Hallo, Mijn vriend en ik zijn beide 20 jaar oud en we krijgen in mei ons eerste kindje. Ik heb een 0 uren contract, maar wegens zwschpsklachten ben ik anderhalve maand eerder gestopt met werken. Mijn vriend gaat nog naar school en heeft ook een 0 uren contract op zijn werk. Zijn enige inkomen is zijn studiefinanciering op dit moment (weet niet of deze in de vakantie doorloopt). Nu vroeg ik me af of wij recht hebben op een aavullende toeslag of een andere regeling. Dit is mij namelijk niet helemaal duidelijk op de UWV website. UWV is mijn zwangerschapsuitkering momenteel nog aan het berekenen, maar ik heb niet veel gewerkt, dus ik weet dat we niet rond kunnen komen van het bedrag wat er word uitgekeerd. Groetjes, Michelle
Beste MichyLoveFlip, Je wilt weten of er een aanvulling mogelijk is op je zwangerschapsuitkering. Tijdens een zwangerschapsuitkering krijg je 100% van het voor jou berekende dagloon uitbetaald. Dit kan niet verder door UWV aangevuld worden. Je geeft aan dat dit gemiddelde inkomen laag is omdat je eerder moest stoppen met werken. Heeft je werkgever een Ziektewet-uitkering voor je aangevraagd? Je kunt hier aanspraak op maken als je ziek bent door je zwangerschap. Zit het gezamenlijke inkomen van jou en je partner onder het sociale minimum? Neem dan contact op met de gemeente waar je woont en informeer of je in aanmerking komt voor een aanvulling. Wil je berekenen hoe je jullie inkomen verder kunt aanvullen? Dan vind je via de link hier actuele informatie. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uvw.nl/webcare