is gewoon zo frustrerend.. sorry blijf erover blaten, maar zijn weinig mensen die langere tijd geklaag over wel of niet poepen aan kunnen of willen horen:)
    Andere voeding, extra water bij fles, water los leren drinken, lactulose, osteopaat, jbpm eraf, olijfolie bij de fles, oefeningen vd osteopaat.. pff
    Beter bellen ze gauw..
    En dan heeftie ook nog ringworm di3 niet weggaat en n te korte tongriem. Ben afgelopen weken meerdere malen bij de HA geweest, voel me n beetje n zeikerd.
    Moederschap is nie makkelijk..

7. Binkie81

Binkie81 Actief lid

Jul 14, 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    Wat rot he om je kleintje zo te zien....heel veel sterkte en hopelijk gaat het snel beter. Ik zag de tip van bronwater al een paar keer voorbij komen. Heb je dat al geprobeerd? En gekookt of opgewarmd water? Mijn zoontje had ook heel veel last van verstoppingen en dat is overgegaan toen ik de fles aanmaakte met gekookt bronwater. Warmde ik het bronwater op in de magnetron dan hielp het ook niet, maar als ik het gekookt had en even liet afkoelen tot de juiste temp, dan ging het poepen goed!

8. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Die voegen we toe aan het lijstje. Ongekookt water gaat sowieso al niet. Barleduc heb ik idd voorbij zien komen

9. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Huisarts belde, hij is echt te jong voor forlax. Gewwoon lactulose gebruiken. Gezegd dat ik dan naar de kinderarts wil.. ze gaat morgen weer overleggen en bellen ze terug.

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hoeveel lactulose gebruik je nu?
    Hier hebben wij langere tijd (van 2-6 maanden ongeveer) lactulose gebruikt en hier helemaal geen last van luie darmen gekregen hoor! Inmiddels gaat het allemaal vanzelf, al zie je nog steeds duidelijk aan hem dat hij zit te poepen, hij heeft nog nooit gepoept zonder dat ik het door had. :p
    Hier gaf de huisarts met 6 maanden (toen ik voor iets anders kwam) ook wel aan dat ik beter kon gaan proberen om hem van de lactulose af te krijgen (hij kreeg toen nog 2ml per dag, waren al aan het afbouwen). Doordat hij toen ook goed van de bijvoeding kreeg en we er dus ook een beetje rekening mee konden houden is hij er eigenlijk zonder problemen vanaf gekomen. Sindsdien heb ik hem nog 1 of 2x zo'n 5ml gegeven als hij echt niet kon en er zichtbaar last van had.

Ik snap dat je je zorgen maakt, maar steeds zoveel veranderen kan ook een hoop onrust geven. Sterkte ermee!

11. Sue87

Sue87 Niet meer actief

We begonnen met 5 ml, toen naar 2x 4 ml, door de HA berekend op zijn gewicht de maximale dosis.
    Hier krijgt hij gruwelijke krampen van. De 1x daags 4 ml ging wel, maar dat helpt niet genoeg.
    Ik geef nu 3 ml 2x daags, maar ook dat helpt niet voldoende en levert kramp op.
    Huisarts wilde wel microlax geven.. daar zijn we al voorbij..

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Jeetje wat ernstig! Ik zou alvast t zkh bellen voor een afspraak bij een kinderarts. Dan komt die verwijzing morgen wel. Als je aandringt dat je er doorheen zit, krijg je vaak sneller een plaatsje eerder in de week.

Sorry ik had je reactie nog niet gelezen. Hij poepte voor de pepti ook niet op h.a. voeding of omneo (is ook ha).

13. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

Jun 27, 2014
    391
    0
    16
    Vandaag de volgende tips van het consultatiebureau gekregen:
    *10 cc meer water bij de voeding doen.
    *Met de thermometer het anusje prikkelen.
    *Buikje masseren.
    *Fietsen met de beentjes.
    *Tegendruk geven tegen de voetjes, zodat ze het persen gericht voelen.
    *Paar druppels zonnebloemolie bij de voeding.
    (En die laatste werkte bij onze uk METEEN) na 5 dagen niet poepen....

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Met het stimuleren middels een thermometer kun je de darm beschadigen! Wat een geweldige tip weer van het CB! :x

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Idd, echt niet zomaar doen! Gewoon temperaturen kan het opwekken, maar ik hoor soms verhalen dat je echt met gaan 'poeren'; nooit doen!

Share This Page