nieuw rapley groepje

Discussie in 'Voeding' gestart door tuc, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik ben benieuwd of er nog meer mama's pas gestart zijn met hun baby a la rapley (stukken eten geven) bijvoeden en het lijkt mij leuk om ervaringen uit te wisselen.
    Mijn oudste heb ik ook zo bijgevoed en dat was werkelijk een natuurtalentje, die had het binnen een paar dagen helemaal door.
    Ik merk dat haar broertje meer oefening nodig heeft haha.

    Zaterdag en zondag heeft hij broccoli gehad, wat redelijk ging en gister courgette, hij vond de courgette heerlijk, alleen had ik ze iets te zacht gekookt dus het eerste schijfje plette hij meteen;) het tweede schijfje hield ik voor hem vast (wat natuurlijk eigenlijk niet de bedoeling is maar dat ging niet anders) en dat sabbelde hij meteen helemaal op tot aan het schilletje.
     
  2. mommyJM

    mommyJM Niet meer actief

    Ik wil wel mee kletsen.
    Wij zijn nog niet begonnen of beter gezegd we moesten stoppem van de ka met bijvoeding.
    Als we.met 9 maanden weer mogen beginnen is zijn advies ook om raplay te doen.


    Wat fijn dat dat zo goed gaat bij jou vind je het niet eng ?
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    o jeetje wat vervelend...mag ik vragen waarom je moest stoppen??

    En nee, ik vind het niet eng:), ik heb natuurlijk al de ervaring van de oudste, maar toen vond ik het ook niet eng eigenlijk. Die kleintjes hebben zo'n goede kokhalsreflex dat het wel goed komt;)
     
  4. LieveMamaTrix

    LieveMamaTrix Fanatiek lid

    12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier ook Rapley... Al een halve maand denk ik... We zijn vlug overgestapt op stukken. Ze eet eerst zelf een paar stukken uit het knuistje... Of althans, dat probeert ze. Daarna biedt ik haar gewoon stukjes aan die ze aankan en gelijk in haar mond kan stoppen in z'n geheel. Gaat goed... Ze 'kauwt', sabbelt en slikt door. Gaat hartstikke goed!

    Dadelijk broccoli-stronkjes, wat gestoomde worteltjes en een aardapeltje.
     
  5. channe

    channe Fanatiek lid

    4 aug 2012
    1.144
    67
    48
    NULL
    Hier vandaag begonnen.... Nog wat moeite met wanneer iets te eten geven, maar dat komt ook goed!
    Vanmiddag eerste hapjes rapley geprobeert namelijk banaan...het vastpakken vind ze nog niet echt wat..wel erop slaan. Heb een stuk voor haar mond gedaan en die ging gelijk open... En afhappen dat ze deed.. Ze heeft er wel wat van op, maar niet noemenswaardig.. We oefenen gewoon verder..
    Ow ja dat kokhalzen ..best eng maar had me ingelezen dat dat erbij hoorde en dat je vooral niet moet helpen,maar dat die kleintjes capabel genoeg zijn om het zelf op te lossen..maar schrok wel ff moet ik zeggen!

    Vanavond worden het worteltjes....
    Toen jullie net waren begonnen deden jullie toen al gelijk meerdere groente oo een bordje of gewoon 1 soort?
    Ow ja heeft iemand al avocado geprobeerd? Ben zo benieuwd of die kleintjes dat lusten...
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    gezellig meiden!
     
  7. mommyJM

    mommyJM Niet meer actief

    Onze dochter was maanden onrustig ...cb deed niks gaf ons geen advies niks.
    Toen naar de ha geweest die heeft ons gelijk door gestuurd naar de ka.
    Na een dag observatie en testen in het ziekenhuis bleek dat ze kma en reflux heeft.
    Haar slokdarm was nog net niet ontstoken en er zaten een heleboel wondjes .

    We moesten ook stoppen omdat ze nogal aan de grote kant is...tenminste de ka zief wel meer kindjes van deze leeftijd met dit gewicht maar die zijn dan ook met een veel hoger geboorte gewicht geboren . Onze meid kwam snel en veel aan door het continu willen eten omdat ze het zuur wilde weg spoelen.
    Daarom moest ze "gereset" worden als t ware...we mochten dit thuis proberen maar al zou ze dit niet pikken of het was allemaal te lastig voor ons zouden ze haae opnemen.

    Gelukkig is het ons zelf gelukt en is ze super tevreden met 4-5 flessen op een dag.
    En met combinatie van de medicijnen komt ze helemaal tot rust ..ze doet het veel beter dan hiervoor.

    Ze blijft nu ook hangen op het zelfde gewicht en gaat de lengte in
    Dus de ka is erg tevreden.

    Hij wilt het liefste dat ze rapley gaat doen omdat ze dan zelf kan bepalen hoeveel enz

    Ze teert nu zo 4,5 u op 135cc...dus echte honger had ze al die tijd niet het was echtnjet zuur weg eten.


    Maar super leuk zn groepje !
     
  8. mommyJM

    mommyJM Niet meer actief

    Hihi mijn dochtertje is dan wel bijna 9 maanden maar qua eten zit ze straks weer op 6 maanden :D
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    jeetje wat een verhaal joh...gelukkig is ze nu weer heel tevreden. Leuk als je straks ook je ervaringen komt delen.
     
  10. channe

    channe Fanatiek lid

    4 aug 2012
    1.144
    67
    48
    NULL
    wat vervelend voor je dochtertje! Wel fijn dat het nu beter gaat.

    Idd leuk om hier ideeen op te doen en gezellig te kletsen!

    Hebben jullie ook dat om jullie heen mensen raar reageren op rapley? zijn vooral van de oudere generatie zeg maar.. ja is dat wel goed, stikken ze dan niet, vroegah ging dat anders en niks mis met potjes hoor, Jullie zijn toch ook groot geworden!
     
  11. mommyJM

    mommyJM Niet meer actief

    Ja dat herken ik wel.
    Ik vertelde me sm dat ze dus geen prak meer krijgt en die vond t maar vreemd allemaal. .
     
  12. mommyJM

    mommyJM Niet meer actief

    Ja ben zeker blij dat het nu zo goed gaat.
    Ze drinkt nu vaak 180/4 of 180/5.
    Ook de flessen zijn zo "vreemd" op advies van de ka
     
  13. channe

    channe Fanatiek lid

    4 aug 2012
    1.144
    67
    48
    NULL
    Nou wortels geen suc-6 vandaag! Ze pakte er gelijk 1 en deed die ook een aantal keer in dr mond en zuigen maar al snel had ze er genoeg van en gooide ze weg, het bordje vond ze wel weer leuk!

    Ik denk dat ze te moe was.. Soms dan kom ik lastig uit met mijn flesjes. Nu moet ik haar wakker maken om 20.00/20.30 voor de fles, en dan kijke. Of ze door kan slapen.... Maar ik ben er bang voor.. Nog meer mensen last van? Misschien moet ik ook wat meer chill doen ipv me aan een vast schema willen proberen te houden..

    Fijne avond allemaal in de hitte!
     
  14. Arual83

    Arual83 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met 6 maanden gestart met stukken zelf laten eten en gaat echt super! Ze heeft er enorme lol in en eet er flink van. Ze had het al heel snel door en de 2e dag slikte ze ook al echt eten door.
    Ze krijgt nu groenten en aardappel en fruit en over een paar dagen beginnen we met brood. Ook gaan we binnenkort beginnen met pasta.
    In het begin had ze wel veel krampjes, ze ging ook ineens van spuitluiers naar veel hardere ontlasting dus het was wel duidelijk dat haar darmpjes erg moesten wennen aan vast voedsel.

    Gezellig een nieuw praat-draadje!

    Heftig verhaal MommyJM!
     
  15. mommyJM

    mommyJM Niet meer actief

    @channe Jammer dat ze niet zn trek had.maarja het is ook veelte warm

    @arual83 wauw wat goed zeg dat ze het al zo snel.door heeft
     
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    aurual, knap van haar hoor.

    channe, ja herken de reacties...het mooiste was nog wel mn schoonmoeder die zei: waarom krijgen de baby's van tegenwoordig geen normaal eten meer. Dus daarop heb ik geantwoord, dus worteltjes van een lepeltje afslurpen is normaal eten ipv het in je mond stoppen en er een stukje van bijten, dat is goed om te weten, dan zal ik het voor jou volgende keer in de blender gooien.
     
  17. LieveMamaTrix

    LieveMamaTrix Fanatiek lid

    12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ja, hier een avocado-fan! Ik geef het haar als fruit en een partje als ik het zelf op een broodje eet! Het is lekker zacht... Ideaal om mee te oefenen.

    Vanavond wilde ze liever de stukjes 'gevoerd' krijgen... Soit, het zijn stukjes, dat vind ik al heel stoer... :)
     
  18. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wil ook mee gaan kletsen! Leuk!
     
  19. la34

    la34 Actief lid

    31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook goede ervaringen met de methode. Zit er nog steeds aan (met 15 maanden) omdat mevrouw veel efficiënter met haar handjes eet dan met een vorkje of lepeltje (al probeert ze dat wel regelmatig). Valt mij nog wel op dat de smeuïge dingen favoriet blijven, zoals risotto, macaroni en puree en daarnaast natuurlijk de bijtgroentes als boontjes en worteltjes. Het is altijd een grote smeerboel, ze propt volle handjes haar mond in, maar ze eet er goed van en lust bijna alles. Met fruit is het helaas een ander verhaal gek genoeg. Nu zijn ineens banaan en aardbei niet meer lekker..
     
  20. missm

    missm Bekend lid

    12 mrt 2012
    931
    123
    43
    ik meld me ook graag hier...pas net begonnen maar ze snapt wel wat de bedoeling is. Ik probeer het rustig op te bouwen met steeds wat meer variatie erin. Vandaag heeft ze heerlijk tussendoor een rijstwafel gehad en avondeten komkommer en aardappel. Fruit heb ik nog niet rapley gedaan wil het wel gaan doen. Binnenkort even kijken of ik het ook aandurf om het de gastouder te laten doen. Slaat nergens op want zij heeft kinder ehbo en ik niet eens maar ja loslaten is lastig...
     

Deel Deze Pagina