Niets meer van papa willen weten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amelia1985, 4 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amelia1985

    1 aug 2020
    5
    2
    3
    Vrouw
    Hoi hoi,

    Mijn dochtertje van 14 maanden wil sinds kort niets meer van mijn vriend, haar vader, weten. Een tijdje terug begon ze al met huilen als mijn vriend haar van mij overpakte. Vervolgens ging het weer beter. Maar nu draait ze letterlijk met haar rug naar mijn vriend toe als hij al in de ruimte komt. En op het moment dat hij dichterbij komt, begint ze al te simmen. Oppakken is meteen huilen.
    Dit doet ze alleen als ik er ben. Dan wil ze perse mij. Als ik er niet ben dan is papa wel goed.
    Ik weet dat het een fase is, maar ik vind het ook heel sneu om te zien naar mijn vriend. En hij pakt het zelf wat meer overdreven op waardoor hij alleen maar het negatieve nog ziet en niet meer de positieve dingen. Hij is nu op een punt dat hij het aan het opgeven is. In mijn ogen moet je dat juist niet doen.

    Hebben jullie ervaring hiermee? En hoe zijn jullie hier mee omgegaan?
     
  2. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat is inderdaad een fase. Ik zou alleen niet teveel forceren, maar gun hem wat extra momentjes met haar (dus zonder jou) even lekker spelen of naar buiten.
     
  3. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Het hoort er idd bij.
    Het grappige vond ik het die leeftijd dat als ik een weekend weg was geweest opeens alleen papa goed was. Zo gaat dat gewoon.
    Ik zou het niet forceren verder, maar zelf af en toe weggaan zodat hij tijd heeft met haar. En verder gaat het vanzelf wel over.
     
  4. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Hoort er bij. Als ik thuis ben dan hangt de jongste veel aan mij. Ook als ik thuis kom van het werk, dan is het alleen maar mama!
    Laat je vriend ook gewoon dingen doen, ook als je wel thuis ben. Niet forceren.
     
  5. Miepiemoos

    Miepiemoos Bekend lid

    13 mei 2013
    970
    157
    43
    Spreek met vriendinnen af, ga sporten, winkelen enz en laat papa alleen met haar. Ik heb een extreem mama’s kindje van al 2,5 jaar en terwijl ze elke week naar de opvang gaat en naar opa en oma is alleen mama goed. Als ik er niet ben gaat het stukken beter. Meer weg dus!
     
    Amelia1985 vindt dit leuk.
  6. Amelia1985

    1 aug 2020
    5
    2
    3
    Vrouw
    Klinkt als een goed idee. Heb ik meteen ook wat tijd voor mezelf :).
     
  7. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Inderdaad papa iets leuks laten doen met haar.
    En het zijn fases. Beide kinderen hebben fases gehad waarin ze alleen mama of alleen papa wilden. Maar 1 op 1 was er weinig aan de hand.
     
  8. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Mijn zoontje wou met die leeftijd niet eens met me man mee ergens heen bleef huilen hahah
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Fase idd, als optie mama er niet is vinden ze de b keuze ook prima haha

    Ze draaien t ook gerust om, dat mama de b keuze is dus ook jij kan nog pech hebben :p
     
  10. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier ook gehad met onze oudste dochter, was wel toen ze iets ouder was. Ging vooral om het wassen en aankleden.
    We hebben toen besloten haar de keus te geven, maar wel omstebeurt een boekje te lezen savonds. Later ook welleens gezegd dat papa het deed want het kon niet anders. Ik werkte veel avonddiensten dus vaak had ze geen keus. Als ze kon kiezen mocht dat.

    De 2e is juist weer een papa's kindje, daarbij moet papa altijd alles doen :p
     
  11. CelineT45

    CelineT45 Nieuw lid

    24 aug 2020
    1
    0
    1
    Vrouw
    Ben ik blij te lezen dat dit dus bij meerdere voorkomt. Sinds een maand of 7 is dit dus ook bij ons het geval. Onze dochter is nu 15 maanden en ze negeert mijn vriend, haar eigen vader gewoon als ik er ben. Alles is mama en haar vader kan niks goed doen. Terwijl de zorg toch 50/50 is. Als ze 's nachts wakker wordt is het echt krijsen, tot op het bot al haar vader haar wil troosten maar hij wordt maar constant weggeduwd. Uiteindelijk geven we toe en ga ik toch maar naar boven. Als ze me ziet is ze direct stil en dan gaat ze ook slapen. Het doet me echter zo'n pijn voor mijn vriend. Hij zorgt al voordat ze geboren was zo goed voor ons/haar. Ik zit momenteel echt met mijn handen in het haar. Iemand de ultieme tip voor me? :(
     
  12. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ook wij hebben het papa-offensief moeten inzetten bij onze dochter.
    Het zijn fase waar ze doorheen gaan en dat is prima. Maar wij brengen dus heel consequent ieder om de dag haar naar bed. Ze gaat ook gewoon leuke dingen met papa doen en dan trek ik me even terug. Maar het wordt beter.
    Dat is het belangrijkste, het wordt beter.
     

Deel Deze Pagina