Nieuwe keuken, twijfels!

Discussie in 'De lounge' gestart door fluffyfishy, 19 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fluffyfishy

    fluffyfishy Fanatiek lid

    1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Wij mogen voor in ons nieuwe huis op zoek naar een nieuwe keuken! Heel erg gaaf, maar brengt ook wel weer twijfels met zich mee, want kiezen we de juiste producten?

    Hebben jullie ervaringen met de volgende producten?
    Quoocker flex - we hebben in ons huidige huis de quoocker 3 in 1 kraan en zijn daar supertevreden over, maar nu twijfelen we of we de flex willen. Een keukenboer raadde het af, ivm slijtage van dat rubberen uittrekding. Iemand van jullie hier in 'tbezit van deze kraan?

    Bora Pure kookplaat - we willen sowieso een downdraft systeem, maar gaan we de afvoer naar buiten doen of pakken we de recirculatie met koolstoffilter? Ook hier weer verschillende meningen van de keukenboeren..

    Werkblad - zoveeeeeel keuzes. We vinden het mooi dat ons eiland de kasten en 't werkblad dezelfde kleur hebben, maar komen dan op kunststof uit. Ergens voelt dat niet goed.. Te goedkoop ofzo? En ik lees ook dat het kan gaan bobbelen. Hebben jullie positieve ervaringen met kunststof?

    Wat een vragen! Hopelijk kunnen jullie ons ergens mee helpen zodat we minder twijfelen :roflmao:
     
  2. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.174
    516
    113
    wij hebben onze keuken in maart gekregen met de flex quooker en ben er super blij mee. We hebben een eiland met kastenwand en keramisch werkblad.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Wij hebben nu een keuken met afzuiging dmv koolstoffilter en vind het echt een ramp. Het werkt niet zo goed als een afzuiger naar buiten.
     
    Ysabella en jolien 1986 vinden dit leuk.
  4. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik vind de koolstoffilter ook niet veel, wij hebben tenminste rap zat een afzuiging naar buiten laten maken. Mijn vorige keuken was voorzien van een kunststof laagje opzich een hartstikke mooie keuken zonder problemen alleen het kastje boven de vaatwasser niet deze ging razendsnel bobbelen door de stoom die uit de vaatwasser kwam.
     
  5. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wij hebben een kunststof aanrechtblad. Ik vind het juist heel fijn. Wij hebben er speciaal voor gekozen omdat ik steen niet mooi vind en het zo koud aanvoelt.
     
  6. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Sowieso afzuiging naar buiten! Op je andere vragen heb ik geen antwoord.
     
  7. fluffyfishy

    fluffyfishy Fanatiek lid

    1 sep 2016
    1.000
    791
    113
    Vrouw
    Dat wordt dan sowieso de afzuiging naar buiten! 1 twijfel minder :D
    Prachtige keuken zeg!!! Lijkt ook wel wat op wat wij gaan krijgen. Fijn dat je tevreden bent over de flex. Is ook echt onze voorkeur.

    Ben ook zo bang voor bobbels in 't blad, denk dat we toch voor een stenen blad moeten gaan. Dan maar weer gaan nadenken over de kleurenstelling :rolleyes:
     
    Juna1825 vindt dit leuk.
  8. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.358
    5.622
    113
    Bij recirculatie haal je alleen de geurtjes eruit, niet het kookvocht.

    Kunststof aanrechtblad is gevoelig voor krassen en warmte. Kijk anders ook naar composiet. Dat heeft wel de eigenschappen van graniet, maar niet het stenen uiterlijk.
     
    fluffyfishy vindt dit leuk.
  9. MamaOktober13

    MamaOktober13 Bekend lid

    15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Altijd afzuiging naar buiten! Tenzij dit niet mogelijk is natuurlijk.
    Mijn schoonouders zijn al jaren aan het tobben met die filters. Het stinkt daar altijd naar eten. Net als als onze kleding haren en spullen.
     
    Ysabella en fluffyfishy vinden dit leuk.
  10. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Onze buren hadden zo'n filter. Leuk met kookeiland hele huis/ woonkamer stond vaak vol rook, en stank. (huis is inmiddels verkocht en nieuwe buren ergeren ook al...) blij dat die van ons naar buiten gaat :)

    Ivm kleiner budget hebben wij kunstof. Keuken zit ruim 4 jaar in en totaal geen problemen met warmte, bobbels, krassen etc ja je moet natuurlijk wel snijplank gebruiken en je kip niet direct op werkblad snijden ;)

    Wat wij hebben gedaan is een plaat van het zelfde materiaal als werkblad achter fornuis en ook met stoom van pannen houd zich dat goed.
    Kwaliteit is dus prima. Maar blijft wel kunststof, en als je dat lelijk vind zijn nog heel veel andere opties :)

    Nadeel vond ik van natuursteen ook dat je sneller vlekken ziet en koud aanvoelt.
     
  11. Venne

    Venne Actief lid

    14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Wij hebben een aanrechtblad van ceramistone (kemie). Dat is krasvast en hitte bestendig. Ik vind het ideaal. Kan gewoon hete pannen op het aanrecht zetten.
    En geen last van bobbels met vocht etc, persoonlijk vind ik kunststof nooit zo mooi...

    En idd afzuiging naar buiten, anders blijft het naar eten ruiken (incl kleding en haren).
     
  12. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Voor composiet zou je ook naar een hele goede kwaliteit moeten kijken. Wij hebben al een redelijke kwaliteit maar ondanks dat al wat stukjes uit de rand.
     
  13. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Haha hier gaat de brandalarm altijd af dus moet ik hem voor het koken uit zetten en na het koken pas weer aan. :|:roflmao::roflmao:
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  14. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ja, wij! In ons vorige huis en ook in ons huidige huis. Supertevreden over. Dat uittrekding :roflmao: is heel handig, vooral als je een grotere bak hebt (ook een aanrader trouwens! :thumup:). Ik kan me voorstellen dat het wat slijt, omdat je het steeds uittrekt (het is tenslotte een gebruiksvoorwerp). Maar ik heb daar zelf nog niets van gemerkt. Quooker is sowieso een goed merk en goede kwaliteit. En ook al slijt het na een aantal jaar... ik neem aan dat je dat onderdeel dan wel kan vervangen. (En mocht het heel snel slijten, dan valt het vast wel onder de garantie.)
     
  15. Stoer of Lief

    18 jan 2014
    51
    59
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben in april onze nieuwe keuken gekregen.

    Met quooker cube. Wat ideaal om bruisend en koud water te hebben!! Beste keuze ever.

    En wij hebben ook een geintriggeerde afzuigkap maar dan van tesla. Wel met afvoer naar buiten op advies van de keuken man...
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    De afzuiging altijd naar buiten doen.
    Ons werd die circulatie echt afgeraden omdat het toch niet optimaal werkt.


    Qua werkblad; ik ben pro steen.
    Kunststof vind ik niet mooi, dus wij hebben voor graniet gekozen.
    Op ons eiland hebben we hem wel dikker dan bij het wandgedeelte. Toch rust/eenheid maar vond het zelf wel heel mooi om dat eiland wat robuuster te houden.
     
  17. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Wij hebben voor onze nieuwe keuken composiet gekozen. Daarvoor altijd kunststof gehad en nooit problemen gehad met krassen en hobbels. Ik vond composiet alleen nog wat chiquer.

    Mbt de quooker weet ik het niet. Maar daarin zou ik geen advies aannemen van iemand die ‘m net een paar maanden in gebruik heeft, want zo snel zal de slijtage natuurlijk niet optreden.
     
  18. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Wij hebben keramiek voor het blad. En een standaard Quooker dus van de andere versie geen idee.
     
  19. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Wij hebben een kunststof blad, maar juist veel problemen. Na 1 jaar begon het blad aan de onderkant uit te zetten onder de spoelbak en bij de vaatwasser (terwijl we deze nooit open laten 'uitdampen' zeg maar, omdat we wetend at dit niet goed is). Verder geen krassen of bobbels oid, maar ik kies dus niet meer voor kunststof.
     
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wij hebben een Quooker standaard dus geen ervaring.
    Bora hebben wij met koolstoffilter. Dit gaat eigenlijk prima? Onze keuken is enorm groot en we kunnen ook goed luchten. Het is daarbij niet zo dat wij wekelijks uuuuuuuuren in de keuken staan. Nee ben er eigenlijk heel tevreden over.

    Qua blad hebben wij heeeeeeel bewust gekozen voor graniet. Kunststof en compositiet vonden wij kwalitatief echt stukken minder. Groot nadeel; graniet is niet goedkoop. Maar man man man wat zijn we er blij mee.
     

Deel Deze Pagina