Nieuwe baan!! Maar toch twijfels....

Discussie in 'De lounge' gestart door xxx1976, 14 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxx1976

    xxx1976 Bekend lid

    14 aug 2006
    594
    0
    16
    Hallo dames,

    Ik heb eindelijk na 7-8 maanden me suf gesolliciteerd en x-aantal gesprekken gevoerd te hebben een baan aangeboden gekregen. Erg leuk! Ik heb nog niks getekend, omdat ik tot morgen bedenktijd heb gevraagd.

    Wat mij niet lekker zit, is dat ik netto 400 moet inleveren. Het is in eerste instantie voor een jaar en daarna uitzicht op vast dienstverband. Overige voordelen: gemiddeld 9 weken per jaar vakantie, 5-10 minuten reistijd en het is een grote organisatie dus ook eventuele doorgroeimogelijkheden. Ik moet qua salaris flink inleveren maar zolang ik niet met deze salaris de ww in kom kan ik er wel mee leven. Mijn gevoel zegt doen, maar toch twijfel ik.....
     
  2. kersje

    kersje Fanatiek lid

    4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Herkenbaar, heb het toen toch gedaan met het idee dat het altijd meer verdiend dan wanneer je ww afloopt, het fijn is weer aan de slag te gaan en dat vanuit een baan solliciteren een beter startpunt is in mijn optiek.
     
  3. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Je hebt je 7-8 maanden suf gesolliciteerd. Wil je weg bij je huidige werk en zo ja hoe hoog is de nood of heb je nu geen baan meer?

    Zelf zou ik tekenen voor een baan met zoveel vrije weken zeker met kinderen. Ook lekker dicht bij huis. Dit zit ws verwerkt in je salaris waardoor deze lager ligt. Grote kans om door te kunnen groeien dus dit salaris is tijdelijk.
     
  4. xxx1976

    xxx1976 Bekend lid

    14 aug 2006
    594
    0
    16
    Ik ben officieel per 1 januari werkloos. Mijn functie is vorig jaar komen te vervallen.


    QUOTE=twinkle star;19677556]Je hebt je 7-8 maanden suf gesolliciteerd. Wil je weg bij je huidige werk en zo ja hoe hoog is de nood of heb je nu geen baan meer?

    Zelf zou ik tekenen voor een baan met zoveel vrije weken zeker met kinderen. Ook lekker dicht bij huis. Dit zit ws verwerkt in je salaris waardoor deze lager ligt. Grote kans om door te kunnen groeien dus dit salaris is tijdelijk.[/QUOTE
     
  5. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Dan zou ik al helemaal niet twijfelen. Mocht de twijfel blijven, zoeken naar een nieuwe baan vanuit werkende positie is altijd makkelijker dan thuiszittend.
     
  6. Vrolijkheid

    Vrolijkheid Niet meer actief

    Dit! en scheelt het echt 400 eu netto? Heb je al een proefberekening laten maken? En nog proberen te onderhandelen?
     
  7. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Het lijkt mij een kans die ik niet zou laten schieten! Zeker in deze slechte economie mag je in je handen knijpen en de arbeidsvoorwaarden zijn natuurlijk erg goed. Die Eur 400,- netto heb je er zo weer bij als je straks weer wat omhoog klimt.
     
  8. MamaOktober13

    MamaOktober13 Bekend lid

    15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Ik zou het altijd doen. Je kunt inderdaad omhoog klimmen en de arbeidsvoorwaarden zijn goed. En dicht bij huis is natuurlijk ook fijn! En je kan als het je toch niet bevalt beter vanuit een werkende situatie ander werk zoeken dan vanuit een thuis zittende situatie, het gat op je cv is dan niet zo groot.
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou de baan zeker aannemen! Zitten toch ook veel voordelen aan.

    Mag je trouwens wel weigeren als je in de ww zit? En is er niet zo'n regeling dat als je deze baan snel weer kwijtraakt dat je niet 70% van dot loon krijgt van van je vorige loon, of een gemiddelde? Ik dacht dat er zo'n regeling was.
     
  10. Pluisjee

    Pluisjee Fanatiek lid

    15 mrt 2012
    4.592
    19
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik zou zeker de baan aannemen. Zoals gezegd je kan altijd door solliciteren voor wat anders. Maar de keus ww (of juist helemaal niks zo meer) of werk hebben wat op het geld na wel leuk lijkt en goede doorgroei mogelijkheden heeft / goede arbeidsvoorwaarden heeft is voor mij makkelijk. Ik zeg doen !!
     
  11. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.136
    113
    En je hebt geen reiskosten nu, scheeltook weer!
     
  12. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Je kan altijd vanuit deze functie weer verder kijken en solliciteren. De kans dat een werkgever je uiteindelijk ook eerder uitnodigd vanuit een situatie dat jij al werk hebt, is groter dan vanuit een ww situatie. En soms moet je inderdaad wat inleveren om te kunnen groeien ;) Ik zeg doen!
     
  13. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Ik zou daar geen seconde over twijfelen dus ik zeg ook doen!
     
  14. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik snap wel dat je baalt, maar het klinkt verder als een fijne baan met veel voordelen. Ik zou het doen. Mocht je echt balen van het verschil in inkomsten, kun je altijd verder solliciteren.
    En solliciteren vanuit een baan gaat makkelijker dan vanuit werkloosheid.
     
  15. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Doen! 45 - 60 minuten reistijd en maar 4,5 week vakantie per jaar is dat je die 400 euro per maand meer waard? Zo ja, dan verder solliciteren.
     
  16. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Het is inderdaad veel geld, maar redden jullie het financieel als je netto €400 inlevert? De vele vakantieweken is wel heel fijn, ook de afstand van je huis er naartoe.

    Ik zou de baan aannemen. Je kunt altijd nog verder blijven kijken terwijl je daar werkt naar iets wat beter betaald is, maar je bent dan wel weer uit de WW. Mijn man is anderhalf jaar bezig geweest met een baan zoeken. Ze liggen niet voor het oprapen en de eisen van werkgevers zijn nog steeds zwaar. Dus ja, aannemen en dan eventueel verder kijken.
     
  17. Marvb

    Marvb Fanatiek lid

    17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    400 netto of bruto scheelt ook nogal.. En of het bij fulltime dienstverband is (het verschil) of bij parttime ....

    Blijkbaar is het ook lastig iets te vinden binnen jouw branche en als je het gevoel hebt door te kunnen groeien binnen de organisatie en dat zij daar ruimte voor bieden, zou ik de kans grijpen!
     
  18. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.333
    843
    113
    Aannemen...

    Mijn man heeft ook moeten inleveren toen hij weer werk had gevonden na bijna een half jaar thuis gezeten te hebben.
    Tja was slikken maar ww loopt ook een keer af en dan heb je niets.
    Dus hij heeft die baan toen wel aangenomen en nu verdiend hij weer hetzelfde als voor hij thuis zat.
     
  19. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ik zou de kans ook aangrijpen... ik denk dat je een flink deel van die 400 euro inderdaad al terugverdiend met al die extra weken vakantie, pfoe! En wat gezegd wordt, het is altijd gemakkelijker om verder te solliciteren vanuit een baan dan vanuit WW.

    Hoe is het verder? Is de baan inhoudelijk leuk? Lijken de collega's je wat? Zo ja, dan zou ik er helemaal voor gaan.
     
  20. Joycey

    Joycey Niet meer actief

    Misschien nog een paar honderd euro er bovenop proberen te kletsen wanneer je de boel rond probeert te krijgen? Mijn partner verdiende in eerste instantie in zijn huidige functie net 'zoveel' als in zijn vorige functie; maar hij beweerde dat hij er minimaal 300 euro bovenop wilde hebben; toen hebben ze een deal gemaakt en ging hij er 200-250 euro op vooruit. Vaak hebben ze al zoveel tijd in je geïnvesteerd en zijn ze ervan overtuigd dat jij de perfecte kandidaat bent, dat ze die centjes er nog wel op bij kunnen/willen leggen. Althans, grote bedrijven dan.
     

Deel Deze Pagina