Nieuwe lease auto (3 kinderen achterin)

Discussie in 'De lounge' gestart door Jigsaw, 21 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jigsaw

    Jigsaw Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    Wij mogen een nieuwe lease auto uitkiezen. We kunnen uit alle merken kiezen. Het budget is +_ €25.000. Wij zouden graag een auto willen waar onze 3 kinderen goed achterin passen, ze zitten alle 3 nog in een zitje, 2 met de autogordel en 1 met een 5 punts. Wie heeft een tip welke auto binnen het budget valt en die een ruime achterbank heeft. Het liefst zouden we een auto hebben met 3 volwaardige stoelen op de achterbank, maar die zijn er niet in deze prijsklasse geloof ik.
     
  2. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    In die prijsklasse kom je bij KIA Carens uit. Alle overige MPV's zijn een stuk duurder.

    Deze auto voldoet aan al je punten, is zelfs een 7zitter, heel ruim, ook heel degelijk EN prima qua leasekosten door 7jaar fabrieksgarantie
     
    EdN en Jigsaw vinden dit leuk.
  3. Jigsaw

    Jigsaw Niet meer actief

    Klinkt goed maar ik ben bang dat die niet meer bij de dealer staat. Ik kan m niet meer vinden op de site van de Kia dealer
     
  4. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Citroen c4 is met 3 losse stoelen als achterbank alleen geen idee wat hij kost.
     
  5. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zie het inderdaad, jammer.

    Wij hebben vorig jaar dezelfde keuze gemaakt, heel wat modellen gezien en toen gekozen voor Peugeot 5008. Is alleen een stuk duurder.
     
  6. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Mag je zelf niet wat bijleggen? Hier een hoger budget. Hij heeft een Mazda cx 5 gekozen. Past prima.
     
  7. Suzie01

    Suzie01 Niet meer actief

    Pas wel op met extra zelf betalen mocht je van baan wisselen kan je ex-werkgever daar behoorlijk moeilijk over doen.
    Persoonlijk zou ik de snelste auto uit kiezen voor het woon werk verkeer, en een luxe grote auto voor de weekenden kiezen. Wij hebben een oude opel vectra station daar past echt alles in. Ik moet niks hebben van die kleine auto'tjes.
     
  8. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Vw touran lijkt me een goede optie, denk alleen niet dat het binnen je budget past.
    Heb je echt 3 aparte stoelen nodig op de achterbank? Hier heb ik een ford fiesta als lease auto en 3e kindje onderweg.. maxi cosi gaat op de voorstoel en de andere 2 achterin. Als we met zijn alle weggaan pakken we de grote auto, stukken goedkoper dan 2 grote auto's.
     
  9. Jigsaw

    Jigsaw Niet meer actief

    Misschien moeten we vragen of het budget iets hoger kan. Mijn vriend begint februari met zijn nieuwe baan en wilde eigenlijk net zo'n dure auto rijden als wat we nu doen, dus 25000. Alleen zijn de autoprijzen wel echt flink gestegen sinds 2014 heb ik het idee. We moeten het nog maar even bekijken. We willen graag een grote auto, (hij mag er ook privé in rijden) ik heb zelf al een Mégane estate sinds een jaar. Daar passen ze ook met zn 3en wel op de ahterbank maar is wel proppen. Die auto laten we altijd staan als we met zn 5en op pad gaan.
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Ik zou persoonlijk met dat budget voor een stationwagon gaan. Wij hebben met 3 kinderen altijd een Ford focus gereden. Het is inderdaad soms een beetje krap geweest, maar het pastte wel en kinderen zitten niet voor eeuwig in autostoeltjes.
     
  11. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.054
    1.164
    113
    Centrum België
    Wij hadden een Skoda Superb en was superruim, zowel achterin als qua kofferruimte. Erg graag mee gereden!
     
  12. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.610
    3.987
    113
    25000 voor een nieuwe auto is niet zo veel. zeker niet als je een grotere auto zoekt. ik denk dat je dan al snel uitkomt op iets als een DACIA duster.
     
  13. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.610
    3.987
    113
    Skoda superb is heel groot, collega heeft deze ook met 3 kinderen en is een prima auto, met super veel ruimte, alleen ver boven TS budget, vanaf 35000 euro.
     
  14. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Ik zou inderdaad toch ook bij de Dacia gaan kijken. Skoda is inmiddels al wat duurder. Het past in de Octavia (vorig jaar geprobeerd), maar echt prettig is het niet.
    Wij hebben nu een Prius (eigen auto) geldt een beetje hetzelfde voor. De Prius+ past het prima in, maar die is een stuk duurder.
    Wel balen dat de Kia Carens eruit is, hebben ze geen alternatief?
     
  15. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Wij hadden een Octavia, maar met een maxicosi, groep 1 en groep 2 stoel paste het achterin dus eigenlijk net niet.

    Ik zou gaan passen en dan de stoeltjes meenemen.
    Hebben wij ook met onze nieuwe auto gedaan. Rijden nu een 7-zitter
     
  16. Jigsaw

    Jigsaw Niet meer actief

    Ik heb Kia een mailtje gestuurd of die carens misschien nog zakelijk te leasen is. En anders wordt het misschien toch het budget wat verhogen.
     
  17. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Zit je niet vast aan de lease maatschappij waar zijn werk zaken mee doet en wat zij aan aanbod hebben?

    Om zeker te weten dat t past zit er maar 1 ding op en dat is proefritten maken en passen met al die stoeltjes.
    Nissan Qashqai + misschien ook nog een optie? Al weet ik niet hoe die qua prijs uitkomt...

    En een kleinere auto voor je man evt? Als jij zelf al een grote megane hebt waar alles in past, ook zonde om dan heel veel te betalen voor nog een grote auto misschien?
    En laat hem dan alleen woon-werk rijden, dan heb je ook geen bijtelling ;)
    Ik noem maar even wat opties hoor ;)
     
    Biggetje100 vindt dit leuk.
  18. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.208
    113
    Peugeot 307 paste onze 3 kinderen ook in stoeltjes naast elkaar
     
  19. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Mijn pluszoon heeft een dacia lodgy. De 3 stoelen van de kinderen (7, 4 en 1 jaar) passen er goed in. Het is een basic wagen, maar zeker degelijk. Voor dat bedrag kan je al een vrij luxe versie hebben. Zeker het bekijken waard, denk ik.
     
  20. Jigsaw

    Jigsaw Niet meer actief

    Nee zijn nieuwe werkgever zei zoek maat wat uit dan regel ik het. Dus de keuze wordt ons niet makkelijk gemaakt ;). Maar als we er echt niet uitkomen is het evt nog een optie om voor hem de auto alleen als woon/werk verkeer te gebruiken.
     

Deel Deze Pagina