herkent iemand deze klachten na een zwangerschap?

Discussie in 'De lounge' gestart door Angel Eyes, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Hallo meiden,

    Ik heb dit al bij het topic zwangerschap geplaatst, maar krijg nauwelijks reactie. Ik hoop hier meer reactie te krijgen, omdat hier ook meer meiden zitten ;)

    SInds mijn bevalling heb ik met de dag erger wordende gewrichtspijnen. Het is onmenselijk zoveel pijn als ik heb wanneer ik wakker wordt. ik heb een half uur nodig voordat al mijn gewrichten normaal bewogen kunnen worden. vooral mijn enkels, knieen en rug doen dan erge zeer. verder constante pijn in knokkels ,tenen en ellebogen.

    Nu ben ik al naar de HA geweest en die dacht zelf aan fibromyalgie, niet direct aan reuma omdat ik geen gezwollen en dikke gewrichten heb zei ze.
    Ik vroeg al aan haar of dit te maken kan hebben met borstvoeding en dat ik misschien teveel van mezelf geef via de borstvoeding. Nu hoorde ik later van een vrouw dat het hormoon wat tijdens je zwangerschap je gewirchten soepel maakt tijdens de borstvoeding ook aanwezig blijft, en dat dit met name voor fibromyalgie patienten erg pijnlijk kan zijn.

    Nu hoop ik eigenlijk in contact te komen met vrouwen die de klachten herkennen en hun ervaring willen delen.
    Eerlijk gezegd hoop ik niet dat het fibromyalgie is, en hoop ik dat het iets simpels is. Ik moet in ieder geval 17 sep naar de reumatoloog..
     
  2. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Jeetje meid, wat klote voor je!

    Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, maar ik hoop voor je dat het inderdaad iets "simpels" is en je snel verlost bent van de pijn.

    Dikke knuff voor jou en je mannen!

    Ps. stuur je me nog wat data door?
     
  3. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Tja, ik herken het wel en ik heb idd fibromyalgie.
    (al herken ik de onmenselijke pijnen niet btw, maar overal zijn gradaties in natuurlijk)

    Maar ik heb ook begrepen dat door de hormonen die nu nog in je bloed zitten last kunt hebben van gewrichten (net als dat je bv bekkenpijn kunt hebben tijdens en/of na de zwangerschap) en dan kan het ook weer vanzelf overgaan.

    Ik hoop het laatste meid!
     
  4. Siem

    Siem Actief lid

    7 apr 2007
    399
    0
    0
    ik heb je een pb gestuurd ;)
     
  5. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb na beide zwangerschappen van mijn zoontjes ook erg veel last gehad van mijn knokkels, voornamelijk bij mijn pinken en ringvingers.
    Het is zomaar ineens gekomen en heb er de ene keer meer last van dan de andere keer.
    Ik heb beide keren bv gegeven en had ook het idee dat het misschien daarmee te maken kon hebben.
    Na mijn 1e zwschap ben ik ermee naar de huisarts gegaan en ik kreeg ontstekingsremmers mee.
    Aan 1 hand ging het over maar aan de andere hand bleef het pijn doen.
    Daarna kreeg ik fysiotherapie, ik moest voorzichtig aan mijn vinger trekken aan het kootje dat pijn deed.
    Het is na een hele tijd over gegaan, maar na mijn 2e zwschap is het terug gekomen, alleen wel in mindere mate.
    Nu heb ik er af en toe weer even last van en dan pas ik de oefeningen toe van de fysio en dan gaat het weer over.
     
  6. trutje

    trutje Fanatiek lid

    12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Ik ga me hier toch eens over inlezen... Ik dacht dat het over ou zijn als ik helemaal ontzwangerd was maar helaas...
     
  7. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ja ik heb er ook (in mindere mate denk ik) last van. Heb vooral erg veel pijn aan m'n linkerpols en knieën, geef trouwens ook borstvoeding. M'n rug ook, maar das een eind minder dan m'n pols en knieën. Ze zeggen ook echt krak en plop steeds, heel vervelend.. Had zo hier en daar ook begrepen dat dit door de borstvoeding zou kunnen komen, ben daarom ook niet bij de huisarts geweest. Ik dacht in het begin dat het wel over zou gaan, maar ik blijf er last van houden.
     
  8. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    toch gek he dat meerdere vrouwen hier last van lijken te hebben, ik had het nooit eerder gehoord. Maar ik denk dat in dit geval te vaak gewezen wordt naar ontzwangeren. En dat veel vrouwen niet echt durven te klagen na hun bevalling omdat ze vaak horen dat het er bij hoort.

    Ik zie namelijk niet in waarom je pijn in je knokkels hebt door ontzwangeren. Maargoed ben geen dokter.

    Ik ga nu elke avond slapen met een kruik, en probeer zovaak mogelijk in een warm bad te gaan. warmte verlicht toch ietsje.
     
  9. trutje

    trutje Fanatiek lid

    12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Vandaag toch maar even naar de dok geweest. Blijkt dat ik nog steeds mijn SI-gewricht incl. bekkenbodem niet op orde heb. Mij is dus fysio aangeraden en hopelijk werkt het :)
     
  10. Nynke31

    Nynke31 Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik heb na 9 maanden nog steeds last van stijve en pijnlijke enkels. Vooral 's ochtends en als ik lang gezeten heb. Ik had ook gehoord dat het komt door het vasthouden van vocht en afvalstoffen. Heb de tip gekregen om veel te drinken. Maar ik betwijfel of het hier mee over gaat.
    Had eerst ook last van mijn knieen, maar dat is inmiddels al over. Nu mijn enkels nog.
    Dus ik denk dat je het toch ook de tijd moet geven. Je hoort ook wel dat vrouwen 1 jaar nodig hebben om te ontzwangeren.
     
  11. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Thijs is nu 11 maanden en ik heb ook nog last van gevoelige gewrichten. Ik moet daar wel bij zeggen dat hij nog steeds borstvoeding krijgt, wel alleen nog maar 's avonds en 's ochtends. Het kan er toch wel mee te maken hebben denk ik.

    Groetjes,
    Nikki F
     
  12. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Heb ook pijn in mijn gewrichten van mijn handen. Mischien een combi van ontzwangeren en overbelasting (sjouwen van kindje) ? Volgens mijn huisarts zat er vocht in de gewrichtjes, ben wezen bloedprikken maar daar kwam niets uit. Ik laat het er eerst maar bij. Vooral 's nachts heb ik veel last moet dan even een paar keer bewegen en dan is het wel weer oke.
     
  13. alice

    alice Fanatiek lid

    16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik had wel tijdens mn zwangerschap zo last van mn gewrichten...zelfs mn kaken kon ik niet meer goed op elkaar krijgen! Nu wordt het iedere dag minder; dus hoe minder hormonen hoe minder last ik heb. Dus als jij borstvoeding geeft (ik fv) en dat hormoon nog in je lichaam zou dat heel goed kunnen. Duim voor je dat dat het is!

    xx
     

Deel Deze Pagina