Nieuw op dit forum, maar lees al even mee. Wat denken jullie hiervan??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rooskleurig89, 30 nov 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rooskleurig89

    Rooskleurig89 Nieuw lid

    30 nov 2018
    1
    0
    1
    Vrouw
    Goedemorgen allemaal! Graag zou ik wat met jullie willen delen, omdat ik zo langzamerhand steeds meer onzeker word. Sinds augustus hebben mijn man en ik besloten om te kijken of we een eigen wonder op de wereld mogen zetten. Ik heb een regelmatige cyclus 28-29 dagen.

    Deze ronde ben ik er in het begin niet zo mee bezig geweest (actief althans, dan bedoel ik er over nadenken, wat voel ik bijv, etc). We hebben wel om de drie dagen geklust, maar vooral voor de fun! Ik had besloten dat het deze ronde prima zou zijn als ik niet zwanger zou worden. Vanaf dec/jan weer vol er tegenaan, dus helemaal niet bezig met wat ik wel/niet allemaal voelde.

    Achteraf heb ik aan de hand van m'n agenda kunnen achterhalen op welke dagen ik welke klachten had:
    - Donderdagavond 15 nov. (4 dagen na eisprong): na het eten krampen in rechterlies. Ik dacht zelf aan darmkrampen na eten. Man zegt: 'ben je zwanger', waarop ik zeg: 'nee joh, dat kan toch bijna niet'.
    - Nacht donderdag op vrijdag (15nov-16nov): steken/buikpijn rechterlies, ik word er echt wakker van.
    - Vrijdag 16nov. bij bewegingen steekjes bij lies en taille. Begon me echt zorgen te maken, bezoek huisarts overwegen? . In de avond leek het wel af te zakken. Op dat moment nog steeds niet bedacht dat dit met eventuele bevruchting te maken kan hebben.
    - Zaterdagochtend 17 nov bij boodschappen doen: pijnklachten + licht hoofdpijn. Ik dacht misschien wel griep te krijgen. Smiddags gewandeld: ook weer bij wandelen steken in taille/lies.
    - Zaterdag op zondagnacht (17-18 Nov) : trekkend gevoel bij rechterlies/taille. Irritant en maak me zorgen.
    - Maandag 19 nov.: pijn rechterlies/taille. Blosjes op de wangen, erg warm. Temp laten meten door vpk van werk: iets verhoogd (37,2) Normale temp = 36,7. Bij vpk aangeven pijn te hebben rechterlies. Zij dacht aan blindedarmontsteking, maar dat kan niet (is er al uit). Ze zegt: 'ben je zwanger?' ook op dat moment valt er geen kwartje.
    - Dagen daarna voor het eerst bedacht dat ik toch deze ronde zwanger ben? Gezien deze klachten toch doorzetten. In de nacht ook soort bandenpijn/buikpijn/moeilijk uit te leggen, maar geen ongi pijn. Borsten worden mijn inziens voller en groter. Kleine ader is zichtbaar. Temp blijft verhoogd. Afscheiding lijkt iets meer. Af en toe steek in borst. In buik gedurende de dag af en toe soort speldenprikjes.
    Niet misselijk, niet moe, juist veel energie. Met vlagen ongesteldheidsgevoel onder in baarmoeder.
    - Zaterdag 24 november valt me op dat ik dikke witte afscheiding heb. Crème achtig. Dit heb ik nog nooit echt gehad voor NOD.
    - Zondag 25 november: Crème achtige afscheiding verdwenen. Aparte trekjes/steekjes in buik, zowel links als rechts en niet nader te omschrijven. Ader op linkerborst lijkt zichtbaarder te worden, tempelhoven in mijn beleving groter, maar kan mssn ook door hete douche komen? Vanmorgen op 7,5 meter afstand rook ik een zeepje (met deur er tussen).
    - Maandag 26 Nov: NOD. Ongi gevoel, maar menstruatie blijft uit. Savonds verergert het ongi gevoel en meestal zet het door in de nacht. Nu niet dus. Het is nu 3 dagen na NOD en heb 3x negatief getest. Ik word hier zo onzeker van. Prima dat ik ongesteld word, maar ik word het dus nu niet. Ik had gehoopt dat de spanning t.a.v. zwangerschap klaar zou zijn, dus verwachte dat mijn ongesteld door zou zetten. Ik word nu onzeker. Wel zwanger, niet zwanger, maar gewoon later beginnen met menstrueren?? Over een week nog een keer testen? Ik weet het niet. Wat denken jullie als jullie dit lezen? Alvast bedankt!

    Met vriendelijke groet,
    Rooskleurig89
     
  2. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    de klachten t/m 19 november klinken als het groeien van een eitje.
    Misschien dus 20 november eisprong

    en dan ben je nu 9 dagen na je eisprong en nog een dag of 5 tot je NOD. Voor testen is het nog aan de vroege kant.

    De andere klachten komen van het hormoon progesteron. Heel vervelend!

    Ik zou nog even afwachten en over 5 dagen nog eens testen als je niet ongesteld bent!
     
    Simmy vindt dit leuk.
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.021
    25.486
    113
    Ik denk dat als al deze klachten van een zwangerschap komen je wel positief had moeten testen. Ik denk dus dat je niet zwanger bent. Ben je zeker van je eisprong? Anders kan het ook nog zijn dat je nog niet ver genoeg bent?
     
  4. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    De pijn die je omschrijft klinkt erg als de pijn die ik voel rond mijn eisprong. Dat zou betekenen dat het nog wat te vroeg is om te testen. Ik zou nog een paar dagen wachten en mocht je menstruatie nog steeds uitblijven nog eens een testje wagen.
     

Deel Deze Pagina