Ik weet het ik ben heeeeel vroeg met plannen... Maar het plan is om in de zomervakantie met de camper door Amerika te gaan reizen. Nu is het met de campers zo, hoe eerder je boekt hoe betere prijs. Ik ben 1 sept net begonnen bij mijn nieuwe werk. Ik heb geen back to back werk in een klein team. Is het heel raar om in mijn proeftijd al vakantie aan te vragen voor juli 2026? Of zouden jullie nog heel even wachten tot na de proeftijd?
Je kunt toch gewoon een balletje opgooien wat de procedure is qua vakanties aanvragen voor de zomervakantie. Dan weet je gelijk of je wellicht voor een bepaalde datum je vakantie moet aanvragen en daarna te horen krijgt of het akkoord is. Maar misschien is dat niet zo en kun je het nu al aanvragen. Voor mijn team heb ik de regel dat ze voor 1 januari kunenn aangeven wanneer ze vakantie wllen hebben.
Gewoon even vragen hoe het daar werkt. Mijn nieuwe collega kwam vorige week ook vragen wanneer de zomervakantie aangevraagd kon worden. Voelde zich helemaal geneerd om het te vragen maar zijn partner moest het nu al aanvragen. Wat bleek: ik was daar juist heel blij mee. Ik wil ook graag vroeg boeken omdat dat goedkoper is en zag er tegen op om mijn nieuwe collega daar nu al mee lastig te vallen. Wij hebben het dus gelijk kunnen verdelen.
Ja dat van je collega en het generen, Zo voel ik het ook een beetje.... Fijn dat het bij jullie in goede aarde is gevallen!! Ik ga het maandag maar even vragen hoe het precies zit. Dan kunnen we daarna stappen zetten Of juist dus nog even wachten..
Ik had het denk ik al bij mn sollicitatie aangegeven op het moment dat je in dienst komt. Ik ben op twee momenten in het jaar altijd naar Aruba. Dus dat laat ik graag op voorhand weten. In jouw geval zou ik gewoon even navragen hoe het zit met vakanties aanvragen.