Nieuwe baan na zwangerschapsverlof, oude baan opzeggen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Judy77, 29 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ik heb zo goed als zeker een nieuwe baan. Een baan die ik echt niet kan laten schieten, ondanks de gezellige sfeer bij mijn huidige werkgever!

    Met het bedrijf waar ik ga werken heb ik afgesproken (ik moet nog worden aangenomen, dit is bijna rond) dat als ze me aannemen, ik pas na mijn verlof, ik oktober zou gaan beginnen.

    Ik weet nu niet zo goed wat te doen. Zal ik begin 2007 vast vertellen dat ik na mijn verlof niet meer terug kom? Wel zo vriendelijk dat ze dan vast vervanging kunnen zoeken. Maar ja.....straks ontslaan ze me voor die tijd en heb ik geen verlof en geen salaris!

    Dus, zou het nu zo zijn dat ik tijdens mijn verlof moet gaan melden dat ik weg ga, maar dat vind ik dan weer zo lullig! Zeker omdat iedereen hier zo betrokken is bij mij en mijn zwangerschap!

    Iemand ervaring mee?
     
  2. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    heb je een vast contract?
     
  3. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ja, ik heb een vast contract!
     
  4. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Dan mogen ze je iig niet ontslaan omdat je zwanger bent.

    Maar ik heb er niet veel verstand van verder. Hoop dat iemand anders je kan helpen.
     
  5. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Nee, dat mogen ze niet, maar ze kunnen me wel het leven minder aangenaam maken die laatste periode.........
    Ik hoop dat er wat P&O-ers of dames die dit zelf hebben meegemaakt enige hulp kunnen bieden!

    Maar iig dank stranger!
     
  6. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hoeveel opzegtermijn heb je? Ik zou me daarnaan houden en niet nu al zeggen dat je na je verlof niet meer terug komt.
     
  7. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ik heb 1 maand opzegtermijn, dat is het m nou juist, want dat valt precies in mijn verlof. Ik zie het al helemaal voor me, organiseren ze eerst met z'n allen een kraamcadeau en dat soort fratsen en dan vertel ik "oh, ja, ik ga weg....."

    Dat vind ik nu juist zo moeilijk!
     

Deel Deze Pagina