Nieuwe ketel?

Discussie in 'De lounge' gestart door Cellie, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cellie

    Cellie Fanatiek lid

    23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Wij moeten een nieuwe ketel laten plaatsen, wie heeft dat onlangs ook gedaan?

    Waar? Wat kostte het? En vooral welke? En ook niet onbelangrijk, was de service naar tevredenheid?
     
  2. Koekeloerie

    Koekeloerie Niet meer actief

    Wij hebben sinds een jaar een nieuwe. Omdat we nogal wat eisen van de waterdruk in de douche hebben we een zwaardere genomen. We hebben nu een Remeha Quinta CW4. kost incl plaatsen, thermostaat en btw 1800 euro.

    Een Remeha Avanta al vanaf 1500 euro incl. Dit is omgeving west-brabant en zuid-holland zuid. Standaard 1 jaar garantie op aansluiten en vanzelfsprekend de fabrieksgarantie op de ketel.

    De service was bij ons uitstekend... m'n eigen vent doet dit voor z'n boterham. :)
     
  3. MamaUk

    MamaUk Niet meer actief

    Wij hebben nog niet zolang een nieuwe, dezelfde als Ilse hierboven CW4, bevalt uitstekend! Waren iets minder kwijt omdat we het plaatsen e.d. zwart konden laten doen!

    Succes met je keuze, laat je goed voorlichten over je wensen. Er zijn best grote verschillen namelijk. Moet je water ver naar boven of naar beneden? Heb je vloerverwarming? Heb je de verwarming vaak aanstaan? Heb je een speciale douche (regendouche bijvoorbeeld) noem maar op, genoeg vragen! Je kunt ook ketels leasen bij bijvoorbeeld de Nuon.
    Vergeet je onderhoud en je onderhoudskosten niet! Vraag goed naar de beschikbaarheid van reserveonderdelen... bij de ketel van mijn ouders moesten ze laatst 2 weken wachten op een onderdeel!! IN DE WINTER!!

    Succes!!
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.805
    32.708
    113
    Vorig jaar hebben we in ons vorige huis een nieuwe ketel laten plaatsen. Was ook een remeha, weet alleen even niet zo snel wat voor type. Kostte ons incl. plaatsen 1900 ueuro.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.805
    32.708
    113
    Vorig jaar hebben we in ons vorige huis een nieuwe ketel laten plaatsen. Was ook een remeha, weet alleen even niet zo snel wat voor type. Kostte ons incl. plaatsen 1900 ueuro.
     
  6. Mamainspe

    Mamainspe Bekend lid

    1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi,

    Wij hebben ook een nieuwe, een remeha, welk type???? dat weet ik niet zo snel, maar waren 1500 euro kwijt. Was ergens in dordrecht als ik het goed onthouden heb. Werd thuis bezorgd, en mijn vader en man hebben hem samen aangesloten.

    Groetjes
     
  7. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    wij hebben vorig jaar een nieuwe ketel laten plaatsen, hij moest bij ons wel helemaal verplaatst worden van boven naar beneden, dus veel leidingwerk ed. ook een nieuwe muurafvoer, hoop werk dus.

    als je alleen de oude ketel eruit wilt en de nieuwe op dezelfde plaats erin is dat natuurlijk goedkoper.

    verschillende offertes laten maken, wat een prijsverschil!
    ze vroegen rond de 3500 euro , heb de offertes 'gepikt' en ben die gaan mailen naar verschillende adverteerders via mp, met de vraag wat het ging kosten.

    uiteindelijk een hele zware ketel geplaatst, een bosch, weet het type zo even niet, maar was 2000 euro kwijt. hij is wel van 8 uur sochtends tot 10 uur savonds bezig geweest! Door een man die het al 30 jaar doet, supernetjes en helemaal tevreden dus! uiteraard met garantie en alles.
    hij kwam ergens bij jou uit de buurt geloof ik cellie , en moest dus ook die hele wereldreis hierheen maken voor dat geld ;)

    ik zou in ieder geval dus goed informeren bij verschillende bedrijven, want er zit echt een hoop prijsverschil in!
     
  8. Cellie

    Cellie Fanatiek lid

    23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Bedankt voor de reacties,
    we kennen iemand in die business, die werkt voornamelijk met Remeha heb ik al begrepen, maandag komt hij langs voor een offerte, ben erg benieuwd?
     
  9. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Pfff...begint bed tijd te worden hier... ik las "nieuwe kerel" en "Wij moeten een nieuwe kerel laten plaatsen, wie heeft dat onlangs ook gedaan?"
    Ik denk al HUH?! :confused:

    :)
     
  10. Channes

    Channes Fanatiek lid

    24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Laat je hem ook door een bedrijf plaatsen?
     
  11. Cellie

    Cellie Fanatiek lid

    23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Nou die kennis heeft een bedrijf op dat gebied?

    Wij gaan het niet zelf plaatsen in ieder geval.
     
  12. Channes

    Channes Fanatiek lid

    24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Anders moet je even op deze site kijken www.warmteservice.nl.
    Daar zijn ze ook niet duur alleen moet je iemand hebben die hem wil plaatsen
     
  13. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    als jullie daar een mannetje voor hebben dan moet hij jullie die info kunnen geven.
    Ga bij een goed bedrijf zoals warmteservice langs en laat berekenen en uitleggen wat voor jullie een geschikte ketel is.
    Remeha is niets mis mee maar ieder huishouden heeft andere eisen aan hun ketel dus daar moet je wel van weten wat je nodig heb.
     

Deel Deze Pagina