Nieuwe test voor zwangerschapsvergiftiging

Discussie in 'Gezondheid' gestart door aicirtap, 16 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
  2. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Als je dat eerder had en weer zwanger wordt tegenwoordig krijg je aspirine vanaf 10wk tegen.

    En best wel veel controles op het einde. Gelukkig is de kans bij de 1e Kind meer dat krijgen dan bij de volgende. Ik heb deze zwangerschap veel instructies gekregen met waneer ik moet bellen en wekelijks controle. Ik had bij eerste duidelijke pre eclampsie 8 jaar terug was toen echt elke keer met eiwit in urine, veel vocht, duizeligheid etc teruggestuurd en uiteindelijk pas met 150/95 40.3 ingeleid. Tweede had ik niets. Dit keer aspirine en ook niets maar toen bloeddruk miniem omhoogging gelijk ctg etc en eerder keizersnede bespreken ze wilden absoluut geen risicos nemen.
    Nu 38wk en over paar dagen ks ik heb geen pre eclampsie gelukkig!

    Zo’n trial wat in artikel staat kan maar dat gaat nog echt jaren duren tot ze bepaalde conclusies trekken en het overal toepassen indien het echt zo bleek te zijn.
     
  3. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ik zag het ook en ga er bij de gyn hier nog wel naar vragen (hele andere regio).
    Ik heb inderdaad ook ascal (aspirine) voorgeschreven gekregen. Ik had bij de 1e ernstige PE en die is bij 34 weken gehaald. Ik heb pre existente hypertensie dus sowieso weer een verhoogd risico op zwangerschapsvergiftiging. Ben dus wel heel benieuwd of zo'n test al uitgevoerd kan worden. Ik ben in afwachting van een telefonisch consult met de gyn dus staat op mijn vragenlijstje.
     

Deel Deze Pagina