Nieuw afvalclubje

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door PotjeGoud, 21 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Wie wil er ook afvallen en wil gezellig meekletsen hier?

    Mijn hele leven ben ik al bezig met mijn gewicht. Als kind al bij een dietiste geweest, dieeten gevolgd, veel gejojod.
    Met fasen dat ik mezelf wijs maak "dat ik mezelf moet accepteren zoals ik ben" ben ik nu op het punt gekomen dat ik echt aan mezelf wil werken. In 2017 woog ik 106kg.
    Vorig jaar was dat 88kg en nu ben ik inmiddels al weer 95kg en dat wil ik niet!
    Ik merk dat ik minder energie heb, minder conditie, een hogere hartslag en lichamelijke ongemakken (bijv veel rugpijn).
    Dus naast dat ik mezelf mooier zal vinden als ik in de spiegel kijk, wil ik me vooral fitter voelen!

    Wie doet er mee? :D
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  2. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik wil wel mee kletsen. Ik ben in een ander topic ook begonnen, maar daar waren de dames al zoveel verder qua pagina’s.

    We zitten ongeveer op hetzelfde gewicht. Ik woog 103 en zit nu op 99. Ik zou graag weer naar de 85 willen. Dan ben in eigenlijk nog te zwaar voor mijn lengte, maar toen was ik tevreden met mijn lichaam. Er zit behoorlijk wat spiermassa in mijn benen, billen en buik maar die zie je nu gewoon niet :rolleyes:

    Ik houd alles bij in een app (my fitness pal) en probeer dagelijks iets aan krachttraining en/of lopen/fietsen te doen. Vanaf vorige week echt weer goed van start gegaan na weken op 1 gewicht te blijven hangen.

    Houd jij het nog ergens in bij of een bepaalde methode of dieet?
     
    PotjeGoud vindt dit leuk.
  3. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Leuk!
    Ja ik hou het bij in een app; fatsecret heet het. Hahaha klinkt echt vies, maar werkt heel handig. Heb ook de app van Samsung health, maar daar moet ik nog steeds aan wennen. Ben al zo lang die andere app gewend! Maar Samsung health hangt ook samen met mijn smart watch, dus eigenlijk moet ik die gaan gebruiken.
    We passen nu ons eten ook al wel aan, maar aangezien het nog vakantie is, nemen we ook nog wel wat lekkers. Na de zomervakantie gaan we er streng tegen aan :D dan wil ik ook meer gaan bewegen/sporten.
    Ben jij lid van een sportschool? Of sport je thuis/buiten?
     
  4. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ondanks de vakantie gaan wij er gewoon tegenaan hoor :D
    Ik heb een abonnement bij de sportschool, maar die heb ik 3 weken voor de lockdown afgesloten en ben er nog niet binnen geweest. Wat ik wel doe is fietsen (gemiddeld 45 min per keer) of wandelen (tussen de 3,5 en 5 km per keer). Thuis doe ik wat aan kracht training. Dit probeer ik in ieder geval om de dag te doen.

    Verder veel water en heel af en toe crystal clear. Mijn lievelingsdrankje was altijd cola zero en dat drink ik als we uit eten gaan of op een verjaardag. Sinds deze week hebben we ook vrij veel koolhydraten geschrapt. Zo goed als uit het ontbijt en beperkt in de lunch. Niet meer snoepen/snaaien. So far so good.
    Als we wel wat lekkers willen of ergens wat gaan eten/drinken dan kan dat ook wel een keer.

    Mijn grootste motivatie is een eventuele derde en dan wil ik minstens nog 8 a 9 kilo kwijt zijn.
     
  5. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Dat is ook veel beter haha. Ik vind het zo ongezellig in de vakantie.. maar ja eigenlijk zijn dat gewoon smoesjes en ik moet van die hele gedachte af zien te komen. Maar dat is moeilijk als je een bourgondiër bent:roflmao:
    Maar het moet echt!
    Wat is jouw lengte en bmi?
    Ik ben 1.81 en nu dus 95kg.
    Dat van jullie derde is bij ons voor n vierde.
    Maar daarnaast wil ik me ook gewoon fitter voelen. Ik ben 30, maar ik voel me soms veel ouder :eek:

    Wat eet je dan zoal als ontbijt en lunch?
    Ik wil sowieso gaan beginnen met wandelen. En dan wel 5km per keer en dan opbouwen.

    Oh en dat van die cola zero!! Heel herkenbaar. Dat is wel mijn verslaving. Hoe lang ben je daar nu "van af"? En hoe gaat dat? Verder at ik ook veel chocolade. Dus ik verwacht wel weer enige afkickverschijnselen als ik dat weg laat(hoofdpijn) :eek:
     
  6. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Gisteren als ontbijt had ik banaan-ei pannenkoekjes met blauwe bessen erdoor. Vandaag als ontbijt een ei-wrap met zuivelspread, baby spinazie, tuinkers en gerookte zalm.

    Er zijn trouwens ook veel lekkere hapjes die low calorie zijn en/of low carb (denk aan zelfgemaakte kaascracker, komkommer met roomkaas en zalm, snack wortel met hummus, etc). Kun je prima gezellig mee doen én je let dan op wat je naar binnen werkt. Mijn ervaring is dat je onbewust veel meer eet dan je denkt als je hapjes etc op tafel zet.

    De cola was even lastig, maar op zich wel prima te doen. Ik dronk het niet elke dag, maar toch...
    Ik doe nu vaak een glas water of licht bruisend water met een smaakje (of zelf komkommer of fruit erin doen).
    Chocolade is de reden dat ik na de tweede veel dikker ben gebleven. Vrat zo een hele reep milka weg (de grote reep).... en m’n schoonmoeder ze ook gewoon aldoor kopen voor mij :cool: Na de eerste zat ik zo weer terug op mijn oude gewicht en daar at ik veel gezonder.

    Ik heb niet het gevoel niet fit te zijn. Ik ren makkelijk de trap 6 x op en af zeg maar :roflmao: Ik wil gewoon slanker zijn en wat strakker.
     
  7. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Oh nou dat scheelt dan nog.
    Hoe oud ben jij? En wat is je lengte?
    Ja pff die chocola he :roflmao: wel goed bedoeld van je schoonmoeder haha

    Dat is ook zo! Vooral als je dan een beetje kcal telt, dan tikt dat aardig aan met hapjes etc.
    Niet normaal wat je dan onbewust allemaal naar binnen werkt eigenlijk.

    Ik heb vandaag ontbeten met kwark, banaan, havermout en 100%pindakaas.
    Tussendoor aardbeien. Lunch was een salade met gerookte zalm. Tussendoor een Magnum:rolleyes: en avondeten broccoli met verse worst.
    Ach ja als ik zo langzaam een goed ritme zie te vinden dan is dat ook goed.

    Hoe vaak ga jij trouwens op de weegschaal? Heb je vaste weegmomenten of ga je helemaal niet op de weegschaal? :D
     
  8. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland

    Ik ben 1.66 :D en nu 97,5. Als je mij zou zien zou je dat niet zeggen trouwens. Ik zit in maat 44 en soms 46. Bij de HM een L/XL van de reguliere lijn. Ik ben 32 trouwens.

    Prima menu toch? Op de magnum na haha. Maar goed af en toe een cheat day/moment moet kunnen.

    Ik moet mezelf ervan weerhouden elke dag op de weegschaal te gaan staan. Dat probeer ik op alleen de vrijdag te doen. Maar soms sta ik er alsnog om de dag op hoor. Jij? Vaste weegmomenten?

    Jullie willen dus voor een vierde gaan. En ik me maar “druk” maken over hoe dat moet met een derde haha
     
    PotjeGoud vindt dit leuk.
  9. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Hahaha dat hou je toch denk ik. Je ziet dan vaak allerlei beren op de weg. Tot het moment dat je zwanger bent :roflmao: tenminste hier is dat zo.
    Maar jullie zijn nog niet zeker om voor een derde te gaan?

    Haha oh apart is dat. Ik heb die kledingmaat ook terwijl ik 1.81 ben en 95kg weeg :roflmao: maar ja toen ik 88kg woog had ik nog dezelfde broekmaat. Gevalletje uitgelubberde buik :roflmao:

    Wegen.. Ja ik doe dat ook bijna dagelijks. Als ik na de vakantie echt streng ga beginnen dan ga ik proberen 1x per week te wegen. Dat werkt meer motiverend dan iedere dag. Hopelijk hou ik me er aan :D
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  10. NienkeB

    NienkeB Fanatiek lid

    6 okt 2019
    2.172
    2.388
    113
    Vrouw
    Administratief
    Twente
    Is hier plek voor nog iemand? :D:D
     
  11. anne19791980

    anne19791980 Fanatiek lid

    9 dec 2008
    1.484
    218
    63
    Mag ik ook nog meedoen?

    Ben 40 jaar en ben sinds mei bezig met afvallen.
    Ik ben tot nu toe 5 kg afgevallen.
    Bij mij komt het vooral uit verveling dat ik ga eten, ben 100 procent afgekeurd en zit de hele dag thuis en dan ga ik de snoep kast plunderen of ik lunch met een worstenbroodje of pizza en soms at ik al chips met dipsaus om 10 uur in de ochtend.
    Ik ben trouwens 1.72 en weeg nu 79 kilo.
    In overleg met mijn behandelend arts zou ik het beste rond de 65 moeten wegen. Dat zou voor mijn ziekte een stuk beter zijn. Ik kan helaas niet sporten dus ik moet het doen met het aanpassen van mijn eten.
     
    NienkeB vindt dit leuk.
  12. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Ik wil ook graag aansluiten :)

    Weet nog niet zo goed hoe, maar er moet zo'n 10 kg af :rolleyes:
    Al eerder koolhydraat beperkt gedaan maar vind ik lastig vol te houden.
     
  13. Mamaroosje

    Mamaroosje Actief lid

    31 mei 2020
    235
    321
    63
    Vrouw
    Ik doe ook mee :) Sinds 5 weken bezig en inmiddels 5 kg kwijt! Woog 75 en wil naar de 60 a 63 max. Ik ben 1,63 kort en 25 jaar.
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  14. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Mag ik ook meedoen? 40, 1.65 en 94 kilo. Mamma van twee, jongste is van december 2019.
    Wil graag eerst onder de 90 kilo komen. Ik wil op mijn koolhydraten letten en gebruik de app YAZIO. Daarin mag 1400 kcal op een dag en 107 gram koolhydraten. Daarnaast workouts op YouTube van Optima Vita.
    We hebben nu vakantie en dan is het extra moeilijk om ‘te lijnen’ daarnaast heb ik door de hete weken mijn workouts niet gedaan. Ik zat drie week terug op 92 en nu weer op 94. :(

    Ik hoop dat we elkaar kunnen motiveren en leren van wat we hier eten en doen aan bewegen. :)
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  15. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Kan ik me ook aansluiten hier..?

    was al wel in een ander groepje maar al een tijdje heb ik niks gezegd daar en hun zijn allemaal dus al stuk verder nu

    ik moet min of meer herstarten en weer de schouders eronder zetten en er voor gaan

    ben al van de 111.8 naar de 94 kg geweest weten te komen... maaaaaaaar dat was toen:( weeg nu weer 98 kg en dat moet echt anders dus nieuwe start! Vandaag wat dag lijstjes gemaakt met wat ik zal kunnen gaan eten op een dag en ook gelijk de bij behorende boodschappen gedaan en dan ga ik vanaf maandag sowieso er goed mee starten.. vandaag al wel opgelet op mn eten en morgen let ik ook wel op maar eten morgen bij schoonouders dus daarom vanaf maandag echt starten :thumup::thumup:
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  16. Sansaatje

    Sansaatje Fanatiek lid

    3 okt 2018
    4.777
    6.041
    113
    Vrouw
    Welkom! Wat heb je zoal gehaald en waar let je op? Wij zijn ongeveer gelijk in gewicht qua start en qua ‘blijven hangen’. Ik vind het lastig om koolhydraten te vervangen, wat eet je in plaats van brood bijvoorbeeld, ik kom er met een man en twee kinderen niet uit dus. :( Het is lastig :( Wie weet kunnen we elkaar motiveren! Ik heb de YAZIO app en bijhouden vind ik fijn maar raak makkelijk over maximale aantal kcal op de dag.
     
  17. Mamaroosje

    Mamaroosje Actief lid

    31 mei 2020
    235
    321
    63
    Vrouw
    Ik volg Project Gezond, een boek waar alles dus al is uitgeschreven en berekend wat je mag eten. Ik vind het een hele fijne methode.
     
    NienkeB vindt dit leuk.
  18. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Heb gehaald,
    Peer,appel,banaan,kiwi,kwark,yoghurt,kip,druiven,broccoli,bloemkool,courgette,paprika,cherry tomaatjes,komkommers, sla, kaas, ananas, crystal clear peer en kokos water en nog wat andere dingen haha, ik eet wel gewoon koolhydraten maar wel minder en als we bijv aardappelen eten dan gewoon minder nemen en sowieso de porties kleiner en niet een 2e x opscheppen maar rustiger eten zodat je hersenen dan dat stofje gaan aanmaken dat je vol zit, en anders voor het eten een glas water ofzo naar binnen werken

    ik heb my fitnesspal maar doe daar eigenlijk niks mee, verder heb ik nog monitor je gewicht om mn gewicht bij te houden verder tel ik mn calorieën niet want dat deed ik eerst wel maar dat voelde niet prettig, ik probeer gewoon mn lijstje bij te houden en paar x per week iets van extra beweging buiten mn werk om en heb sowieso al dagelijks meer dan 10.000 stappen

    ik zal even foto’s toevoegen van mijn dag lijstjes dat is niet op een dag gebonden ik kies gewoon per dag wat uit en dat is wat ik dan wil gaan doen die dag.. het weekend zal ik me minder aan een lijstje houden omdat ik dan gewoon uitslaap natuurlijk:p toen straks op de weegschaal trouwens 97,3 en dat is dus -700 gram sinds vrijdag toen ik voor het laatst heb gewogen.. denk dat ik zondag als weeg moment aanhoud

    Zien jullie het zitten om een lijstje bij te houden van ons voortgang á gewicht?
     
  19. PotjeGoud

    PotjeGoud Bekend lid

    27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Hoi ladies
    Was dit groepje even vergeten en kreeg ook geen meldingen meer.
    Ik weet sinds vorige week dat ik zwanger ben, dus afvallen gaat m even niet worden :roflmao:
    Ik wens jullie heel veel succes en misschien tot na mijn zwangerschap :p dan zal het wel hard nodig zijn :roflmao:
     
    2littlemonkeys en NienkeB vinden dit leuk.
  20. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Gefeliciteerd met je zwangerschap! ♥️
     

Deel Deze Pagina