Niet stil kunnen zitten... chagrijnig als ik niks kan doen.

Discussie in 'De lounge' gestart door Annemeis, 29 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Hoi,


    Wie kan er net als ik niet stilzitten? Niet op je werk, niet thuis of waar dan ook. Altijd moet iets te doen of te bedenken hebben...

    Ik word echt gek van mezelf af en toe. Gezin met 2 vrij drukke kinderen, werk 3 dagen en ik studeer daar nog naast maar toch verveel ik me.

    Op maandagmiddag was ik vrij en vandaag. Omdat mn zoontje niet fit is ben ik morgen weer de hele dag thuis en ik ben er alweer helemaal klaar mee. Heb vandaag maar grote schoonmaak in de keuken gedaan. Had ik in de herfstvakantie ook al gedaan maar weer ff alles helemaal leeg en schoon en netjes erin. Zoontje vind het leuk om daarmee te helpen.

    Echt, ik word gek van dat thuis zitten. Kan ook bijna niets meer verzinnen om te doen want het huis is gewoon schoon en opgeruimd. Kan wel nog wat kasten schoon gaan maken maar is eigenlijk allemaal van de herfst of kerst nog gedaan. Studie gaat ook niet als de jongste thuis is en eigenlijk loop ik daarmee ook prima op schema.

    Buiten is ook geen weer om lekker te gaan fietsen of zoiets, Pff ik wil gewoon weg, iets gaan ondernemen ofzo. word hier zo chagrijnig van! Helaas heb ik op m’n werk ook al weinig uitdaging meer maar moet nog 1 jaartje studeren en dan hoop ik met m’n master een andere baan te zoeken die wel uitdagend is (voor een paar jaar).

    Het lijkt erop alsof ik m’n hoofd aldoor maar bezig moet houden met het liefst iets nieuws... Wie heeft hier ook last van en wat doe je ermee?
     
  2. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.170
    4.233
    113
    Vrouw
    Herkenbaar. Ik ga morgen van ellende maar een dagje shoppen...
     
    Huismuisie en Ysabella vinden dit leuk.
  3. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Wat een ellende. :roflmao:
     
    Koektrommel, Chillin, Indire en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.170
    4.233
    113
    Vrouw
    Goed excuus toch :cool:
     
  5. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
    Hobbies?
     
  6. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Sport je? Klinkt ook alsof je gewoon wat energie kwijt moet.
     
  7. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Zwemmen... maar dat gaat niet nu de jongste thuis is. 1x per week zwem ik. Meer niet omdat ik er dan al zat van ben en zeker niet af hoef te vallen.
    Tis erg ondankbaar want ik heb eigenlijk alles wat m’n hartje begeert en ben gezond, wat zeur ik eigenlijk?
     
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Herkenbaar. Zou dan ook gewoon wat gaan doen. :)
     
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Herkenbaar! Maar in tegenstelling tot jou vind ik het thuis zijn zelf wel echt fijn. Ik hoef er niet perse op uit. Ik ben thuis wel altijd bezig. Ik weet niet of ik echt niet stil kan zitten of dat ik het zonde van mijn tijd vind. Overdag op de bank zitten en een film of serie kijken kan ik bijvoorbeeld echt niet. Dan begin ik en na 10 minuten denk ik oh ik kan wel eens wat onkruid gaan weg halen, of de voegen van de badkamervloer met een tandenborstel en bleek witter maken of papierwerk nakijken en alles wat verouderd is weggooien of met dochter mee kleuren, spelen of knutselen of of of. Mijn gedachten hebben nooit rust en ik verzin altijd wel iets wat nuttiger is dan niets doen. In het weekend heb ik er minder last van. Als ik mijn man bijv. zie niets doen dan kan ik me er wel aan overgeven en mee nietsen, voor maximaal een uurtje maar daar moet ik mijn best voor doen. Mijn man stoorde zich er heel erg aan dat ik altijd maar bezig ben en nooit eens niets doe. Hij kon daardoor niet meer goed ontspannen tijdens zijn niets doen. Dat was best een issue op een bepaald punt dus ik probeer daar nu rekening mee te houden. Ik sport wel gemiddeld 10 uur per week maar dat geeft me alleen maar meer energie. Ik ben van plan vanaf april/mei wat uurtjes in de week te gaan werken, misschien dat ik dan rusten en niets doen wel ga waarderen.
    En ik weet dat dit iets extreems van mezelf is en mijn gedachten totaal onrealistisch maar als ik dan vriendinnen hoor zeggen ik heb lekker de hele dag series gekeken toen de kinderen op school waren denk ik omg wat ben jij lui!!!
     
    Ysabella en Annemeis vinden dit leuk.
  10. JisL

    JisL Niet meer actief

    Word een beetje jaloers....hier is áltijd wel wat te doen. Voor mn gevoel nooit klaar.
     
  11. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Lijkt me echt heel erg vermoeiend. Ik herken het gelukkig niet. Ik kan bij wijze van zo een uur doelloos uit het raam staan kijken.

    Misschien kun je voor jezelf een monnikenwerk creëren. Dan niet perse omdat het iets op moet leveren maar om je bezig te houden.

    Iets met lucifers ofzo

    https://www.hobby-en-modelbouw.nl/Lucifer-bouwpakketten
     
  12. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Ooo dit had ik kunnen schrijven. Ik werk wel 3 dagen maar de dagen dat ik thuis ben moet ik iets doen. Inderdaad op de bank tv kijken of een boek lezen kan ik echt niet
     
    bluedrake en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.011
    291
    83
    Ik heb wel meer energie (als ik niet zwanger Ben;)) en daarom doe ik aan hardlopen.
    Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat je hoofd eigenlijk altijd 'aan' staat. Heb je dat altijd Al gehad?
    Ik zou juist adviseren yoga of iets anders waarin je meer contact komt met je lijf en het hier en nu, om te ervaren dat dat ook heel prettig is..
     
  14. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik ken het wel, ik wil ook altijd nieuwe dingen doen/leren/enz. Dat is lastig om jezelf dan op de rem te trappen. Ik geef er vaak gewoon aan toe maar ben al druk genoeg met werk enz.
     
  15. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Had ik maar 10 % van het geen wat jij omschrijft. :roflmao:
     
    Riverdale87, Bloem2310, Kwek en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.400
    6.937
    113
    Vrouw
    Oh ja ik heb dat ook heel erg!
    Ik kan zó uitkijken naar een dag vrij bijvoorbeeld... en dan word ik wakker en dan denk ik meteen; "wat ga ik doen vandaag? Waar ga ik heen?".

    Mijn vrouw vindt dat soms heel vervelend. Zij is van de rust... Ik word soms gillend gek van 'niks doen' terwijl dat ook zo goed is. Even bijtanken en je hoofd leegmaken. Ik moet alleen nog even ontdekken hoe ik meer in die flow ga komen.
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  17. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Dit! Ik kan zo goed niets doen:cool: ik zou de keuken moeten doen, of badkamer, of tuin, of ramen... maar wanneer ik tijd heb ben ik afgedraaid met gebroken nachten van de baby en een drukke baan.
    En ik hou van lezen, leuke series kijken, gewoon niets doen, in bad gaan, maar ik heb daar nooit tijd voor. Dus als ts bij mij nou even de energie kwijt raakt, ga ik intussen niets doen :roflmao:.

    Mss nog wat tips: fotoboek maken, grote puzzel maken.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    E heeft dat ook hier....helaas XD

    Ik doe iedere week de keuken trouwens, er zitten altijd wel ergens vlekken of het staat niet zoals ik wil.

    Ik kan uren achter elkaar bezig zijn met boodschapjes, koffie drinken bij de bakker, wandelen met de hond, poetsen, etc. En kan vervolgens ook prima een uur slapen midden op de dag of een serie kijken. Het lijkt me vreselijk als dat niet in balans is. Mss is eer schuur uit te ruimen of een muur te latexen?
     
  19. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik herken het hoofd dat nooit stilstaat wel. Ik heb er heel hard aan gewerkt om daarvoor oplossingen te verzinnen, want met die onrust brand je jezelf op.

    Hier helpen Zweedse puzzels etc heel goed.
     
    bluedrake vindt dit leuk.
  20. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Herken het dus helemaal niet, had het liever wat meer gehad maar ik kan juist heel goed niks doen. Mijn tweede naam is ook lui ;) maar ik kan mij heel goed overgeven aan niks doen en dus lekker series kijken de hele dag.
    Ik heb altijd hele plannen in mijn hoofd maar uiteindelijk denk ik, nee laat maar!
    En nee mijn huis is geen bende want hou het goed bij maar als ik klaar ben doe ik makkelijk niks meer. Kinderen naar bed en in relax stand.
     

Deel Deze Pagina