Nieuw op het forum

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Klavertjevijf, 23 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klavertjevijf

    23 jan 2019
    14
    26
    13
    Vrouw
    Fulltime mama
    Hallo allemaal, ik ben Klavertjevijf. Ik woon, met mijn gezin, in het noorden van het land.
    Mijn vriend en ik kregen in 2013 ons eerste kindje, dat is inmiddels een meisje van bijna 6.
    In de zomer van 2018 kwam daar onze zoon nog bij.
    Ons gezin was daarmee compleet, vonden we. Maar het lot besloot eind vorig jaar toch anders.
    In november kregen wij verdrietig nieuws te horen, wat meteen inhield dat we gezinsuitbreiding kregen.
    Zonder teveel in details te treden: de 3kindjes van een goede vriendin wonen sindsdien bij ons, en zullen hier ook blijven.

    Zodoende hebben we nu in één keer een kleuter van bijna 6, een dreumes van 1,5 en 3 baby's onder de 1 in huis. Pittig, absoluut. Maar we doen ons best. Inmiddels hebben we een aardig ritme gevonden in het dagelijks leven, dus we komen er wel.
    Maar met 5 kinderen is het wel fijn om even ergens relatief anoniem mijn ei kwijt te kunnen, tips of adviezen te lezen en af en toe vragen te kunnen stellen, dus vandaar mijn aanmelding hier.
     
  2. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.332
    113
    Heyy,

    Wilde even zeggen na het lezen van jouw bericht wat verdrietig maar ook veel respect voor jou en je gezin!

    Vraag er gerust oplos al heb ik geen ervaring met 3 baby's onder de 1:)
     
  3. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Wat lief dat je de kindjes van je vriendin op hebt genomen in je gezin.

    Zijn de jongste drie allemaal van je vriendin? Want het is een drieling, maar drie losse zwangerschappen kan ook niet zie ik aan de geboortedata?
     
  4. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Ik had trouwens twee baby’s in 9 maanden tijd.

    Inmiddels heb ik vier kinderen en is de oudste 5, dus heb wel wat ervaring met kindjes snel op elkaar. Als je vragen hebt mag je altijd pb’en!
     
    Klavertjevijf vindt dit leuk.
  5. Klavertjevijf

    23 jan 2019
    14
    26
    13
    Vrouw
    Fulltime mama
    Nee, E.van Juli is onze eigen zoon (en N. Van 2013 onze dochter). De overige 3 kwamen vlak achter elkaar, waarvan de jongste 2 beiden te vroeg.
    De jongste, kleine E., is nu net zo'n 3weken bij ons thuis.
     
  6. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Maar de jongste drie zijn alle drie van je vriendin? Van één persoon dus? Dat is praktisch onmogelijk.
     
  7. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.502
    5.592
    113
    Vrouw
    Nee, die van 2017, 3-2018 en 11-2018 zijn van de vriendin

    Die van 7-2018 en 2013 zijn van ts zelf


    @ ts, wat lief van jullie dat jullie dit doen!
    Geen ervaring mee, maar het komt vast goed! :)
     
    Klavertjevijf vindt dit leuk.
  8. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Oeps, sorry, niet goed gelezen.
     
    Biny vindt dit leuk.
  9. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.314
    1.782
    113
    Vrouw
    Welkom!

    Wat lief dat jullie de kinderen van je vriendin in huis hebt genomen.
     
  10. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Wat ontzettend heftig. De details laten zich redelijk eenvoudig raden. Wat ben jij een bijzonder mens en een ongeëvenaarde vriendin. Deze kindjes zijn gezegend met jullie.

    In de praktische zin...... Jéétje. Dan kijken mensen óns soms weleens aan met zo’n “hoe doen jullie dat”-blik maar ons leven is een eitje vergeleken met dat van jullie met drie (!) baby’s en een dreumes. Echt, hóé dan. Dapper mens.
     
  11. Klavertjevijf

    23 jan 2019
    14
    26
    13
    Vrouw
    Fulltime mama
    Eindelijk eventjes tijd om te reageren. Dank voor het warme welkom allemaal! Fijn om te lezen dat er hier meer grote gezinnen zijn! Op dit moment hebben we hier een aardige routine, maar met kinderen verandert dat natuurlijk doorlopend.
    De kleuterdame is nu op school, soon-to-be-peuterdame speelt op de vloer met Duplo, de heren liggen/zitten samen in de box te kraaien en de jongste dame zit bij mij in de draagdoek te slapen.
    Nu eerst koffie! :roflmao:
     
    Biny vindt dit leuk.
  12. Klavertjevijf

    23 jan 2019
    14
    26
    13
    Vrouw
    Fulltime mama
    Nog even een toevoeging:
    Het raakt me als mensen zeggen hoe lief, knap, dapper het is dat we deze kindjes "erbij genomen" hebben. Het was een behoorlijke stap. Een enorme sprong in het diepe, en eigenlijk niet iets waar we zelf "op zaten te wachten", om maar heel cru te zeggen. Maar het alternatief zou zijn dat de kinderen richting pleegzorg (jeugdzorg) zouden gaan. Niets ten koste van pleegouders, maar onze ervaring met jeugdzorg is verre van positief, dus toen was de beslissing snel genomen.

    En vooral de eerste periode, waarin de jongste nog in het ziekenhuis lag en we om de beurt heen en weer reisden met of zonder een aantal kinderen, was slopend. Maar op dat soort momenten merk je ook hoe dankbaar we mogen zijn voor ons sociale vangnet. Het huishouden en ons eten werd verzorgd, er kwamen vrienden en familieleden oppassen en spullen/kleren/luiers doneren. Echt, ik schiet zelf weer vol als ik bedenk hoeveel mensen ons direct hebben geholpen.:cry:
    We staan er niet alleen voor.:thumup:
     
    Zoe123, 1981Mama, Langmuts en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Wow, wat een bijzondere situatie! Wat een kanjer moet jij zijn. 4 kinderen zo jong op elkaar. Mijn hemel, dat moet een enorm lastige beslissing geweest zijn en jullie hebben gekozen voor de oplossing die het beste is voor de kids. Daar kan ik alleen maar enorm veel respect voor hebben. Welkom hier!
     
    Klavertjevijf vindt dit leuk.
  14. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Welkom hier ! En mooi dat jullie klaar stonden voor de 3 kindjes van je vriendin ik wens jullie veel geluk en liefde toe !
     
    Klavertjevijf vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina