Nieuwe cyclus forceren?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door vlinderCN, 11 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Wie weet of er een manier is om een nieuwe cyclus te starten? Ik dacht dat ik hier wel eens gelezen had dat vrouwen met pcos met een eindeloos lange cyclus een middel kregen om een eisprong ofwel menstruatie op te wekken. Is dat clomid??

    Ik zit al op dag 50, temperatuur ook al 50 dagen hoog (na-ei) en op dag 37-41 provera gebruikt. Op dag 44-46 wel bloeding gehad maar mijn temperatuur blijft hoog.

    Overigens is dit na miskraam (vorige keren,zelfde termijn- duurde het 10 dagen en was temp weer laag en weer week later startte nieuwe cyclus)
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Niemand?
     
  3. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Dat kan met primolut volgens mij, maar zelf geen ervaring mee.
     
  4. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Als je graag iets wil om je menstruatie op te wekken zal je naar je huisarts toe moeten. Hij/zij zal dan met je bekijken wat het beste voor je werkt.

    Ik ben al niet meer ongesteld geweest sinds oktober en 1 mei start mijn traject in het ziekenhuis. Ik heb nog geen idee wat ik ga krijgen om mijn menstruatie of ovulatie op te wekken. Ik heb PCOS en tijdens een echo waren de cystes op mijn eierstokken duidelijk te zien.

    Ik hoop dat de huisarts je kan helpen en dat hij als het nodig is je gauw doorstuurt naar de gynaecoloog en je niet te lang hoeft te wachten!
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank je wel ben vandaag bij de gyn geweest maar die gaat ook niks voorschrijven. Afwachten op eisprong..kan na miskraam tot 3 mnd duren :eek: blijft wel een raadsel waarom mijn temp zo hoog blijft..
     
  6. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Ik hoop dat je de komende tijd wat afleiding kan vinden die de tijd wat sneller zal laten gaan. :p
     
  7. Marlau

    Marlau Fanatiek lid

    2 jun 2015
    1.917
    1.171
    113
    Wat verdrietig van je miskraam! Je cyclus is duidelijk ook nog in de war van je miskraam en heeft tijd nodig om te herstellen. Bij mij heeft het na mijn curretage 16 weken geduurd voordat ik weer menstrueerde en wel 10 maanden tot alles weer was zoals het eerst was. Daarna ben ik ook pas weer zwanger geraakt. Het wachten duurde enorm lang, maar je lichaam geeft zelf aan wanneer het er weer aan toe is. (Pcos en andere aandoeningen niet meegeteld uiteraard) Ik snap dat je heel graag zwanger wilt raken en blijven, dat wilde ik ook. Was er elke dag mee bezig, maar mijn lichaam had echt even rust nodig. Misschien het jouwe ook?
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank je, ja ik ben er bang voor...we hebben zo'n haast omdat ik al 40 word en nu dus 1 jaar bezig met 2 miskramen op 9/9,5 weken. Kost telkens bijna een half jaar zo'n zwangerschap en dan maar hopen dat we er ergens nog wel een goed eitje zit :'(
     
  9. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Van tempen ken ik niets, maar mijn cyclus liet ook lang op zich wachten na mijn ma met curretage. Na 2,5 maand heb ik een orgametril-kuur gedaan. Huisarts heeft dit voorgeschreven. Daarna was mijn cyclus terug de oude en 6 maanden na curretage en in ronde 2 terug zwanger.
     
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Dank je wel. Ik lees dat orgametril een progesteron is. Dat heb ik 2 weken geleden al gekregen (provera) en heeft ,behalve het restweefsel eruit werken, niets gedaan :( fijn dat je zo snel weer zwanger bent.
     
  11. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Oh, dat was dan een kuur van maar 5 dagen? Ik heb 10 dagen gedaan. Kun je het dan toch niet als een nieuwe cyclus zien, aangezien je toch wel wat verloren bent, of was het zo weinig? Ik hoop dat je lichaam toch snel terug in gang schiet, ik weet nog dat ik de miskraam niet echt kon afsluiten zolang mijn lichaam stil bleef staan en zo het hele proces bleef aanslepen. Nog heel veel sterkte in deze hele situatie, heel verdrietig dat je al zoveel hebt moeten meemaken :(
     
  12. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Lief van je, ja het is verschrikkelijk..en idd niet afgesloten zolang je nog in die nasleep zit. Ik begon 3 dagen na stoppen met provera (5dgn) flink te bloeden maar inmiddels is dat ook dikke week geleden en temperatuur zakt nog steeds niet (dat moet wil je een eisprong krijgen) en ze zagen op echo dus ook nog geen follikel wat al groeide.. ben bang dat er weinig aan te d oen is dan nog langer afwachten
     

Deel Deze Pagina