Niets liever dan een kind

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Want2beAmom, 10 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Vandaag van start gegaan. Wie kijkt nog meer?
    Heftig om te zien waar sommige stellen doorheen moeten gaan zeg..
     
  2. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.623
    3.002
    113
    Vrouw
    Ik ben gezegd met een prachtige zoon, en gelukkig zonder mmm. Maar het grijpt mij erg aan, wat sommige stellen (en alleenstaande) moeten doormaken om een kindje te mogen krijgen.

    Echt heel erg heftig.
     
  3. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Heel heftig. Zo dankbaar dat het hier 'gewoon' gelukt is. Een keer na 14 maanden. Vond ik al lang. En de tweede keer in de tweede ronde. Wel twee niet normale bevallingen overigens maar gelukkig twee prachtige kinderen.

    Ik vond de dame die afsprak in het hotel wel een bijzondere manier om het alleen te doen trouwens. Maar heb ook geen ervaring. Weet ook niet hoe het anders zou gaan.
     
  4. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik ga pas einde van de week kijken! Mijn vriend zit in het buitenland voor werk en we willen samen kijken...
     
  5. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Dat vond ik ook bijzonder @giebel. Ik zou toch wel zeker willen weten of iemand geen ziektes heeft o.i.d. voordat ik zijn sperma in zou spuiten. Daar is niet over gesproken verder, maar hoe bewijst iemand zo buiten een screening om dat hij gezond is?
     
  6. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.090
    4.264
    113
    Home
    Ik heb ook gekeken
    Ik heb totaal geen ervaring met mmm maar dan steeds die teleurstelling vond dat echt heftig
     
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.842
    16.877
    113
    Vrouw
    Heb het ook gekeken en ik vind het een mooi programma, goed dat er aandacht voor is. Nu net zelf begonnen aan fertiliteit onderzoeken en dan zijn bepaalde dingen wel herkenbaar. Met name het stel wat graag een 2e kindje wilt, waarbij het niet lukt. De emoties bij de vraag; 'en wanneer komt de 2e?' zijn erg herkenbaar
     
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik heb ook gekeken.
    Vond het zo verdrietig voor dat stel dat al 15 pogingen gedaan had.
    Die negatieve test zorgde zelfs bij mij voor een traantje.
     
  9. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Ben het nu aan het kijken, heb eerst de aflevering van Lauren gekeken.
    Ik vind het aan de ene kant interessant, als buitenstaander van de mmm.
    Aan de andere kant; je voelt de wanhoop en het verdriet door het scherm heen... Heel heftig om naar te kijken!
     
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    #10 GroeneBomen, 10 sep 2019
    Laatst bewerkt: 10 sep 2019
    Ik vond die animaties erbij echt een goede toevoeging!

    Trok wel even mijn wenkbrauwen op bij de vrouw en het hotel.... Mij iets te willekeurig.

    Stel dat voor tweede kind ging was ook voor mij herkenbaar. Ben blij dat ze ook secundaire sub fertiliteit laten zien. Ja is het anders als je al moeder bent, die eerste wens is vervuld, maar maakt de wens voor nog een kindje niet kleiner.
     
  11. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Jammer, gemist! Kan ik het terugkijken?
     
  12. giebel

    giebel Fanatiek lid

    26 aug 2011
    2.499
    499
    83
    Als je als alleenstaande vrouw via de 'normale' weg een donor kiest, gaat het dan via het ziekenhuis? Gaan ze je daar dan insemineren? Ik weet echt niet hoe zoiets gaat.

    Ik vond dit alleen erg bijzonder. Ik zou er op deze manier niet voor kiezen in elk geval.
     
  13. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja je kan inderdaad naar een ziekenhuis of kliniek. Dan heb je de keuze tussen een eigen donor, eentje uit de NL donorbank of vanuit donorbanken in Denemarken. Qua kosten/voordelen/nadelen zit er een hoop verschil tussen de opties.

    Er zijn overigens best wat vrouwen die het ‘zelf’ doen. In de zin van: eigen donor en dan zelf insemineren.
     
  14. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.509
    1.939
    113
    Vond dat stel wat nu in Düsseldorf loopt zo'n leuk stel.
    Lijken me hele lieve mensen.
    Van de dame die het met een donor probeert vraag ik me af, hoe weet je dat het allemaal veilig is op die manier?
    Ik heb namelijk niet het idee dat het ziekenhuis betrokken is.
    Je moet iemand maar op zn blauwe ogen geloven.
    Spannend hoor.

    Vind veel dingen herkenbaar.
    Maar het sterkt mij in het besluit dat wij gestopt zijn.
    De pijn en verdriet hoeft niet meer.
    En ja, ook dat is een proces voor je daar mee om kan gaan.
     
  15. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Ik zal het terugkijken vandaag. Ben wel benieuwd. Ik dacht dat het pas donderdag begon..
     
  16. TempusFugit

    TempusFugit Actief lid

    16 sep 2017
    138
    298
    63
    Vrouw
    Heb het net teruggekeken en vond het deels herkenbaar, maar die ontzettend rauwe pijn vond ik nog niet persé overkomen, misschien kan dat ook niet, geen idee..
     
  17. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    #17 Juffie26, 11 sep 2019
    Laatst bewerkt: 11 sep 2019
    Ik heb het ook gekeken even getwijfeld of ik het wel moest doen want het verdriet is nog vers van geen broertje of zusje meer....toch gekeken moest paar keer traan wegvegen ik voel het nog zo sterk het verdriet de wanhoop. We zijn nu gestopt en uit de mmm gestapt maar dr mmm gaat nooit uit mij, het hoort bij mij een deel van mijn leven daaraan besteed.

    Wat ik wel jammer vond is dat ze alles voor de terugplaatsing niet laten zien.....de vele hormoon spuiten, de echo's tussendoor of en hoeveel eicellen er groeien, de punctie, de onzekere tijd daarna zijn er eicellen gevonden en zijn die goed genoeg voor ivf/icsi, dan de bevruchting het wachten op het telefoontje of er iets bevrucht is en hoeveel er zijn bevrucht, dan weer het wachten op de terugplaatsing redt de embryo het? Komt er een terugplaatsing? Zijn er cryos?

    Er zit nog zoooooooveeeel verdriet, pijn, angst, onzekerheid voordat de terugplaatsing er überhaupt komt dat lieten ze niet zien dat vind ik jammer, om er echt ongeveer een beeld van te hebben hadden ze dat ook mee moeten nemen. Dat hele traject tot de terugplaatsing is zo zwaar het beheerst zo je leven.....daar krijg je nu geen beeld van in dit programma althans niet in deze aflevering. Met illustratie lieten ze wel zien hoe icsi in zijn werk gaat maar dat leek heel "makkelijk" alsof elke eicel bevrucht raakt die je met een zaadcel injecteert dat is in werkelijkheid absoluut niet het geval helaas.

    Ook het mannelijke aspect kwam niet aan bod (in deze aflevering) hoe ze de zaadcellen verkrijgen bijvoorbeeld. Mijn man heeft een tese operatie ondergaan omdat er 0 zaadcellen zijn gevonden tijdens reguliere controles.
    Met de tese operatie proberen ze binnenin zaadcellen te vinden en dan moeten die wel goed genoeg zijn en bruikbaar voor icsi. Dat is ook ontzettend zenuwslopend en spannend. Je wens op een biologische eigen kind hangt daar vanaf....
    Bij mijn man zijn tijdens de operatie godzijdank zaadcellen gevonden en daaruit middels icsi bij mij met hormonen ect is onze dochter geboren.
    Maar dat mannelijke aspect het verkrijgen van zaadcellen kwam in elk geval bij deze afleveringaar niet aan bod.

    Mensen die er (gelukkig) niet mee in aanraking zijn geweest hebben zo nog niet het hele complete plaatje gezien. Het is heftig en zwaar en echt begrijpen en voelen kun je het niet als je het niet hebt meegemaakt, maar mooi dat ze ongeveer een kijkje in het leven van mensen geven die het moeten ondergaan, al komt er nog heel veel meer bij kijken dan wat op tv te zien was.....

    Dat stel wat (nog) niet zwanger kan worden van hun 2e kind vond ik erg heftig omdat het zo ontzettend herkenbaar is...:( ik voelde de wanhoop en het verlangen door het scherm heen. Hier de keuze gemaakt om te stoppen, maar Shit he wat is dat moeilijk.....:(
     
    Avastar, Appeltje85, Peppabig en 13 anderen vinden dit leuk.
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Ik zou ook liever voor een bekende donor kiezen dan een random ongecontroleerde man van internet als het financiële aspect mee telt. Vond t een tikkie dubieus.... kan mijn vinger er ook niet opleggen. Je weet niet wat voor genetische kwalen hij doorgeeft en bij een bekende donor weet je wel wat meer qua familie, geestelijke gezondheid etc. Snap ook wel dat haar vriendin steunend was maar wel bedenkingen had bij deze keuze
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  19. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Ik heb nu een deel gezien. Vind deze opzet nu al beter dan de NPO variant. Ik vind het verdriet er wel afstralen. Wat zij zegt over dat in de speeltuin aangesproken worden met of het niet eens tijd word voor een 2e. Kan me die pijn zo indenken, hier was de situatie iets anders omdat ik destijds wel een kinderwens had en mijn ex niet. Maar voor de omgeving hadden wij ook huisje boompje beestje voor elkaar dus: joh word het niet eens tijd voor een kleintje?
    Mensen waar bemoeien jullie je mee.
    Ze weten niet hoeveel pijn dat kan doen.

    Zit nog maar op de helft van de aflevering dhs ben benieuwd hoe en wat
     
    Ila en MariTheresa vinden dit leuk.
  20. wafelijzer

    wafelijzer Fanatiek lid

    26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Ik heb ook gekeken.
    Leef zo mee met de stellen waarbij het maar niet wil lukken. Zat mee te janken bij de zoveelste negatieve test van het stel dat al 4 jaar bezig is...
    Heftig om te zien!
    Ondanks dat het bij ons best makkelijk is gegaan kan ik me erg inleven in hun verdriet en het lijkt me echt vreselijk om je kinderwens niet in vervulling te zien gaan :(:(
     

Deel Deze Pagina