Nieuwe auto al aanschaffen of nog wachten?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Teapot, 11 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Hallo!

    Wij verwachten eind juli onze tweeling. We hebben al twee kinderen en we groeien dus uit onze huidige auto.
    Nou kreeg ik de opmerking van iemand dat we beter konden wachten met het aanschaffen van een nieuwe auto voor het geval er toch iets gebeurd met de tweeling. Even voor de duidelijkheid, daar is nu geen aanleiding voor. De zwangerschap gaat vooralsnog prima.

    De reden om het te zeggen van deze persoon om dit te zeggen was dat als we er nu 1 aanschaffen we veel geld uitgeven en als er dan iets gebeurd heb je een grotere auto die je herinnert aan het feit dat er een kindje mist en je hebt veel uitgegeven zonder noodzaak.

    Ik heb last van mijn hormonen en vind deze opmerking verschrikkelijk. Heeft deze persoon gelijk? Moeten we wachten met het aanschaffen van een auto of al wel vast doen?
     
  2. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Nou ik vind dit wel een nare negatieve opmerking zeg.
    Je gaat er vanuit dat alles goed gaat en zo lang duurt het niet meer.
    Ik zou gewoon die nieuwe auto aanschaffen.

    Ik ben zelf zwanger van de 4e dus wij hadden ook een nieuwe auto nodig.
    Die staat inmiddels al een maand voor de deur :cool:
     
    Paardenbloem, Flexi, Loes23 en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie @Lotion. Gefeliciteerd met de komst van jullie vierde! Welke auto hebben jullie aangeschaft?

    Ik ben blij met je reactie, het is natuurlijk extra spannend omdat het een tweeling is. Maar de meeste tweelingen worden natuurlijk ook gewoon geboren :)
     
  4. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik sluit me aan bij lotion, wel een erg negatieve gedachte.. het is niet dat je nog in die eerste weken zwangerschap zit.. Er kan altijd wat gebeuren en toch doet iedereen de “noodzakelijke” dingen al aanschaffen voor geboorte en de meeste doen de hele uitzet en babykamer ook al voor de geboorte. Ook de dingen die misschien niet zo nodig zijn. Wij hadden een 3deurs auto en omdat ik lichamelijke klachten heb, hebben wij ook een 5deurs auto gekocht en dat voor de eerste. Mij lijkt het alleen maar handig als je dat soort praktische dingen al hebt.
     
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    daarom ;)
    Zulke negatieve reacties komen altijd extra hard aan als je zwanger ben.
    En die hormonen werken dan zeker niet mee.

    wij hebben een Opel Zafira gekocht :) 3 op de achterbank en 1 achterin. Dat zorgt dat we nog genoeg kofferbak ruimte hebben.
    Er kan evt nog iemand mee dan moeten we de andere stoel ook omhoog zetten.
     
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Wat een domme opmerking zeg...
    Ik zou lekker die auto kopen...

    Wij hebben toen een Peugeot 5008 gekocht (uit 2011/2012)
     
  7. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    :cool:
    Wij hebben die ook, maar dan een vijf persoons, omdat we hadden gedacht dat het bij drie kinderen zou blijven :roflmao: Toen werd de derde zwangerschap een tweeling. De auto hebben we nu 1,5 jaar :D dus dat is wel zuur. Ik ben aan het kijken voor een Volkswagen Sharan, daar zitten op alle vijf plaatsen achterin isofix. Dat vinden we een fijn idee. Andere optie zou een busje zijn, maar de wegenbelasting is dan echt behoorlijk.

    Bedankt lieve dames voor de fijne reacties, ik ga gewoon door met de zoektocht voor een auto voor onze vier :D kinderen. En onszelf natuurlijk.
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  8. rossi1

    rossi1 Actief lid

    9 okt 2012
    246
    154
    43
    Wat een idiote opmerking. Mocht je een auto op het oog hebben en die voldoet aan je wensen en eisen zou ik hem lekker kopen.
    Vind de redenatie echt vreemd, wanneer moet je de auto dan kopen? Als ze geboren zijn? Alsof je er dan zin in hebt, dan ben je wel met wat anders druk en daarbij moet je dan maar net een geschikte auto vinden.
     
    Paardenbloem en Teapot vinden dit leuk.
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Oh dat is wel balen ja! Wij hebben wel de 7 persoons maar goed hebben hem ook pas gekocht toen de 4e onderweg was

    overigens hadden wij hem al 5 maanden voor de baby kwam hoor haha
     
    Teapot vindt dit leuk.
  10. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Nou inderdaad... en misschien lopen ze na 3 jaar wel onder een bus.... vind het echt een heeeeeele vreemde opmerking
     
    Paardenbloem en Lies1611 vinden dit leuk.
  11. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Dat iemand zoiets zegt.. Ontzettend negatief en ik vind het ook niet aan een ander zoiets hardop te zeggen.

    Dat soort dingen schieten mijzelf wel eens te binnen, en ik denk dat elke zwangere wel eens een momentje heeft van wat als. Maar zulke opmerkingen maak je toch niet.. En wanneer is dan een goed moment? Je weet nooit hoe t leven loopt.

    Ik zou lekker voor een grotere auto gaan kijken hoor :)
     
    Neuzeke en Teapot vinden dit leuk.
  12. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    En stel je voor dat je komende maand een miljoen euro wint ...

    Dan wil je echt een nog betere auto dan je je nu kunt veroorloven, zit je dan met die auto....

    (Echt, sommige mensen).
     
    Vero0504, bluedrake en Teapot vinden dit leuk.
  13. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Nou ja. Wat een rare opmerking.

    En als je wel wacht, zul je net zien dat er net geen geschikte auto op je pad komt, die je nu misschien wel vind.
     
    Biny en Teapot vinden dit leuk.
  14. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Mijn moeder zou die opmerking kunnen maken, maar zij heeft ervaring met verlies toen t fout ging tijdens de geboorte door de art en 2 week later kindje overleed. Toen ik werd geboren had ze niet eens een babykamer omdat ze eerst wilde zien of ik leefde, want ook die kans was klein zei de gyn. Wat voor de 1 idioot klinkt, kan vanuit de ander wel een reden hebben gehad voor bescherming. En ik snap echt dat zo'n opmerking heel rauw op je dak valt! Helemaal omdat je al zo ver bent in de zwangerschap is de.opmerking wel bijzonder

    Ik zou alleen niet wachten omdat je al ver genoeg bent in de zwangerschap en de kans op 2 levende kinderen enorm groot is :)
     
    Teapot vindt dit leuk.
  15. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Ik zou lekker gaan oriënteren en je niks aantrekken van deze opmerking.
     
  16. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal dames! Ik ben lekker aan het rondkijken naar geschikte auto’s in onze regio. Als we iets tegenkomen gaan we gewoon kijken en als het wat is aanschaffen.
     
  17. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Ik zou die auto ook gewoon kopen nu en niet pas na de bevalling.
     
    Teapot en Biny vinden dit leuk.
  18. Teapot

    Teapot Actief lid

    3 sep 2014
    166
    40
    28
    NULL
    NULL
    We hebben een leuke auto gezien, we gaan zaterdag een proefrit maken :)
     
    toch3 en bluedrake vinden dit leuk.
  19. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Veel plezier!

    Vergeet niet om te controleren of er voldoende isofix aansluitingen in de auto aanwezig zijn, daar liepen wij tegenaan.

    En of iedere zitplaats nog goed bereikbaar is als je je auto-zitjes er vast in zet.
     

Deel Deze Pagina