Wij willen onze dochter 1 dag per week naar het kdv brengen (voorheen paste oma altijd op) maar ik vroeg me af; als je je meldt bij de belastingdienst, krijg je het dan gelijk vergoed de eerste maand dat je haar bij het kdv brengt, of moet je het eerst een aantal maanden a 300,00 voorschieten? Met andere woorden; hoe lang duurt het voordat de belastingdienst uitkeert?
de belastingdienst betaalt vooruit als je het op tijd aanvraagt. Dus stel je wil 1 maart naar het KDV dan moet je het nu aanvragen en heb je als alles goed gaat eind feb het geld binnen. En meestal betaal je bij het KDV achteraf.
mijn zoontje gaat over 2 weken naar kdv en wij moeten vooruitbetalen.Nou weet ik niet hoeveelste dat is!? In principe is de belastingdienst wel snel met uitbetalen en het wordt altijd met kindgebonden budget uitbetaald dus rond 21e v.d maand. Wat goed dat je je kind maar 1 dag kan wegbrengen, bij ons is het minimale afname 2 dagen.
mijn meisje gaat ook vanaf begin maart 1 dag naar de opvang. Nu had ik begrepen (zeg het als het niet zo is...) dat met het aangeven bij de gemeente van ons kleintje je vanzelf alle aanvragen zou thuis gestuurd krijgen, de kinderbijslag en voor de opvang etc. Nu zijn we 3 weken verder en we hebben nog niets ontvangen. En aangezien ze dus al over 1,5 maand naar de opvang gaat vraag ik me dit dus nu heel ernstig af of ik niet zelf actie moet ondernemen? weet iemand dit?
bij mij meteen de maand dat ze naar het KDV ging hoor. maar ik had het wel snel na de bevalling aangevraagd, dus wel 2 mnd van te voren.
Je krijgt wel automatisch spullen voor de kinderbijslag thuisgestuurd (wordt geregeld door de sociale verzekeringsbank) maar belastingdingen moet je allemaal zelf regelen. Dus je moet zelf even via internet (toeslagen.nl) de kinderopvangtoeslag aanvragen. Dit kun je overigens wel pas doen als je de definitieve plaatsingsgegevens van je kindje hebt. Die krijg je meestal een tijdje voordat je kindje voor het eerst naar de opvang zou gaan. Op die papieren staan namelijk het aantal uren en de prijs, die heb je nodig voor het aanvragen van de toeslag. Succes!