Niet slapen overdag en omhoog kruipen in bedje..

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Neeltje1986, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neeltje1986

    Neeltje1986 Fanatiek lid

    29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Hoi hoi,

    Ik heb 2 vraagjes..

    Ons kleintje is nu 8 weken, maar kruipt al vanaf het begin af aan omhoog in zijn bedje. We hebben al van alles geprobeerd, maar niks lijkt te helpen. Hij blijft omhoog kruipen waardoor hij vervolgens wakker word omdat hij het koud krijgt.. Soms blijft hij wel liggen, dus warmer aankleden vind ik wat riskant..

    Ook slaapt hij overdag minimaal.. Hij is best veel wakker. Hij vermaakt zichzelf wel; zolang hij maar niet hoeft te liggen.. Ik denk dat hij overdag zo'n 2 a 3 uurtjes slaapt.. Maximaal.. vanaf 20.00uur gaat het beter, dan slaapt hij tot 23.30uur tot hij zijn fles krijgt, en na zijn laatste fles slaapt hij tot half 7, 7uur in de ochtend.. Is dit wel 'normaal'? Slaapt hij wel voldoende? Hij geeft wel aan dat hij moe is..
    (het is niet zo dat hij niet in zijn eigen bed wil slapen, dit doet hij 's nachts wel en soms ook overdag)

    Alvast bedankt!

    Groetjes Neeltje
     
  2. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Ik wil je adviseren om een slaapzakje aan te doen. Verder doe je hem aan wat je normaal ook doet. Hij hoeft dan niet meer onder de dekens te liggen, en dan maakt het niets uit waar hij ligt. Hij wordt dan niet meer wakker van de kou.

    Hij slaapt overdag weinig inderdaad. Ik zou vol blijven houden om hem op bed te leggen als hij moe is. Zo leert hij zichzelf te ontspannen en in slaap te vallen als hij in bed ligt. Je zult zien dat dat steeds beter gaat. Gelukkig gaat het 's nachts goed!

    Groetjes Adrienne
     
  3. Neeltje1986

    Neeltje1986 Fanatiek lid

    29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Hoi Adrienne,

    Bedankt voor je snelle reactie!!

    Een slaapzak heeft hij al een paar weken aan.. Maar we blijven proberen!

    Het slapen blijft een probleem inderdaad.. Een enkele dag gaat het perfect in slaapt hij overdag in zijn bedje.. Het is behoorlijk frustrerend.. Genieten zit er nog niet echt in.. Zelfs de Ria Blom methode lijkt hem niks te doen.. Toch maar gewoon laten huilen dan? Hij kan dat erg lang aanhouden, maar als ik af en toe ga kijken kan dit geen kwaad?

    Ik ben ook erg blij dat de nachten goed gaan, dat hebben we nodig ;)
    Maar dat is ook juist het rare.. Overdag niet en 's nachts wel..
     
  4. Adrienne

    Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

    9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

    Ik begrijp jullie frustratie, maar realiseer je dat niet alleen bij jullie zo gaat. Probeer te genieten wanneer je maar kunt. Iedere leeftijd heeft zo zijn minpunten. Ieder kind heeft dat ook, de ene heeft dit, de andere dat....

    Even over die slaapzak, wat doe je eronder dan? Je moet er voor zorgen dat hij zonder dekentjes geen kou krijgt. Doe desnoods een dikkere broek eronder aan, romper met lange mouw onder pyamatje enz. Hij zal dat omhoog kruipen blijven doen hoor. Het lijkt niet zo fijn om zonder deken te slapen, maar probeer het maar eens.

    Als je naar hem toe gaat, dan is het aan te raden om rustig te praten, met lage stem, geen vragen te stellen, zoals; wat is er aan de hand, en heb je misschien dit of dat? Ze denken dan meteen dat ze "iets" moeten. Maak geen oogcontact... stel alleen maar gerust met lage stem. Ga dan ook gewoon weer weg. Van lieverlee zal het beter worden.

    Zowiezo is het het beste om in bed te slapen. Op deze leeftijd is eigenlijk het beste om het volgende aan te houden. Slapen, wakker worden, voeden, even op schoot tutten, dan nog even in de box. zodra er moeheid wordt aangegeven, breng hem dan gewoon naar bed. Een baby kan behoorlijk wat prikkels krijgen, die ze moeten verwerken. Dan gaan ze huilen en duurt het even voor ze in slaap vallen.

    Nou meid, succes maar weer!

    Groetjes Adrienne
     
  5. Neeltje1986

    Neeltje1986 Fanatiek lid

    29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Hoi hoi!

    Onder zijn slaapzak heeft hij een pyjamatje aan. Ik zal hem vanavond een rompertje met lange mouwen aan doen! Aan zijn beentjes is hij warm, maar zijn handjes zijn koud.. We gaan het proberen!

    Vandaag heeft 'ie een goede dag, lekker vrolijk en.. hij slaapt in zijn bedje.. Overdag!! :$:D

    Bedankt voor de tips, nu maken we wel oogcontact etc.. We gaan het proberen!

    Genieten ga ik doen, ik denk dat ik me meer druk maak dan nodig is..

    Nogmaals, bedankt voor je adviezen en tips!!

    Groetjes Neeltje
     

Deel Deze Pagina