Nieuwe vriend, intiem zijn doet pijn

Discussie in 'De lounge' gestart door moniquemaan, 13 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniquemaan

    moniquemaan Nieuw lid

    13 dec 2019
    4
    2
    3
    Vrouw
    Dames,

    Helemaal in het begin van dit forum was ik hier ook actief, maar mijn account ken ik niet meer dus ik heb een nieuwe aangemaakt.

    Misschien is mijn vraag een beetje intiem, sorry daarvoor, maar ik zou niet weten waar ik 'm anders moet stellen.

    Tien jaar geleden ben ik mijn man verloren. Ik hou het even kort, maar dit was zo'n aangrijpende gebeurtenis in mijn leven dat ik in een depressie ben beland en het financieel erg zwaar kreeg. Het heeft me bijna tien jaar gekost om er weer bovenop te raken.

    Nu heb ik een jaar geleden een heel lieve man leren kennen, en sinds een paar maanden zijn we een koppel. Ondanks mijn 45-jarige leeftijd loop ik er weer bij als een puber. Het geluk lacht me weer toe. Alleen... de seks wil niet meer mee. Het doet pijn, ook met glijmiddel. Mijn partner denkt dat dit komt omdat het daar beneden echt ook letterlijk tien jaar heeft stilgelegen. Dat het in het begin weer allemaal moet 'oprekken' en dat ik weer aan het gevoel moet wennen, zoiets. Kan dat? Herkent iemand dit?
     
  2. tinneke123

    18 nov 2019
    24
    9
    3
    Vrouw
    Hoi monique,

    Wat fijn dat je het geluk weer hebt gevonden. Ik ben niet echt een kenner op dit gebied, maar ik heb het zelf ook al wel 'ns gehad in het verleden, als ik een tijdje geen seks heb gehad dat het dan in het begin weer wat moeilijker gaat. Het zou best kunnen dat de vagina wat krimpt ofzo, als je niet regelmatig betrekkingen hebt... geen idee eigenlijk.
     
  3. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw

    Ten eerste wat fijn dat je na zo'n dal alles weer op de rit hebt en nu lacht het geluk in liefde je ook nog eens weer opnieuw toe..
    Wat heerlijk voor je.

    Ben je toevallig ook al met de overgang bezig?

    Ik weet van mijzelf
    (omdat ik in de vervroegde overgang zit) dat het daaronder ook niet meer zo gesmeerd loopt:p als eerder/vroeger;)
     
  4. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dat kan heel goed, ik heb het zelf gehad, andere reden.

    Van mijn sexoloog moest ik oprekken. Een dildo in brengen en elke 2 dagen een extra condoom eromheen, condooms kreeg ik van het ziekenhuis en waren ook niet als voorbehoedsmiddel te gebruiken.
     
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou ook even uitsluiten of er geen schimmeltje binnenin huist wat voor irritatie en pijn zorgt.

    Verder misschien een andere glijmiddel, op waterbasis is het beste voor de flora binnen in.
    Is je vriend groot geschapen dan een ander standje. Lepeltje Lepeltje doet het hier goed wat betreft pijn. Ook bovenop want dan kan je heel rustig op geleide van het gevoel "verder zakken"

    Langer voorspel ook al geprobeerd?
     
  6. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Kan het niet zijn dat je je onbewust aanspant? Ik kan me voorstellen dat het na zo'n tijd met een nieuwe partner toch weer heel spannend is.
     
  7. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Wat knap en goed dat je er weer bovenop bent gekomen! Je kan wat oefeningen voor de bekkenbodem doen, heb je bekkenbodem app voor. Je mag me ook een PB sturen, dan kan ik misschien wat oefeningen doorgeven. Het kan zijn dat het even wat tijd nodig heeft, maar ga niks forceren. Als het pijnlijk is, dan stoppen. Kan zijn dat je onbewust wat aanspant en als het over tijdje nog niet over is zou ik zeker naar een bekkenfysio gaan. Ik heb vaginisme en ik heb inderdaad met pelottes (beetje zelfde als dildo’s maar in meerdere maten en ik heb met zachter materiaal) geoefend om op te rekken, maar daarnaast ook veel oefeningen gehad onder begeleiding van een bekkenfysio. Nu ben ik er bijna zo goed als vanaf! Zou je eerst zelf dus kunnen proberen bekkenbodem oefeningen, ontspanningsoefeningen en dildo’s in verschillende mates. Begin bij kleinste maat en pas als het makkelijk gaat en geen zeer meer doet, naar een volgende maat. In ieder geval niks overhaasten of forceren
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.859
    7.805
    113
    Amsterdam
    Het zogenaamde pijn bij het vrijen komt vaak voor wanneer een vrouw of de spieren te veel aanspant omdat je bang bent dat het pijn gaat doen of dat het voorspel niet lang genoeg is geweest en je eigenlijk nog niet opgewonden genoeg bent. En als het pijnlijk was is vaak ook het advies even niet en later weer proberen. Mocht dit nou blijven kan je altijd kijken of je een verwijzing kan krijgen naar een seksuologe.
     
  9. moniquemaan

    moniquemaan Nieuw lid

    13 dec 2019
    4
    2
    3
    Vrouw
    Dames, dank voor jullie antwoorden. Ik was gisteren bij de dokter (voor wat anders) en heb het onderwerp toen ter sprake gebracht. Ze heeft wat vragen gesteld en een inwendig onderzoek gedaan, er is niets aan de hand. Ze zegt dat ze in haar praktijk een aantal dames heeft die later in hun leven pas een relatie hebben gekregen, en dat pijn tijdens de seks dan meer voorkomt. Het heeft iets te maken met de vaginawand die krimpt als je ouder bent. 'Oefenen' is blijkbaar de enige manier om het weer wat op te rekken, dus dat gaan we maar eens doen dan, ook al is het geen pretje.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  10. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.203
    18.947
    113
    Gezien het soort topics waar jij alleen op reageert zou je toch iets anders verwachten...
     
    Zara75, samarinde01, MinnieMouse94 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat fijn @moniquemaan dat er verder niets aan de hand is.
    Hopelijk wordt het snel weer een plezierige bezigheid:)
     
  12. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik zou het wel rustig aan doen met dat oprekken en dus dildo’s in verschillende maten gebruiken.. met glijmiddel trouwens! En als de kleinste al zeer doet, zou ik toch een bekkenfysio vragen. Je hebt geen doorverwijzing daarvoor nodig. ik zou op die manier proberen te rekken en echt alleen maar stap verder gaan als het geen zeer meer doet. Ik vind het persoonlijk best gek dat er nog zoveel artsen zijn die doen alsof het normaal is dat vrouwen pijn hebben bij het vrijen, want zo hoort het niet. Maar dat oprekken klopt wel denk ik.. Ik zou na het oefenen met dildo’s pas overgaan op seks met je vriend.. want hoe meer je forceert, hoe meer jij gaat aanspannen en hoe moeilijker het gaat worden.. Niks overhaasten, lief zijn voor elkaar en dan gaat het vast helemaal goed komen!
     
  13. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    :roflmao::thumup:
     
  14. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Misschien ipv een dildo eerst proberen met je vingers. Of je vriend.
     

Deel Deze Pagina