Ervaring met Babycook?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eve, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn heeft tot nu toen alleen potjes voeding gekregen. En hoewel die best goed zijn wil ik hem toch liever ook vers gaan geven.

    Koken is echter niet m'n favoriete bezigheid en ik wil het dus zo makkelijk mogelijk gaan doen.

    Heeft iemand ervaring met de Babycook? Is ie echt makkelijk in gebruik? Of is koken met potten, pannen en blender net zo makkelijk? Je moet er dus even vanuit gaan dat ik echt totaal geen keukenprinses ben :oops:
     
  2. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    De babycook vind ik echt een uitkomst! Omdat wij zelf graag wat gekruid eten en lang niet altijd aardappelen/groenten/vlees lukt het niet altijd om Emme met de pot mee te laten eten. Voordat ik voor ons ga koken schil ik even een aardappeltje, doe er wat groenten bij en soms een stukje rauw vlees of vis. Je zet de babycook op stomen en na ongeveer 15 minuten is alles gaar. In de tussentijd kun je gewoon voor je zelf het eten maken. Voor je aan tafel gaat, blend je alles even in de babycook met wat van het stoomvocht en het is klaar!

    Ik vind het eten er zelf heel wat smakelijker uitzien en ruiken dan de potjesvoeding. Dat is vaak zo'n smurrie.
     
  3. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hey daar heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord..
    ik wil namelijk ook gewoon gaan koken voor noa ze is nu bijna een jaar..
    en die potjes vind ik nu verleden tijd..
    ook vind ze bijna niks lekker meer.

    kan je dat gewoon bij de prenatal ofzo kopen?
     
  4. Annet73

    Annet73 Actief lid

    18 jan 2006
    294
    0
    16
    Wij hebben ook een babycook van Beaba, echt super! Het is ook erg handig omdat 'ie het vlees superfijn maalt.....Probeer jij maar eens een kipfileetje te pureren, haha!
    Ik vind het echt een aanrader!
     
  5. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Het lijkt me een mooi en makkelijk apparaat, maar hij is zooo duur! Weet niemand een alternatief merk dat ook zoiets maakt? (en dat natuurlijk goedkoper is :p)
     
  6. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb 'm via ebay voor € 40,-- gekocht. Hij was gloednieuw. In de winkel is íe volgens mij € 115,--.
     
  7. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Ik wil hem ook erg graag hij lijkt me echt ideaal.
     
  8. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hey pim..
    ik zat ookt e kijken op ebay.. alles gaat via frankrijk...
    hoe zat 't met de verzending? heb je ze in 't frans benaderd of gewoon in 't engels?
     
  9. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Heb ook net op eBay gezocht en idd allemaal uit Frankrijk. Staan helaas geen verzendkosten bij dus die zal ik es opvragen.
     
  10. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb ook een babycook. Het is een geweldig ding. Ik merk ook dat ze beter eet als ik verse hapjes maak in plaats van potjes, dus er zit blijkbaar verschil in. Het babycook kookboek is een echte afrader. Daar staan recepten met suiker in enzo. Ik heb het handboek babyvoeding en dat is een goed boek met suggesties voor hapjes.
     
  11. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb 'm ook uit Frankrijk. De verzendkosten zijn volgens mij 12,--. Veel, maar dan nog is het veel goedkoper dan een nieuwe in NL kopen. Ik heb de verkoper idd in het Frans benaderd - met m'n woordenboek achter de compu gezeten...
     
  12. safian78

    safian78 Actief lid

    26 jan 2006
    428
    0
    0
    lijkt me idd wel handig maar ik heb een blender en hakmolen, werkt dat niet netzo? De keukenkastjes staan al zoooo vol! Ik moet natuurlijk niet met dubbele apparaten zitten!
     
  13. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Pim: is de gebruiksaanwijzing wel in het nederlands of engels?
     
  14. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    eve mijn broer woont in frankrijk heb hem ff gevraagd om er naar te kijken als hij tijd heeft ( heft een eigen restaurand vandaar maar waarschijnlijk morgen ff) ook ivm met de prijs..€ 1.99 kan nooit klopen
    hij kijkt en ik laat het je wel ff weten...
     
  15. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Janette: Merci :D
     
  16. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Wij hebben ook de babycook. We gaan hem over drie weken gebruiken! Ben benieuwd. Had hem kado gekregen bij een abbonement op "ouders van nu". Hoor er goede verhalen over, dus ben benieuwd!
     
  17. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Ik heb nog nooit van dit apparaat gehoord. als ik dit zo lees is het wel handig.
    Kan er nog even over nadenken, want mijn meisje is nog niet zover.
     
  18. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.362
    1.763
    113
    Heb je een magnetron?

    Ik kook zo ongeveer precies hetzelfde als de hierboven in een eerder bericht is verteld.

    Ik schil een aardappeltje, maak wat groente schoon en zorg voor een stukje vlees. Ik gooi het aardappeltje (in 2-en gesneden) in een magnetron schaal en de groente er gelijk bij. Ruim water erbij (= belangrijk, anders drogen je aardappeltjes uit) en kook het dan in ongeveer 9 a 10 minuutjes gaar. Als de tijd om is, ongeveer 3 minuutjes laten nagaren, afgieten et voila, klaar...Vlees kook ik appart op het fornuis, in een pannetje water, dat zet ik gelijk op met de rest. In de magnetron droogt het wat uit. Nou, en dan even met de staafmixer of blender en je hebt een prachtig hapje met de spulletjes die je toch al in de kast hebt staan.

    Zo'n babycook is natuurlijk prachtig, maar ze gaan al snel met de pot mee eten en dan staat zo'n duur apparaat al gauw in de kast te verstoffen, althans, dat zou bij mij het geval zijn...
     
  19. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Volgens mij zelfs in het Nederlands, maar het is zo simpel dat je die maar 1x hoeft te lezen hoor.
     
  20. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Loetje: Koken in de magnetron! Dat ik daar niet aan gedacht heb :rolleyes: (hoewel er vast mensen zijn die zullen zeggen dat de magnetronstraling niet goed is...) Doe je nog een deksel op de magnetronschaal? Ga het vd week meteen uitproberen.

    Had nml zelf ook al bedacht dat ik de Babycook waarschijnlijk niet heel lang zal gebruiken aangezien ze idd met de pot gaan mee eten. En daar is de Babycook eigenlijk net iets te duur voor.

    Maar wie weet als ik em via eBay voor weinig geld kan kopen...
     

Deel Deze Pagina