nieuwe matras in oude wieg

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door sassie1980, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

    Wij hebben thuis een wiegje staan waar vroeger o.a. mijn man in heeft gelegen. Nu willen we ons zoontje de eerste maanden op onze slaapkamer laten slapen in deze wieg.
    Nu moesten we wel een nieuwe matras regelen, maar dankzij internet kun je allerlei formaten matrassen bestellen.

    De wieg is ovaal van vorm en ook naar de randen toe is de wieg gebogen. Het was dus best wel moeilijk om met het meetlint een schatting van de afmetingen te maken. De lengte was in ieder geval 70 cm en de breedte ongeveer 35 a 40 cm, afhankelijk van hoe dik het matras is.

    Nu hadden we op een site een matras besteld van 70 x 37 cm en deze gisteren binnengekregen. Toen we hem in de wieg legden, was hij in de lengte wel goed, maar ik heb het idee dat hij in de breedte wel wat breder kan. Aan de zijkanten zie je best wel wat open ruimte.
    Na wat gegoogle ben ik op een andere site terecht gekomen waar je een matras kan bestellen van 70 x 40 cm en dit lijkt me wel wat beter.

    Nu vroeg ik me af of jullie even naar de bijgevoegde foto kunnen kijken? Op de foto die schuin genomen is, kun je de ruimte tussen de matras en de wieg goed zien, die dus in mijn ogen te breed is. Of valt dit wel mee? Als ik het wiegje ga opmaken moet je ook laken en deken instoppen, dus heb je die 'gleuf' niet meer zo.
    Ik weet niet wat jullie advies is? Degene die er nu in ligt is 37 cm breed. Of zal ik deze terugsturen en degene van 40 cm breed bestellen?

    [​IMG]

    Groetjes Saskia

    P.S. Ik heb een aerosleep-matrasdek voor op het matras en deze heeft de afmeting 80 x 40 cm.
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Het veiligste is een goed sluitend matras. Zo voorkom je dat een kleintjes ergens tussen vast kan komen te zitten.

    Ilja
     
  3. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Dus ik kan beter dit matras terugsturen en bij de andere site een matras van 40 cm breed bestellen?

    Bedankt voor je antwoord.

    groetjes Saskia
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Persoonlijk zou ik dat doen.

    Ilja
     
  5. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Dankjewel, mijn gevoel is ook zo. Matras ga ik terugsturen en een nieuwe van 40 cm breed is inmiddels besteld.
     
  6. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Succes ermee en hopelijk past die dadelijk goed.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina