Nieuwe vloer

Discussie in 'De lounge' gestart door Mammavantwee, 22 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.317
    4.697
    113
    Vrouw
    Van het voorjaar wordt onze woonkamer vloer geïsoleerd, we krijgen dan ook vloerverwarming en gelijk een nieuwe vloer.

    Ik heb zelf een hele mooie stenen vloer gezien, maar we twijfelen heel erg tussen steen en pvc.
    pvc lijkt me fijner en geluiddempend. Maar als ik de vloer bij m’n schoonmoeder zie na 3 maanden (pvc) dan hoef ik dat echt niet in mijn huis te hebben. Je ziet er alles op, en het krast erg snel.
    Ben wel benieuwd wat jullie in huis hebben en of dat aan te raden is?

    De foto die ik erbij doe is een stenen vloer, die vind ik erg mooi!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Butchke vindt dit leuk.
  2. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou persoonlijk niet voor pvc kiezen.
    Nadat ikeerst veel lyrische verhalen hoorde...komen mensen er nu toch op terug.
    Krassen, vloer die snel lelijk wordt en een kennis van mij kreeg luchtweg problemen van het pvc.
     
    Koektrommel en Butchke vinden dit leuk.
  3. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Geen advies, maar ik vind de stenen er erg mooi uitzien! En dat terwijl ik totaal niet van steen en houtlook houd.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Steen! Zo'n vloer hebben onze buren ook... Houtlook steen.
    Het is echt prachtig,fijn schoonmaken en gaat jaren mee.

    Pvc icm vloerverwarming zou niet mijn keus zijn... Zeker een gelijmde vloer gaat snel lelijk worden dan.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  5. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.131
    7.722
    113
    Gelderland
    Ik ben tot nu toe tevreden met onze pvc vloer in de woonkamer. Ik zie er niks op, makkelijk in onderhoud maar stofzuig wel elke dag meerdere keren zodat er minder kans op krassen is. Dat is dan een keuze, je weet dat het kan gaan krassen. Qua demping is het wel heel fijn en met vloerverwarming ook heb ik me laten vertellen.. (zo’n spijt dat we dat niet gedaan hebben!)

    Uit je bericht haal ik eigenlijk al je keuze voor de tegel en moet zeggen dat het er mooi uitziet.
     
    Mammavantwee en Athina vinden dit leuk.
  6. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Wij hebben vloerverwarming en pvc los gelegd zijn er echt super tevreden over ook als het huis op temperatuur is blijft de vloer aangenaam voelen.
    Zelf vind ik de houtlook steen echt super mooi alleen het prijskaartje wat minder vandaar onze keuze voor pvc.
    Wat mij verteld is met een stenen vloer en vloerverwarming is dat het koud kan aanvoelen als het huis op temperatuur is?
     
  7. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.032
    15.036
    113
    Wij hebben op ons schip gelijmde pvc met vloerverwarming. Na 4 jaar nog steeds blij mee.
    Ik weet maar 1 kras, daar waar een stoel verschoven werd met een steentje onder dd poot. Maar voor de rest is hij nog mooi, ook bij de buitendeur.

    Ik zou het wel overwegen voor thuis mochten we moeten vervangen (nu laminaat) maar dan wel echt goeie kwaliteit
     
  8. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier pvc op vloerverwarming. Vloer blijft heerlijk warm en dempt geluid goed.
    Vloer ligt er nu 6 jaar in en is niet dof geworden.
    Wel wat lichte krassen op de vloer door steentjes bijv. maar vind het niet storend.

    Die stenen vloer ziet er overigens prachtig uit.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  9. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.317
    4.697
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor jullie reacties :)!

    Veel mensen met een pvc vloer zeg!!
     
  10. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.317
    4.697
    113
    Vrouw
    Mijn voorkeur gaat indd meer naar een stenen vloer uit ;)!
     
  11. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.713
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
    Eigenlijk heb je je keuze al gemaakt...ik heb ook een pvc vloer met vloerverwarming, ik wil niet anders meer!Het loopt niet zo hard als op steen,goede demping en nog steeds krasvrij ,wel een kleine beschadiging maar dat kan met steen net zo goed gebeuren.
     
  12. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.644
    7.429
    113
    Vrouw
    Ik zat te twijfelen tussen PVC en tegels. Veel mensen in de omgeving gezien waarbij de pvc snel ging krassen en beschadigd raakte. Ik wil af en toe de vloer dweilen met een stoomreiniger en dat werd sterk afgeraden.
    Ik heb ook houtlook tegels. Geen superdure. Van de hornbach. Veel mensen denken dat er hout op de vloer ligt. Ben er superblij mee en vond de prijs ook meevallen. Was 500 euro duurder dan als ik pvc had laten leggen.
    Ik heb er geen vloerverwarming onder, dat werd me te duur voor een huurhuis dus het voelt wat koud aan maar dat vind ik prima. We lopen toch altijd al op sokken /sloffen. En zomers is het lekker koel.
     
    Koektrommel, Butchke en Mammavantwee vinden dit leuk.
  13. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.317
    4.697
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie :)
    Zou je een foto willen sturen in een privé berichtje?:)
     
  14. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Wij krijgen binnenkort keramisch parket in visgraat in de woonkamer en hal i.c.m. Vloerverwarming. Op de 1e verdieping gaan we wel voor pvc. Qua prijs inderdaad wel een stuk duurder dan pvc, in visgraat laten leggen kost 60 euro per m2 gewoon recht was 50 euro per m2. En dan komen de kosten voor de tegels er nog bij.
    Hoe het bevalt kan ik je dus nog niet zeggen.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  15. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Wij hebben ook keramisch parket. Met vloerverwarming. De tegels zijn in de winter altijd heerlijk warm. Wij hadden in het vorige huis laminaat in de woonkamer. Dan vind ik tegels wel fijner.
    PVC vloer vind ik zelf niet zo mooi en prettig aanvoelen. Onze voorkeur ging uit naar tegels.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  16. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.527
    7.033
    113
    In ons nieuwe huis wilde ik een betonvloer. Maar ook daar hoorde ik klachten over, dat er snel vlekken in zitten. En het was toch wel erg duur om het goed te laten doen.
    Daarom hebben we gekozen voor betonlook tegels van 1x1 meter met een minimale voeg. En ik ben er elke dag weer blij mee. Heerlijk schoonmaken (zelfs met een schuursponsje gaat goed), met vloerverwarming eronder lekker warm, je ziet er weinig op. Enige nadeel tot nu toe vind ik dat dingen snel kapot vallen zoals glazen en borden. Maar dat gebeurt gelukkig niet wekelijks. Pvc vind ik zelf niet mooi, ik zie eigenlijk altijd meteen dat het geen echt hout is. Prima natuurlijk als dat je keus is, maar ik hou er niet zo van. En ik hoor ook te vaak dat er krassen op komen, zeker met kinderen.
    Dus ik zou zeker voor tegels gaan :thumup:
     
    GossipGirlxoxo, Butchke en Mammavantwee vinden dit leuk.
  17. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.644
    7.429
    113
    Vrouw
    Lukt me niet om ons te sturen dus dan maar zo.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MinnieMouse94 en Mammavantwee vinden dit leuk.
  18. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.317
    4.697
    113
    Vrouw
    Dankjewel!!!

    Ziet er mooi uit!:) Ook tevreden met de tegel zelf?
     
  19. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.627
    3.753
    113
    Wij gaan in ons nieuwe huis ook voor keramisch parket in visgraat. We hebben nu een gietvloer en in het vorige huis hadden we een houten vloer, we willen nu weer de ‘warme’ look van hout maar dan zonder het onderhoud. Aangezien we een warmtepomp krijgen met vloerverwarming is keramisch parket perfect! De gietvloer zijn we trouwens ook tevreden over, geen krassen ofzo maar ik wil het allemaal straks wat minder ‘strak’.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  20. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.644
    7.429
    113
    Vrouw
    Op foto ziet hij wat grijzig maar in het echt is de vloer iets bruiner.
    Ja, zeer tevreden over de tegel. Zelfs de tegellegger vond het een mooie en stevige tegel. Er zit relïef in en tegel is totaal niet glad. Zelfs niet met water. Tegelzetter heeft er iets te lichte voegen tussen gedaan maar die worden in de loop van de tijd donkerder waardoor ze niet meer opvallen.
    Ik was voor de tegels zo'n 900 euro kwijt. Voor 38m2.
    Daarbij nog het leggen. Door iemand zwart laten doen. Totaal vloer inclusief leggen en de tegels kwam op 2300 euro.
    Maar er is veel prijsverschil. Volgens mij waren mijn regels rond de 16 euro per M2 maar heb ze ook van 40 euro en hoger gezien
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina