Nieuw kapsel, beetje advies gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door Eenkadootje, 6 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ik heb ruim 40 jaar lang en dan echt lang haar gehad. Vorig jaar flink stuk eraf. Over de schouders lengte. Maar staat voor donderdagmiddag de afspraak. Voor kort haar.

    Ik wil zoiets. Coupe Meg Ryan. Ik heb een lichte slag, maar ik wil echt wel een Krul in me haar. En geen tijd in de ochtend om krullen te zetten. Dus ik vraag me af:
    Kan dit met een permanent? Volgens me kapper komt het helemaal goed.

    Ik heb veel en dik haar. En wel een pony.
    Of hebben jullie andere leuke ideeen?
    Ik heb een ovaal/rond gezicht, (ook teveel kg’s)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Dit spreekt me ook echt veel aan.
    Maar hoe krijg je zulke mooie krullen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Novi

    Novi Niet meer actief

    Ik heb er geen verstand van, maar wilde wel even mijn voorkeur voor kapsel 1 aangeven :D Ik weet niet hoe zwaar je bent, maar bij kapsel 2 zou ik wel oppassen als je echt fors bent. Ik denk dat je gezicht daar boller van gaat lijken (kort haar en krullen).
     
    Aszz en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113

    Maat 46/48. Maar ik heb besloten om naar een diëtiste te gaan. Volgend jaar hoop ik 3/4 maten kleiner te hebben.
     
    Novi vindt dit leuk.
  5. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Mijn kapsel lijkt erg op jouw 2e foto.
    Toen ik mijn haar lang had, had ik grove slag. In februari in dit model geknipt en sinds die tijd ook gestart met de Curly Girl methode. Ik heb nu onwijs veel meer krul in mijn haar.
    Curly Girl methode hoeft niet duur te zijn, ik haal mijn spullen vooral bij Action of kruidvat.
    Ik zou hier eerst wat over opzoeken en wat foto's bekijken voordat je besluit een permanent te zetten.
     
  6. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Of topic, maar wat goed! Wens je veel succes.
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Zelf zou ik nog even wachten met een kort kapsel, zelf ook te zwaar en dik haar met krullen en leek veel dikker met zo'n kapsel.
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht

    Pas op met te kort haar bij een ovaal/rond gezicht.
    Dat maakt je gezicht juist nog ronder ;).
    Ik zou dus zeker je lengte (met krullen erin) op schouderlengte houden.
    Dus ietsjes langer dan foto 1 ;)
     
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Leuk! Voorkeur voor 1. Vaak krult je haar ook meer als het wat korter is.
    Ik zou zeker ook producten gebruiken voor krullend haar. Dat zorgt absoluut voor minder pluis.
    Ik heb slag vanaf oorhoogte. Slaat nergens op o_O
     
  10. Relax

    Relax Fanatiek lid

    26 sep 2009
    1.593
    1.792
    113
    Vrouw
    Ik volg even, morgen naar de kapper en ook vol/rond gezicht. Heb altijd al hetzelfde kapsel en ben dat zo beu..
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Ik vind kapsel 1 ook het leukst. Maar ik zou naar het advies van je kapster luisteren, zij heeft er verstand van en weet wat bij je gezicht past.
     
  12. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Wauw echt heel erg mooi! Wat is de girly girl methode? (Zijn dat een bepaald soort verzorgingsproducten of zo?)
     
  13. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Dankjewel, wat lief!
    Ik ben geen expert hoor, dus misschien hebben andere leden nog aanvullingen, maar de basis is dat je begint met een 'final wash' met een sulfaatrijke shampoo (bijv Kruidvat Europrofit babyshampoo), deze haalt alle siliconen etc van je haar af. Daarna gebruik je alleen nog maar producten zonder siliconen, sulfaten en alcohol. Verder was je je haar wat minder vaak (ik doe 2-3x/week) en vermijd je hitte om het minder uit te laten drogen.
    Mijn routine is:
    - 1x per week een haarmasker (deze breng ik vaak in de avond in, laat drogen, slaap ermee en was het pas 's morgens uit)
    - Wassen met shampoo
    - conditioner, met niet te heet water uitspoelen en inkneden
    - bij het afdrogen laat ik mijn haar zo nat mogelijk (ik gooi alleen een microvezeldoek over mijn hoofd)
    - in kletsnat haar breng ik evt een erwtje aan leave-in conditioner aan, daarna breng ik een flinke dot gel aan in het natte haar. Dit 'strijk' ik er in (Google praying hands). Daarna kneed ik mijn haar wat droger met de microvezeldoek, niet wrijven!
    - ik breng nog wat stylingmousse aan en laat het drogen of fohn ik het ergste droog met een diffuser op de koude stand.
    - door de gel en mousse krijgen je krullen een 'cast' (worden hard), pas als het haar helemaal droog is (bij mij 1-2 uur later), knijp ik dat eruit met de microvezeldoek en evt wat olie (ik gebruik dan een heel klein beetje kokosolie die ik ook in de keuken gebruik).
    - ik slaap met mijn haar in een hoge, losse staart boven op mijn hoofd en met een satijnen sjaaltje over mijn kussen, tegen de pluis.
    - de volgende ochtend maak ik mijn haar een beetje nat, evt nog wat met water verdunde gel er in. Dat kost me dan maar 2 min werk.
    - na 3-4 dagen ongeveer was ik het weer, dan zonder masker.

    Heel verhaal, haha. Maar op youtube en facebookpagina curlygirls zijn veel filmpjes te vinden.
    Als je wilt kan ik ook een foto posten van de producten die ik gebruik.
     
    Rosa Canina vindt dit leuk.
  14. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik denk niet dat ik er aan ga beginnen, veel te veel gedoe voor mij. :roflmao: Misschien als de kids wat ouder zijn en ik meer tijd heb. Voor mijn werk in de zorg moet mijn haar ook altijd vast.

    Toch ben ik wel benieuwd naar de producten die je gebruikt, mocht ik van gedachten veranderen :)

    Ik heb haar tot over mijn schouders met een grove slag. Als ik net onder de douche vandaan kom krult het best wel.
     
  15. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    stuur maar de foto’s door. Ik wil dat wel proberen.
     
  16. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Vlnr:
    Final wash (gebruik je maar 1x)
    Masker (1x per week)
    Shampoo&conditioner
    Gel & mousse. Salongel van action vind ik het fijnste, is wel heel dik, dus ik Verdun het altijd in mijn handen met wat water. De Wella gel heb ik achter de hand als de gel vd Action uitverkocht is.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Nehneh en Rosa Canina vinden dit leuk.
  17. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik weet nu weer waarom ik geen CG methode doe. :roflmao:
     
  18. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Het lijkt idd een hele lijst en eerlijk, de eerste weken kostte het me ook best wel wat extra tijd. Intussen heb ik wat extra stappen, zoals ploppen, geschrapt uit mijn routine. Maar intussen kost het me echt weinig extra tijd, vooral omdat het me met al dat thuiswerken niets uitmaakt of ik met harde strengen in mijn haar achter de computer duik, die ik er later even snel uitknijp. En fohn ik meestal maar kort even 5min bij de haarwortels.
    Daarnaast scheelt het mij de andere dagen best wat werk en frustratie om van een grote pluizenbos, die platgetrokken was van boven nog wat toonbaars te maken :confused:
    Maar het is idd wel iets wat in het begin wat meer tijd kost en je moet wel geduld hebben voordat je hebt uitgevonden wat werkt voor je haar.
    ik kan me voorstellen dat wanneer je je haar veel vast moet dagen voor werk ofzo dat het dan niet handig is.
     
  19. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Maar zitten in die producten dan geen siliconen en sls (andrelon dacht ik zeker wel)?
     
  20. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Nee, deze producten zijn allemaal cg. Heel veel van Andrelon bevatten idd wel siliconen, maar dit kokos boost masker niet.
    Op de facebookpagina staan hele lijsten van producten, voor als je wilt checken wat je uit je voorraad kunt blijven gebruiken.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina